Topics: 78
Citaat:Zelfs de vriendelijkste benzine motor is een vervuiler tov een 240 op LPG.
Yep!
En geloof me....elke liter aardolie die in de grond zit komt ooit in de atmosfeer.
Al kost dat vat 200 dollar .
Waarom blijven we deze flauwekul nog slikken ?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Topics: 38
Wat moet je nog in amsterdam, de wallen zijn er dadelijk toch ook niet meer
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Topics: 8
Maak je geen illusie, het begint met een grootstad en enkele jaren later is het in elke gemeente van je lieve land. Zo is het met parkeermeters ook gegaan en daar betalen we nu ook braaf.
ruuds70 schreef:Wat moet je nog in amsterdam, de wallen zijn er dadelijk toch ook niet meer 
Topics: 35
jos245 schreef:Belg schreef:@jos245, als je meer dan 300 euro taxen per jaar een grijpstuiver noemt.....Tja dan heb je gelijk.
Voor een auto met het gewicht van een Volvo 240/245 is dat nog steeds niet duur 
Maak daar maar vijfhonderd euri van hoor.. dat is mijn jaarlijkse wegenbelastingtaks. Wat Belg bedoelt met die driehonderd, weet ik niet, maar het is alleszins niet de inschrijvingstaks, want die betaal je maar eenmaal; en dat is bij het (op nummerplaat) inschrijven van je voertuig
Topics: 35
Belg schreef:Ik kan je alleen maar overschot van gelijk geven. Hier in Belgie zitten we met hetzelfde hypocrite gevoel. Hoge LPG taks en dat terwijl het met lengten voorsprong het beste is voor het milieu. Zelfs de vriendelijkste benzine motor is een vervuiler tov een 240 op LPG.edwin schreef:ik wordt langzamerhand doodmoe van het geleuter over het milieu. >
Als de overheid werkelijk wat voor het milieu over had ,dan zouden we toch met z'n allen al op LPG
rijden ?
Maar nee .....is nog steeds fiscaal de onaantrekkelijkste brstf om op te rijden.
Slurptax,vliegtax,ecotax en ga zo verder.
Heerlijk om zonder schuldgevoel je tank vol te gooien ,met 130 naar de veluwe te blazen,dagje toeren en weer terug.
Ik zeg: Weg met de ozonlaag , palmen zijn ook mooi !!
Het probleem met LPG is dat het helemaal niet zuinig is. Het normale verbruik van een auto stijgt redelijk veel wanneer er op LPG gereden wordt, dat is de redenering die achter die hoge taksen en de weigerachtige houding t.o.v. LPG promoten zit. Dat LPG veel schoner is, is hieraan gewoon ondergeschikt gemaakt. Het gaat niet alleen om het vervuilende / schone karakter van brandstoffen, maar tevens om de dreigende uitputting ervan. LPG is en blijft (gebaseerd op) een fossiele, uitputtende brandstof en daar zit 'm het probleem.
Maar maakt niet weg dat ik zelf ook voor LPG pleit hoor !!
Topics: 8
Betaal jij 500 euro jaarlijkse wegentaks?? bij mij was het verleden jaar iets boven de 300 euro. Tis wel de braafste versie (dl versie). Later heb ik er dan wel LPG in laten gooien wat me rond de 140 euro kostte.
Rubicon schreef:jos245 schreef:Belg schreef:@jos245, als je meer dan 300 euro taxen per jaar een grijpstuiver noemt.....Tja dan heb je gelijk.
Voor een auto met het gewicht van een Volvo 240/245 is dat nog steeds niet duur 
Maak daar maar vijfhonderd euri van hoor.. dat is mijn jaarlijkse wegenbelastingtaks. Wat Belg bedoelt met die driehonderd, weet ik niet, maar het is alleszins niet de inschrijvingstaks, want die betaal je maar eenmaal; en dat is bij het (op nummerplaat) inschrijven van je voertuig 
Topics: 22
ik wor helemaal gek van die stomme milieu ideeen van de overheid.
laten we alles duurder maken dan rijden mensen vanzelf minder... jaja! not.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 22
Rubicon schreef:Het probleem met LPG is dat het helemaal niet zuinig is. Het normale verbruik van een auto stijgt redelijk veel wanneer er op LPG gereden wordt, dat is de redenering die achter die hoge taksen en de weigerachtige houding t.o.v. LPG promoten zit. Dat LPG veel schoner is, is hieraan gewoon ondergeschikt gemaakt. Het gaat niet alleen om het vervuilende / schone karakter van brandstoffen, maar tevens om de dreigende uitputting ervan. LPG is en blijft (gebaseerd op) een fossiele, uitputtende brandstof en daar zit 'm het probleem.
Maar maakt niet weg dat ik zelf ook voor LPG pleit hoor !! 
LPG is een afvalproduct van de raffinaderijen wat voor een groot deel afgefakkeld wordt omdat er onvoldoende afname van is. :-*
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Topics: 135
ik zeg oprotten met die milieufreaks! We zijn nu eenmaal met te veel op de aarde en daar ga je echt niks meer tegen doen. Dat wordt vanzelf rechtgezet. Allemaal onder t mom van milieu de mensen het geld uit de zakken kloppen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 21
Hoe zit het met de grootste vervuilers,Schiphol met zijn sproeivliegtuigen?
Moeten die ook wijken boven Amsterdam? :

Dat zijn pas echte vervuilers