Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
Het wordt nu echt spannend AJ!!
Nog even doorbijten en we kunnen het allemaal zien op dit fantastische forum
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Frans245 schreef:Het wordt nu echt spannend AJ!!
Nog even doorbijten en we kunnen het allemaal zien op dit fantastishe foru

jaja, hopelijk is het nu snel rond en loopt ie weer...maar dan hopelijk eens echt goed! 8) Na 5 en een halve maand is het wel genoeg geweest.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
alles komt goed Wink
Jelmar schreef:alles komt goed Wink
i'm counting on you, my volvo-friend Wink
update ?
Ja, ding aan de gang getrapt ;D Mag ik zeggen 1e poging lopen ? Nou ja.. Eerste poging vanaf het moment dat we een toerental signaal hadden. Daar zat nog een software grapje in verscholen. Toen dat opgelost was... Nou ja.. Nog niet meteen lopen......

Goddank is het een vrijloper. Ik starte het ding en toen zag ik de MAP meter naar de 130Kpa uitslaan. Ik zeg tegen Jelmar: Dat is gek, lijkt wel of de nokkenas verkeerd staat... Vervolgens starten met ontsteking en injectie aan, plofplofplof. Dat is niet goed. Checken... En ja hoor.. Altijd wat met zo'n project Big Grin

Maar goed. De eerste poging nadat alles juist was afgesteld, lopen. Nu ze heeft gelopen mag Arie-Jan zich gaan verdiepen in de Mega-Gave wereld van MegaEekhoorn.

Beetje jammer dat Funs je een Innovate Motorsport LC-1 heeft verkocht van het oude type dat al minstens 3 jaar niet meer wordt verkocht... Dit is het type met de "zwakke" uitgangen. Zet een weerstand in serie met de uitgangen want anders gaat ie stuk ! Het boardje zag er verder netjes uit. Jammer dat er een coating over de hars gespoten was en de hars zelf niet is weggepoetst. Maar dat mag de pret niet drukken.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Gefeliciteerd allemaal ! Welke LC-1 is dat, ik heb er nl ook 1 van Funsdaf op de plank liggen...en welke weerstand moet daar dan op ?
[img][/img]
Ik zeg het hier ook maar even; HEREN BEDANKT!!!! VOLVOLVO helden van het eerste uur! 8) ;D

Ik zal Funs eens een e-mail sturen. Met alle respect...maar ik verwacht gewoon goeie spullen voor dat geld.

Anyway, het was wel spectaculair dat ie ineens liep. Dus ik probeer zaterdag verder te werken. Alles netjes maken. TPS aansluiten, LC-1 aansluiten, kabels wegwerken. Testritje maken wellicht.

@Bozzma; welke weerstand moet dat zijn? En waar zet je die weerstand op/tussen? Dan probeer ik die ook meteen ertussen te frummelen. Als dat afdoende is om de levensduur van de LC-1 naar een normale levensduur te veranderen dan is het me dat wel waard.

@abbabak; het schijnt de 6-aderige te zijn, de opvolger heeft een 7-aderige kabel. Daar kun je ze aan herkennen.
Even wat LC-1 info.

Per oktober 2007 is firmware versie 1.10 te downloaden. Het lijkt mij handig deze firmware in je LC-1 te zetten.

Link:

http://www.innovatemotorsports.com/suppo...c1v110.dld

En lees deze links door:
http://www.innovatemotorsports.com/forum...php?t=3410

en:

When units fail the analog outs it is due to the following reasons:
1) Voltage spikes applied that are below the LC-1's ground.
2) Voltage spikes applied that are above the LC-1's 5V.

These failures are typically due to grounding at a point that's different to the intended targets ground. Even if the target (for example an ECU) does not produce voltage spikes, a ground current pulse flowing between the different grounds, for example from the starter or other electrical motor, can create ground offsets that add or subtract voltages to the LC-1's ground and cause difference spikes introduced.
Most failures happen during cranking.
A failure does not need to happen immediately, but can happen weeks or sometimes months into service, just due to marginal grounding and buildup of corrosion on connectors.
A series resistor in line with the analog outs will limit the current through the LC-1's analog outs to protect them. So will correct grounding to the intended targets ground.
As there are already over 30,000 units in the fields without the new protection, some will continue to fail, but we expect that to diminish quickly when the new protected units are more prevalent.

For existing units connect a 5.6V Zener diode between analog out and system ground (kathode to analog out). Put also a shottky diode in parallel to that (kathode to analog out). Then put a 470 Ohm resistor between the analog out and the target.

Als ik het zo zie is het dus een vrijloop. De spikes zullen gemakkelijker over de Zehner gaan dan door de weerstand. Dus de weerstand staat het dichtst bij de LC-1 en dan knoop je aan het uiteinde het verst van de LC-1 de diode's. De een zorgt voor een een doorlaat van alles boven de 5.6 volt naar massa (eigenlijk kortsluiting, maar omdat de LC-1 niet meer dan 5 volt produceert is dat geen probleem). De scotchky is mij een beetje onduidelijk. Lijkt mij een vrijloop voor als de spikes via de massa binnenkomen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
Bedankt voor de info;

Navraag bij Funs leert nu dat dit gewoon 'verse' LC-1's, direcet van Innovate zouden moeten zijn. Dat betekent dat Innovate dus terug is gegaan van 7 naar 6 aansluitingen. Dus ik vraag me af of het nodig is om die ingreep met weerstanden te doen. Ik denk van niet.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.382 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.014 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.834 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.515 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)