Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
update??
;D jajajajaja!! ;D

Ik was gisteren niet meer op de PC. Vrouwtje wilde ook wel wat aandacht na een dag aan de auto te hebben geklust.

Anywayzz...de update 8)

Dr. Turbo en ik hebben samen alle benodigde bekabeling verzorgd in de motorruimte en naar de ruimte onder het dashboardkastje. Daarnaast ook de benzineleidingen ingekort, aangepast en aangesloten op de injectorrail. De grijze stekker aan het schutbord is ook meteen vervangen door 2x4 polige stekker die (spat?)waterdicht is. Dat was nogal een karwei maar ook gelukt. Vooral als de terminals uit je handen op de grond vallen of ergens anders waar je niks ziet!!

Jelmar heeft ook een 'custom made' air-intakehose (ofwel inlaatbuis) gemaakt om de lucht vanaf de open luchtfilter in de turbo te krijgen. Handig hoor, met een ijzerzaagje bij de hand en het aluminium inlaatgietstuk van de intercoolerkit! :o (ja sorry puristen, maar nood breekt wet!!) En ik moet zeggen het ziet er netjes uit. Dat wordt wel wat lastiger als we straks nog vanaf de intercooler naar het gasklephuis moeten ( :Smilejahaaa, er zit airco in en die wil ik houden!!! :Smile)

things to do:
- het aluminium voor de triggerwheel adapter is vanmorgen door mijzelf gehaald. Dat wordt deze week gedraaid.
- de dikke '+' kabel van de dynamo naar de startmotor moet er nog op. Jelmar, vergeet je m niet te krimpen?
- een aantal relais dienen nog te worden aangebracht op de plek waar normaal de k-jet benzineverdeler en het luchtfilterhuis zat. Hiervoor ook nog een beugel/plaatje maken om de boel netjes op vast te zetten.
- de intercoolerpiping moet op maat gemaakt aangebracht worden. Wellicht even bij een 740 kijken hoe dat zit.
- de olieretour van de turbo heb ik nog steeds niet aangesloten. Maar dat is zo gepiept als ik er even onder kruip. (ff de bokjes van de buurman lenen want ik wil niet ook een volvo die van de krik afvalt op mn borstkast hebben)
- de gaskabel moet opnieuw netjes vastgezet worden op het spruitstuk. Dat klopt nog niet helemaal. Ik wil echter wel gewoon de standaard kabel gebruiken en volgens mij kan dat ook wel met wat kunst en vliegwerk.
- vaccuumslangen aanbrengen.
- steuntje verzinnen en maken voor de VR-sensor.
- poelie terugplaatsen en de adapter voor het triggerwheel erop.
- (nieuwe) v-riemen aanbrengen
- de VR-sensor aanbrengen met het gefabriceerde steuntje.
- olie vervangen, koelvloeistof afvullen.
- de MegaSquirt computer monteren.
- de wideband lambda calibreren en inbouwen.
- starten!!! ;D
- de boel afstellen en GAAAAN!!!

nog best wel een lijstje. Maar als je ziet wat er al gedaan is moet het wel te doen zijn. :SmileHOPELIJK dit weekend, Jelmar??? Dat we m kunnen laten lopen? Ik wil binnenkort met de auto naar Venray... volgende maand een weekend weg. Gelijk een mooie rit om de wagen en t verbruik en t vermogen te testen. Tongue

O, voor de foto's van het spaghettifeest gisteren: klik hier
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
[Afbeelding: erik-throttlecable.jpg] Zo moet t worden! Wat betreft de gaskabel. Of ik moet nog iets anders verzinnen met de cruise die ik nog heb liggen....
Langzaam aan komt het goed AJ!
Vooral doorgaan Wink
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Ik heb zojuist een hÃÃl erg kleine toezegging gedaan aan Jelmar. Maar het betreft jouw project. ;D
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Mooi werk Saint! Ik moet bij mijn 245 ook dat spaghettifeestje eens gaan vieren...
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Goed werk heren! 8)

Maar heb je nou het oog van de peilstok grijs gespoten ???

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
@henqui; rechterkant (inlaat kant) van motorruimte is de saint kant, en de andere kant is de jelmar kant ;D

@thuur; die laatste foto is van het web af, over HOE het moet gaan worden met die gaskabel

@bozzma; Wink Smile :-*

@Peter Timmer; saint 'moet' nu wel doorgaan! er is geen weg terug ;D
@Jelmar; volgende keer dat ik onder de motorkap ga kruipen dan moet er inderdaad wat van die ommanteling om de draden. Dat opgeboste geheel is ook wat veel van t goede, weet ik.

@Bosma; Bel me maar ff. Ik weet niet of je mn nummer hebt? Anders weet Jelmar dat natuurlijk wel.

Ik heb net even naar de cruise-control kit gekeken. En ik denk dat ik daar mooi mee uit de voeten kom als ik die gebruik. Ik heb er wat foto's van gemaakt vanmorgen op de achterbank van mn amazon:

(enne...geen roest op de beugel, dat heb je als je iets uit Californië koopt!)
[Afbeelding: 16102007sa9.th.jpg]

[Afbeelding: 16102007001cx6.th.jpg]
Gaat goed met de Turbo Saint. Ziet er allemaal mooi uit. :o
Er is helaas nog geen ei over de Amazon gelegd, dat moest met een compagnon worden geregeld en die is nogal zunig. ??? ???
Maar er wordt nog onderhandeld. ;D ;D ;D
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.382 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.013 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.834 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.515 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)