9 August 2007, 09:09
koppakking plus bouten enz opgehaald net bij de dealer. Nu nog een gaatje vinden om de kop er af te tillen en dan weg te brengen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
|
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
|
|
9 August 2007, 09:09
koppakking plus bouten enz opgehaald net bij de dealer. Nu nog een gaatje vinden om de kop er af te tillen en dan weg te brengen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
13 August 2007, 15:08
nou lees ik in Haynes dat die nokkenas er dus uit moet als je de kop eraf haalt en je m laat vlakken. Dat zou eigenlijk toch niet nodig moeten zijn bij een B21ET? Omdat t een vrijloper betreft? Of heb ik t mis?
Net gebeld naar Verkaik Motorrevisie in Delft. â¬40,- puur en alleen de kop vlakken. Kan dus wel kloppen. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
14 August 2007, 22:05
Stom stom stom....beetje naïef en ook wel onkunde van mezelf moet ik zeggen. Maarja...ik begin net met deze 'snelcursus' sleutelen.
Ik heb namelijk een 3/8" setje van BETA. Prima doppensetje vind ik persoonlijk. Ook best stevig. Maar toen ik net eens even voorzichtig aan de kopbouten begon te trekken, had ik al snel door dat ik het daar niet mee ga redden. 1/2" zal ik dus moeten regelen. En laat ik nou zo suf zijn geweest die momentsleutel van Tengtools in 3/8" te bestellen. Hopelijk kan ik t nog veranderen. Anders moet ie terug en geruild voor een 1/2" want hier is meer voor nodig. tja, t kon erger...(kapot ofzo) dus laten we er maar weer lering uit trekken. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
17 August 2007, 15:27
hier kleine verrassing voor saint.
met beetje zijwind is de t25 strax weer goed ! had nog wat tegoed van iemand, hoop dat het lukt
17 August 2007, 15:33
Jelmar schreef:hier kleine verrassing voor saint. ik had een K-dag, maar jij maakt m weer goed!!! 8) ;D ;D "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
18 August 2007, 21:28
Vandaag was het een mooie dag om t kopje te lichten vond ik. En zo geschiedde!
De kop demonteren ging redelijk voortvarend met het betere 1/2" gereedschap (geleend van de buurman die af en toe aan zn 460 (!) sleutelt) Enige minpuntje was dat er een boutje afbrak bij het demonteren van de waterpomp. Maar daar zit nog een stompje aan dus wellicht met wat WD40, geduld en een griptang wel op te lossen. Misschien heeft iemand van jullie nog een beter idee om dat te tackelen. Verder niets geks gezien. Behalve dat er wel flink wat koolaanslag en sludge (bovenop de kop en op de zuiger) zit. Cilinderwandjes zien er volgens mij piekfijn uit. Enige wat mij opviel; het leek alsof er enkele koelkanalen in de kop dicht zitten. Wel goed te zien op de foto's dus kijk even en geef even commentaar svp. http://picasaweb.google.com/avanberkum/C...kopB21ET02 "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
18 August 2007, 21:33
Dramatische beelden, vooral die met die lege portemonee. :'( :'(
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
18 August 2007, 21:39
Hey geen geintjes hè. ;D
Ik heb er even wat bijschriften bijgeplaatst zodat het allemaal wat duidelijker is. "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
18 August 2007, 21:59
Ik weet er niet veel meer van te zeggen als:
Mooie foto's, slechte beelden
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
19 August 2007, 03:23
cilinderkop ziet er niet heel gek uit, je kan wel zien welke van de 4 cilinders er afwijkt, en dus waarschijnlijk ook de cilinder zal zijn die niet mee draaide als hij op 3 poten loopt/ liep.
zit er nog verschill tussen de bougies ?? je kop de kop ook ff in een teil met diesel zetten (laten weken), en dan schoonmaken met oude borstel, is ie binnen no-time schoon.maar is niet noodzakelijk. en maak het onderblok gelijk ff schoon, wel zo netjes !! haha.
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|