Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
Ook watergekoeld?
@martin/ 740t16v;

toevallig in onderhandeling met carlo pronk ? ;D
Hoi Saint,
de compressie van een turbo motor hoort rond de 9 te liggen, dus dat is niet raar. Daarbij had mijn turbo 700.000 gelopen en was de compressie nog steeds ok. Dus slijtage door meer km's zal het niet zijn denk ik. Het zou een zuigerveer kunnen zijn, maar dan zou de compressie van 1 cylinder beduidend lager moeten zijn dan de anderen.

Als je er zelf te weinig aan kunt doen zou ik 'm nu idd bij een echte specialist a la Kaasie neerzetten. Goed analyseren waar de blauwe rook vandaan komt en de hele k-jetronic met afstelling langslopen. Kan bijna niet anders dat het dan weer ok moet zijn? Als dat niet helpt zou je de kop een keer kunnen lichten, maar dat zou ik nu nog niet doen.

Succes!
@saint; zou morgen evt. ook kunnen ?? ik ben al vanaf vanmorgen bezig een blok in elkaar aan het zetten wat vanavond af moet :-\ het moet nu nog in de auto, alles erop, eraan, en vanavond moet ie rijden.

woudenberg ga ik ook niet halen :-[

je kan beste even smsen, bellen word beetje lastig.

zo brood is op, ik ga weer wat doen :-*
Hoi Jelmar,

Nee daar ben ik niet mee in onderhandeling! ;D

Via via zeg maar.

740t16v schreef:Hoi,

Ben op dit moment nog met iemand in onderhandeling voor een splinternieuwe Gerrit T3 ;D
Probeer alleen nog ff te achterhalen welke 't exact is.

Als 't lukt heb ik 'm voor EUR 400,- vonkeltjenieuw liggen.

Grtz. Martin
zit je niet in het verkeerde topic met deze melding???
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Ticcie schreef:Hoi Saint,
de compressie van een turbo motor hoort rond de 9 te liggen, dus dat is niet raar. Daarbij had mijn turbo 700.000 gelopen en was de compressie nog steeds ok. Dus slijtage door meer km's zal het niet zijn denk ik. Het zou een zuigerveer kunnen zijn, maar dan zou de compressie van 1 cylinder beduidend lager moeten zijn dan de anderen.

Als je er zelf te weinig aan kunt doen zou ik 'm nu idd bij een echte specialist a la Kaasie neerzetten. Goed analyseren waar de blauwe rook vandaan komt en de hele k-jetronic met afstelling langslopen. Kan bijna niet anders dat het dan weer ok moet zijn? Als dat niet helpt zou je de kop een keer kunnen lichten, maar dat zou ik nu nog niet doen.

Succes!

Kijk, dat is goed nieuws wat betreft de comp. waarden. Ik hoorde dat de compresie van de 240 turbo rond de 11 moest liggen. Maar als jij zegt dat 9 klopt ga ik daar even van uit. Zowieso was er maar ÃÃn cilinder (ik geloof nr. 3) die 8,75 aangaf. Maar alles was gewoon binnen normale bandbreedte volgens Jan Ooms Classics, Monster.

Kaassie is al op de hoogte gesteld. Na mijn vakantie gaat de auto op vakantie naar Texel :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
ja, zolang de waarden van je 4 cylinders allen binnen een bandbreedte van 10% onderling verschil zitten is het ok.

Nog even voor je in Olyslager Vraagbaak gekeken: compressieverhouding Turbo is zelfs 1:7,5. Dat is dus heel laag. Rest van de motoren zit zo rond de 10.

Mijn compressiemeting gaf ongeveer 11 aan bij alle cylinders, maar dat wijt ik aan een niet geheel zuivere meter (wel Hella?). Ik neem aan dat er maar ratio is om dit te meten (en niet bijv. celsius/fahrenheit, psi/bar), maar dat zullen Kaasie, Jelmar, JW etc met meer zekerheid kunnen zeggen.

Ik denk dat Ooms gewoon het probleem niet kon achterhalen en het daarom maar op de compressie hield.
1:7,5 had ik ook al gezien in Haynes. Maar ik weet niet hoe je daaruit dan de theoretische compressiewaarde van af zou kunnen leiden?? Of misschien kan dat ook wel helemaal niet, dat weet ik niet.

Was t en meter met draad erop om zo in het bougiegat te draaien? Volgens Haynes is dat namelijk zuiverder meten.

Nogmaals, mijn gevoel zegt dat er iets niet helemaal snor zit met K-jet..dus ik richt alle pijlen straks op Kaassie als ik terug kom. "Who else know s more about K-jet?" ;D
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
TheSaint77 schreef:
740t16v schreef:Hoi,

Ben op dit moment nog met iemand in onderhandeling voor een splinternieuwe Gerrit T3 ;D
Probeer alleen nog ff te achterhalen welke 't exact is.

Als 't lukt heb ik 'm voor EUR 400,- vonkeltjenieuw liggen.

Grtz. Martin
zit je niet in het verkeerde topic met deze melding???

Hoi Saint,

volgens mij niet. wou je 't even aangeven als tip ! (je had toch wellicht problemen met je turbo ?).


gr. martin


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.411 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.467 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.232 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.055 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.856 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.521 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)