Berichten: 46
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2007
@Dirk 242: de afdekhoes is inderdaad aan de kleine kant, zo'n 245 is ook wel erg groot he...
Enne...ik haal de auto dan wel door de wasstraat, ik zet hem ook regelmatig met de hand in de was! Hij ziet er echt nog wel netjes uit hoor...
UK Volvo 245 GLT 2,3 Aut Estate B230E 131 pk (90.000 miles) 08-1988<br />NL Saab 9-3 2.0 Full Pressure Turbo SE 185 pk / 270 Nm (230k+ kms) 06-1999
Berichten: 938
Topics: 36
Lid sinds: Sep 2005
Niet "ff starten" om de week of zo. Dat is veel slechter dan wat algemeen wordt gedacht!
De accu aan de (druppel)lader en dan lekker laten rusten. Mocht je toch willen genieten: rijd dan meteen een flink stuk, liefst 50km of meer en zet de auto warm terug. Zo kun je hem gerust maanden laten staan.
Gr
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Berichten: 358
Topics: 17
Lid sinds: Sep 2006
Inderdaad op een druppelader zetten en ZEKER niet elk week starten. is erg slecht. Mijn oude Kever cabrio heeft op deze manier zeker 8 jaar met de eerste accu gedaanen was nog steeds uitstekend.
af en toe een flink stuk rijden is zeker aan te bevelen. Wel ff goed kijken of er niet net zout op de wegen is gestrooid.
Tank zeker niet helemaal vol doen, de huidige benzine gaat relatief snel achteruit in kwaliteit, lees ontbranding. Dus als nodig is nieuwe benzine toevoegen als dat nodig is.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Berichten: 46
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2007
Bedankt voor jullie tips, ik zal de banden wat harder oppompen en de acuu aan de druppellader zetten. Tank ga ik denk ik halfvol gooien en eens in de 1 a 2 maanden een flink stuk rijden (als het droog is en er geen pekel is gestrooid...)
bijgaand nog een foto die het steeds niet doet, maar die aangeeft dat de auto wel droog was toen de hoes eroverheen ging.
UK Volvo 245 GLT 2,3 Aut Estate B230E 131 pk (90.000 miles) 08-1988<br />NL Saab 9-3 2.0 Full Pressure Turbo SE 185 pk / 270 Nm (230k+ kms) 06-1999
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
Ãk weet niet of je stallingsruimte verwarmd is maar anders zou ik er geen hoes overheen hangen.
Met vochtig weer krijg je in een onverwarmde ruimte eerder last van schimmel in de bekleding als de auto afgedekt is.
Mijn tip voor het beste stallingsadres: bij een boer in de hooischuur. Hooi trekt alle vocht uit de omgeving weg .Het enigste nadeel is dat skai en leer na een tijd droogtescheuren gaan vertonen, dus goed invetten
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Mijn kleine Volvo 66 stond wel eens een paar maanden buiten te niksen, even benzine pompen en starten maar, de roest van de remschijven rijden en gaan.
Wat ik tot zover gezien heb is de 240 van boven en van onder 100% waterdicht. Regen kan er niet in, damp en condens ook niet. Ik heb er een die zeker 2 jaar buiten stil heeft gestaan in ons heerlijke klimaat (onder een boom ook nog) en van binnen nog fris was.
Van binnen staan krijg je alleen maar krassen, is veel te krap voor zo'n groot apparaat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 46
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2007
@ Marc en Jos:
De auto staat in een garage die niet meer gebruikt wordt, er komt nooit iemand. Er staan/liggen wel spullen maar die veranderen niet van plaats.
Gevaar op krassen en deuken in de garage is dus nihil. Buiten parkeren is ook niet zonder risico. Vandalisme zoals spiegels eraf trappen, antennes en ruitewissers verbuigen etc. komt bij mij in de buurt vaak voor, iets wat ik de GLT wil besparen.
De hoes is van een stof die geen water opneemt. Als de auto buiten (laat staan onder een boom)staat wordt hij vies, ik wil graag de lak zo mooi mogelijk houden en niet de zorg hebben van iedere paar weken de auto schoonmaken/poetsen. Binnen hoop ik dat het nog iets tegen stof scheelt.
Ook kan er als de auto buiten staat pekel/vuil op de auto komen van voorbijrijdende auto's / strooiwagens.
UK Volvo 245 GLT 2,3 Aut Estate B230E 131 pk (90.000 miles) 08-1988<br />NL Saab 9-3 2.0 Full Pressure Turbo SE 185 pk / 270 Nm (230k+ kms) 06-1999
Berichten: 46
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2007
Even een schopje omhoog: de auto staat nog steeds veilig in de stalling.
Twee weken terug, toen het een mooie droge dag was, nog even een kilometertje of 50 gereden. Ging prima.
De accu had na 2 maanden stilstaan nog genoeg prik gelukkig... Moest wel 3 pogingen doen voordat de motor aansloeg.
Daarnaast even een nieuwe GB-sticker opgeplakt (Via EBay uit Engeland laten overvliegen).
Nu binnenkort nog de roest aanpakken op de achterklep....
Kan bijna niet wachten tot het weer mooi weer wordt (zonder pekel enzo)
UK Volvo 245 GLT 2,3 Aut Estate B230E 131 pk (90.000 miles) 08-1988<br />NL Saab 9-3 2.0 Full Pressure Turbo SE 185 pk / 270 Nm (230k+ kms) 06-1999
Berichten: 46
Topics: 10
Lid sinds: Jul 2007
Vandaag een bijzondere vangst gedaan: ik heb (eindeijk) 2 nieuwe kaartenvakjes voor de deuren!
En ook nog in de goede kleur, beige oftewel "tan".
Gescoord bij Klein Zweden in Papekop, daar hadden ze nog hele stapels liggen. Hoewel, gescoord, ze waren dik aan de prijs maar ja, de de vraag is groot en het aanbod zeer schaars...
Binnenkort maar eens even kijken of het lukt om ze te wisselen met de oude.
Nog een interieur-upgrade: ik heb nieuwe pasvorm automatten besteld. Bij automatten.nl.
Hopen dat de hakversteviging aan de goede kant zit! (rechts, wat wij normaal "de verkeerde kant" noemen)
Ben benieuwd hoe het er straks uit gaat zien!
UK Volvo 245 GLT 2,3 Aut Estate B230E 131 pk (90.000 miles) 08-1988<br />NL Saab 9-3 2.0 Full Pressure Turbo SE 185 pk / 270 Nm (230k+ kms) 06-1999