Berichten: 575
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2005
GT Jan-Willem schreef:Gerben,
Weet jij wat de officiele specificatie is voor jou auto? Ik heb ook een b23e ('79) en rijd rond de 1 op 7 op euro 95. Klopt wel volgens de boekjes trouwens. Rij jij rustig?
Jan Willem, volgens mij zou-ie meer moeten verbruiken dan-ie doet....
Ik rijd vrij rustig en vrij lange afstanden. Naar m'n werk (70 km.) kan ik over 80-wegen; dan drinkt-ie 1 op 10. Pak ik de snelweg, maar niet harder dan 120, dan haal ik 1 op 9.
Valt mij alles mee voor een B23E (136 pk) met 3-traps-automaat.
Volgende week haal ik m'n nieuwe aanwinst op, een B23E met 4-bak + overdrive. Ik hoop dat die nog wat zuiniger is.
1 op 7 lijkt me fors, maar met een GT rijd je waarschijnlijk sportiever dan met zo'n ouwe-mannen-auto als een GLE automaat
Volvo 240 GL sedan 1992 (en een DAF 55 variomatic 1970)
Berichten: 602
Topics: 26
Lid sinds: Apr 2005
Met mijn 2.0 literblok:
op RON98: in de zomer 1 op 11 tot 1 op 11.5/ in de winter 1 op 9.5 tot 1 op 10.
Berichten: 4.339
Topics: 256
Lid sinds: Mar 2005
245 Polar (B200F) 1:10
244 Turbo (B21ET) 1:8
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Berichten: 100
Topics: 17
Lid sinds: Apr 2005
1 op 10,5, iets meer of minder afhankelijk van het verkeer.
Dat is met de 230f
met mijn b18a op gas in de 130 1 op 7,5
245 turbo uit 1983, 245GL uit 1992, ............DS3 uit 2011...
voorheen: 130 uit 1968
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
met mijn 240 en een zeer afwisselende rijstijl (soms volgas en vaak rustig)....
altijd beter dan 1:12! (dus een liter 12 km+..)
Misschien door mijn mods.... (weghalen thermostaat en begrenzingen uit luchtfilterhuis, nieuwe bougies en kabels, nieuwe olie overal in, plattere banden (virgo's met 205/65 banden d8 ik), injectoren en gasklep schoongemaakt).
Ik kan het iedereen aanbevelen om de begrenzingen uit het luchtfilterhuis te halen... trekt beter en iets zuiniger... 8)
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
tussen de 1:6 en 1:8, al naar gelang ik 100/110 of 120/130 rijd, maar meestal 250 a 300km op 38 liter gas
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Jw240, rij jij dan ook op LPG?? Nee toch!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 322
Topics: 5
Lid sinds: Apr 2005
De mijne reed altijd : 1 op 9
maar sinds de AMS computer kapot is gegaan en er een andere gebruikte inzit : 1 op 7, bij 130 - 140 km p/u
maar in de stad veel meer, terwijl dat bij de vorige AMS het verbruik onder alle omstandigheden bijna gelijk was.
Berichten: 771
Topics: 67
Lid sinds: Mar 2005
hmmm op vakantie 1:10 met blazen op de autobahn, door de stad heen 1:8 a 9

Maar daarvoor wel boel plezier :-)
Gemiddeld zal ik met meer snelweg en rustiger rijden best tegen de 1:12 uit moeten kunnen komen. In theorie... Want als ik een tunnel tegenkom moet toch dat gas weer open (roffelen noemen ze dat 8) )
Wat overins frappant is, is dat ik een tijdje volgens "het nieuwe rijden" heb gereden en dan alleen maar meer ga verbruiken... Gouda is hier niet op gebouwd, degene die de stoplichten daar instelt heeft niet alleen geitenwollensokken maar ook een string en een broek en een trui en een jas en een muts... Punt is duidelijk denk ik...
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl