Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
Remklauwen haal ik tegenwoordig bij Scandcar. Wel beter zelf even langsrijden en controleren of je idd de juiste klauwen hebt.

Gr Wink
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Bozzma schreef:Ja, die is lekker, maken wij een relais schakeling om spaningsval van al je schakelaars in je auto te voorkomen..... .Sluit jij de voeding van het relais aan op een aansluiting die eender is met de aansturing van de relaisspoel (waarom dan een relais ?) ná contactslot, dat rot-verdeelpunt bij de accu e.d.

Begrijp je ff niet. Het relais (achterste waar de voeding van de MS op zit) ging aan op t moment dat ik de accupolen aansloot. Op zeker. Ten eerste kan dat niet de bedoeling zijn. De plus van de accu stond stond op de verkeerde kant van t relais volgens mij want aan de andere kant stond de directe chasissmassa. Waardoor het relais dus altijd aanstaat als de accukabels vast zitten. Kan niet anders toch in dat geval?

Jij zei tegen mij controleer of er spanning staat op de draad die van t contactslot komt wanneer het contact uit staat. Dat was niet t geval want dat heb ik nagemeten. Dus dit moet kloppen zo. Want het relais gaat aan als ik de auto op contact zet. Daarnaast zie je pas lampjes branden op de MS als de motor loopt dus kun je niet zeker zeggen of de MS uit is als je het contact niet aan hebt staan. Ja moet eigenlijk wel in de oude situ want geen stroom van t contactslot. Voeding van de MS was dus eerst geschakeld door de plus van de accu en daardoor kreeg de MS voeding vanaf het contactslotcircuit. Nu andersom namelijk direct vanaf de plus-pool. De contactvoeding dient nu enkel als schakelaar.
[/quote]

Bozzma schreef:Ik vind het nog steeds gek, want MS ging netjes op contact uit toen wij ermee bezig waren. Ik weet niet meer of we het brandstof relais hebben gecontroleerd. De reden daarvoor was dat de pomp al liep. Maar als dat de boosdoener is dan zit de fout in MS, niet in de bedrading aangezien ik deze enkel aan mag gaan als MS aan is en toerental heeft (of een primepuls geeft). Maar goed. Je kan altijd nog een keer langskomen. Dan kan ik zien wat er gebeurd is. Maar ik ga niet voor liefdewerkoudpapier naar de andere kant van DenHaag. Geloof dat ik bijna een uur door de stad heb gereden :o

1. brandstofpomp is ook iets geks mee. Op stand I hoor ik al gezoem, op stand II nog meer gezoem alsof dan pomp 2 in werking treedt. Zoals jij al zei ga ik die voeding opsnorren en doortrekken naar de relais die jij hebt aangelegd zodat MS die aan en uit schakelt. Lijkt me wel nuttiger inderdaad.
2. ik woon nu vlakbij de utrechtsebaan. Dus dat gereis is zowieso niet meer aan de orde.
3. liefdewerkoudpapier moet je bij mij niet onderschatten. Dat waardeer ik ten zeerste. Misschien heb ik dat nog niet genoeg laten blijken maar ik was er wel ENORM blij mee dat je me op die manier toen hielp, ik zat nogal omhoog ook in mn thuissituatie. Zelfde geldt uiteraard ook voor Dhr. Jongste welke net als jij hoog op de ranglijst staat bij mij! Er komt een moment dat ik wat terug kan doen voor jullie. Ben ik zeker van!
4. Lijkt me leuk om een keer op een droge zaterdag naar je toe te komen zodat we samen nog eens alles netjes nalopen en misschien de puntjes op de 'I' zetten.

Bozzma schreef:Maar ik ben wel blij dat je auto het nu goed doet !

Anders ik wel! EN blij dat jullie me geholpen hebben!!

Bozzma schreef:Nog een adviesje: Als Volvo remmen eenmaal vastzitten blijven ze problemen geven. Nieuwe zijn niet eens zo heel erg duur. Zoek maar eens op internet. Ik weet dat de voorste rond de 125 euro kosten bij de dealer en achter 90 euro. Voor een paar tientjes minder heb je gereviseerde... Maar de kwaliteit daarvan is twijfelachtig in de ruimste zin van het woord. Ze kunnen goed zijn maar ook slecht.

Ik zit er aan te denken ze zelf te reviseren. Dat heb ik ooit bij mn Amazon ook gedaan en eigenlijk werkte dat prima hoor. Nooit meer problemen mee gehad namelijk. Maar wel secuur gedaan destijds, gehoond, nieuwe cups en rubbers. No problem.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Ander soort zoem zou kunnen omdat er ook nog een pomp in de tank zit. 2 pompen dus. ÃÃn in de tank, ÃÃn onder de auto.

Verder kan je controleren of de MS spanningsloos is: als je de laptop eraan hangt dan zie je de meters allemaal rood worden en is communicatie niet meer mogelijk.

Ik had het volgende aangesloten: een draad rechtstreeks van de plus naar de relaisspoelen. Op het brandstofrelais stond ook een plus van de accu. Maar deze krijgt geen massa zodra MS vind dat dat niet nodig is. Verder liep er nóg een draad welke naar de bobine gaat. Dit is de contactgestuurde draad. Als je nu de beide rode draden van de relais aan de bobine draad hebt hangen dan heb je het mooie overgangsweerstand vrije circuit teniet gedaan want dan loopt de voedingsspanning over diverse aan elkaar geknoopte verbindingen en schakelaars. Vooral bij belasting krijg je dan een spanningsval.

Wat ik me voor kan stellen is dat de draad naar de bobine naar de plus van de accu is gelegd omdat ik je toen heb verteld hoe deze aangesloten diende te worden. Als die draad niet naar de bobine ging, dan was het niet goed. Verder is het zo dat als MS uit gaat in de oorspronkelijke situatie dat niet je contactschakel relais het probleem geeft, maar de brandstofpomp relais. Die krijgt massa over MS, dus dien je de weerstand te meten bij uitgeschakelde motor tussen de massa van de auto en het punt van dit relais.

Feitelijk is het een zeer simpel schakelingetje. En ik weet zeker dat er geen fouten in zaten toen ik de auto achterliet. De motor ging meteen uit na het afzetten, dus in iedergeval sloot MS de motor af. Het kan zijn dat er spanning op het brandstofrelais is blijven staan, maar dat is met 1 meting vast te stellen. Met de gegeven schema's moet je toch kunnen vaststellen wat er mis is ? De gehele plus overzetten naar de plus van je bobine is iig niet juist. Je LC1 geeft dan zeker problemen.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
ten eerste: sorry Bosma en Jelmar dat ik zei dat jullie foutjes gemaakt hebben. Het was niet mn bedoeling jullie over te laten komen als prutsers of wat dan ook. Door te zeggen dat jullie wat kleine foutjes gemaakt hadden. Ik stond er niet bij stil want ik vind het zelf grappig en gewoon OK allemaal. Ik ben allang blij dat t werkt nu. Excuses stond er niet bij stil.

En wat betreft het schema. Volgens mij is het zo wel goed. Ik weet niet of je er zaterdag bij bent in Woudenberg, maar dan kun je zelf ook even kijken. En anders kom ik graag een keer bij je langs in Boskoop. Waarom niet. kan ik gelijk je 242GT bewonderen! En nog wat leren!

Vandaag bij Argos getankt. Daar hebben ze e-fuel. (al eerder elders verteld) Dat is Euro95 met 5%Ethanol. En tegen dezelfde lage prijs als de normale Euro95. €1,379 ofzoiets. Es kijken hoe dat is.
Lol. Daar kom je minder ver op. Want per liter heeft het minder energie. Bovendien zal je merken dat je afstelling niet meer klopt, maar dit is marginaal. Als je een MS2 had gekocht dan had je een flex-fuel sensor in je tank kunnen hangen en E85 kunnen tanken. De sensor herkent de samenstelling in de tank en maakt een alternatieve inspuitpuls afhankelijk van de samenstelling. Altijd een juist mengsel, waar je ook op rijdt. Overigens zal als het goed is je lambda-sensor nu je mengsel iets bijtrekken. Maar ik denk dat je het amper merkt. Die 5% biofuel klinkt dus leuk maar is het eigenlijk niet.

Ik weet niet wat voor gradatie het mee heeft gekregen, maar het zou klopvaster kunnen zijn dan normale benzine. Al weet ik niet zeker of dat opgaat. 100% ethanol is in iedergeval erg klopvast. Daarmee kan je de turbodruk opvoeren tot de kop niet meer op het blok blijft zitten. Maar je hebt er ook flink meer van nodig.
BS-AutoTune, voor classics en specials: http://www.bs-autotune.nl
idd...verbruik is zeker niet gunstiger. Maar ten eerste heeft Paul de auto ff getest op 140km/h en daarna hebben we meerdere testruns gedaan met Jelmar samen om eens te kijken wat er nu mis gaat. Daar zijn we dus niet over uit. Maar de zuinigheid kan ik dus niet afmeten dit keer want er is niet mee gereden als de afgelopen tankjes. E-fuel staat trouwens gewoon Ron95 bij.

Enige waar we wel over uit zijn is dat ik Funs eens ga bellen. Die LC-1 deugt van geen kant. Hij zit nu onafhankelijk aangesloten via een eigen relais en eigen voedingsdraden (1,5mm2). Eigen massa naar de accu enz enz. Zelfs de bekabeling bekeken of die niet te dicht in de buurt van de bougiekabels kwam. Noppes niks nada njente...! Ik ben er nu goed klaar mee hoor. Zo kun je je auto niet goed afstellen. Dat is zeker.
Ik heb ook wel een flauw vermoeden hoor ;D
De druk die jij opbouwt komt never nooit niet aan bij je inlaat;
Een 25mm gat bij de hotside, een lekke IC, een 18mm (als ik me goed herinner) gat op je inlaat waar je PWM valve hoort te zitten....

Als goedkopere oplossing voor een dumpvalve heb ik hier nog wel een CBV liggen van een 700, met een stukje slang erbij.
heb je het eerste gat al gedicht. en heb je een werkende klep. (zoals het hoort dus).
De IC dat weet je Wink
En ik ga nog wel eens zoeken of ik ook slang heb voor die PWMvalve maar dat weet ik dus niet zeker, maar zoek dat eens op op de sloop ofzo je zal zien dat het scheelt.
Mocht je interesse hebben hoor ik het wel(liefst ff mailtje aangezien ik vanavond ook weer weg moet) dan kunnen we de prijs afspreken en kan dat geregeld worden.

Dat je auto kut is af te stellen heeft een groot gedeelte met de Lambda te maken omdat je geen idee hebt wat er nu precies gebeurd, maar de map die erin stond kan je zeker van zijn dat dat niks is.

Tevens zou ik alle bekabeling als ik jou was even netjes maken en goed opruimen, zo als ik het zaterdag zag, is zeker niet het gene hoe bozzma en ik het achter gelaten hebben. Wink

klopt. Ben met je eens dat het er nu echt slordig bij ligt. De bedrading moet ik nog een middagje voor uittrekken. Dat ga ik zeker ook doen ook. Misschien zaterdag eens kijken, tenminste als t weer goed is.

Wat betreft die gaten enz. De druk wordt gemeten in t spruitstuk. Dus die druk komt ook in de cilinders aan. PWM valvegat is gedicht nu met een stop. IC is inderdaad niet geweldig. 25mm gat bij de hotside moet inderdaad het eerste dicht. Al bij al allemaal niet ideaal nee.

CBV heb ik interesse in. En ik moet het nog even afwachten. Maar die ic kan er misschien deze maand dan in. Maar daar mail ik je even over enzo;
Dat kleine beetje druk komt idd in de cilinders aan.

Maar voordat die lucht bij de cilinder is, heb je nogal wat lekkages. en dat is drukverlies.
ok..ik heb je mail jij hebt mijn mail..we mailen! Komt goed!

Enne.. 'de leverancier' heeft me gezegd dat ik mn LC-1 mag opsturen. Hij stuurt een nieuwe (gesteste) terug. Uit een nieuwe badge. Dus dan maar duimen dat t goed gaat. Want als t nog niet goed is daarna gooi ik m....tot ie in verr....!!

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.383 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.015 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.835 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.515 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)