Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
TheSaint77 schreef:hoezo vakidioot??

[Afbeelding: 02112007026fy3.th.jpg]

;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D

Ik zit nou wel over dat triggerwheel te lezen maar wat doet dat ding dan?
Groeten van Frans
a.huis schreef:Mmmmm , zo'n mooi spulletje gemaakt en dan de oude boutjes erop da's zonde Wink

De hele auto is 'oude boutjes' Huis, dus ik vind het wel prima. De laklaag had ik er eigenlijk alleen opgespoten vanwege de roestgevoeligheid van het triggerwheel. En die kleur was toevallig voorhanden. Uiteindelijk ziet t er best blits uit. ;D

v700r schreef:Ik zit nou wel over dat triggerwheel te lezen maar wat doet dat ding dan?

Triggerwheel:
Er zitten tandjes op. En ergens ontbreekt een tand. Daarmee kan de computer via de VR-sensor ontdekken wanneer de motor op het BDP (het bovenste dode punt van cilinder 1) staat. Op die manier kan deze timing dan dienen om de inspuiting en eventueel de ontsteking aan te sturen.

Ik kreeg de (nieuwe) snaar van de krukaspoelie naar de aircopomp maar met moeite terugeplaatst. Bij de snaar van de dynamo kun je handigerwijs de dynamo naar je blok kantelen. Helaas gaat dat niet met de compressor. Door de distributieriem weer los te maken, de AC-compressor losjes te schroeven kon ik met moeite de snaar erop wringen (beetje Dreft er zelfs opgesmeerd) en door te draaien goed erop krijgen. Echt zeer (*)*U#$% Net als een fietsketting eigenlijk. Maar niet echt positief en leuk als het je alle kracht kost in een benarde positie. Iemand dit wel eens gedaan? Foto's triggerwheel staan hier.

Vervolgens de olieretourleiding aangesloten. Volgende probleem; de pakking paste niet en was al snel gescheurd... >Sad Blijkbaar niet van een T25 maar wellicht van een Mitsu ofzo. Toch maar weer de turbo erafgehaald, (handig mooie tapeinden en koperen bouten) en heeeeeel licht wat vloeibare pakking aangebracht om de pakking enigszins te redden. Voorlopig dan want ik las op de verpakking van de siliconepakking dat die maar tot 600graden Fahrenheid (315gr C) gaat. Ik denk dat ik dus binnenkort die pakking maar een keer echt goed vervang. Voorlopig zit t wel weer. :-\

Het inkorten van de buis en een stuk slang ertussen werkt goed denk ik. Beetje bij beetje ingekort om toch voldoende druk op de rubber ring te houden die het blok in gaat zodat de afdichting goed is (hoop ik, eindelijk!!!) zie hier voor foto's

verder:

- inlaatspruitstuk gemonteerd,
- steun inlaatspruitstuk gemonteerd,
- klepdekselpakking ertussen gezet en dichtgemaakt,
- radiatorslangen ingekort en aangebracht
- radiator erin gehangen
- benzineleiding gefatsoeneerd en aangesloten op de rail op t spruitstuk
- gaskabelrol opgeschroefd. Daar moet nog wel even gekeken worden naar de gaskabel. Die lijkt te lang en te kort tegelijk. m.a.w. de buitenmantel moet een stuk worden ingekort. Dan past ie goed denk ik.
- fan gemonteerd

etc. etc...
wordt vervolgt.

"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Het ziet er evengoed puik uit hoor !
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
lekker bezig! Duurt vast niet lang meer!
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Nog even doorbijten AJ!
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
vandaag nog wat gerommeld:

- olie eraf en weer nieuwe verse erin. Jesus wat een meur kwam er van die ouwe af. En die zat er pas 1000km in. Veel benzine erdoorheen volgens mij door die slechte K-jet die er op zat.
- koelvloeistof erin. Alles volgens mij lekdicht op t eerste gezicht.
- dynamokabel naar de startmotor even teruggelegd. Mijn nieuwe kabel is er even niet dus nu maar even de oude gereanimeerd.

Verder geprutst aan de gaskabel. Maar ik heb toch een B230F kabel van een (latere?) 240 nodig vrees ik. Ik dacht de buitenmantel iets in te korten waardoor de binnendraad wat langer wordt. Hij zit nu in een krul maar is ook net te kort om om het wieltje heen te winden. Dat gaat dus niet want die is gewoon van gewapend/gevlochten materiaal en het kunststof stelschroef geval is er ook niet af te krijgen. Sad

Dus: WIE heeft er voor mij een gaskabel van een 240 B230F?? ???

Vervolgens de pluskabel op de accu gezet. En even een schietgebedje gedaan dat ik nergens rook zou ontdekken. :o Maar gelukkig ging dat goed. De sleutel omgedraaid en op II gezet. Brandstofpompje maakte direct druk. Helaas lekte de brandstofleiding maar dat was snel verholpen.

Verder vraag ik me nu af welke lampjes onder de klokken horen te gaan branden als je de 240 uit 1984 op contact zet? Acculampje (brandde zwak, maar mn dynamo hangt nog los dus dat kan), brakefailure (??) en.....?? Help me even op weg svp!

Nu nog wachten op Jelmar zodat hij mn intercoolertje komt aansluiten...dan kan Bozzma de boel komen tunen!!!

IK BEN DR KLAAR VOOR!!! Tongue Tongue Tongue ;D ;D ;D 8) 8)
als je mij een blok doet mag je de gaskabel hebben ;D ;D ;D
bij mijn '84-er branden de olie & acculampjes,braekfailure + lampfailure, als ie gestart is helemaal niets, ook de groene" lampen aan" niet, wel de groene 5 als ie in OD staat
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
PP! schreef:als je mij een blok doet mag je de gaskabel hebben ;D ;D ;D
bij mijn '84-er branden de olie & acculampjes,braekfailure + lampfailure, als ie gestart is helemaal niets, ook de groene" lampen aan" niet, wel de groene 5 als ie in OD staat

ik zie alleen heeeeeel zwak t acculampje branden (losse dynamo dus dat kan). De rest niet. Sad Sad Sad Soms wel lamp-failure...bovenaan op de verdachtenlijst van die laatste staat de achterklepbedrading, welke ik al nieuw heb liggen.

Toch ook nog eens een keer de stekker verbinding checken die ik heb vervangen....
is je accu ook wel ok?? Wink
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
PP! schreef:is je accu ook wel ok?? Wink

jip, is een nieuwe, 74Ah 8)

Ik moet de stekker eens goed nakijken aan t schutbord. Die heb ik vervangen door 2 stekkers van Rick Donkers. Maar ik had er wat problemen mee het spul goed in elkaar te krijgen. Wellicht maakt het nog niet goed contact. :-\

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.383 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.015 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.835 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.515 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: