9 February 2008, 20:18
doe nou niet zo moeilijk en bestel een GM IAT sensor, funs heeft ze op voorraad liggen.
|
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
|
|
9 February 2008, 20:18
doe nou niet zo moeilijk en bestel een GM IAT sensor, funs heeft ze op voorraad liggen.
18 February 2008, 16:00
;D ja, die zit er nu in! ;D Bung op een plaatje gelast en dat pas gemaakt zodat dat ding precies op de originele plek valt. Helemaal strak! Gaf vanmorgen '-3' aan. En dat klopt wel.
Alleen die vieze connector terminals.... Ik probeerde de kabel daaraan vast te maken. NOT! De dingen wilde de connector niet eens in. Dus dan maar friemelen tot het misschien wel lukt. Nee dan breekt de terminal in twee. Dus daar moet wat beters op verzonnen worden. NU ff profesories de draden aan de IAT gehangen. Wat je meteen merkt; MegaSquirt regelt daadwerkelijk met behulp van die temperatuur de inspuiting. Waar ik eerst problemen had onder de 6 graden (stotteren, afslaan en inhouden bij koude motor) pakt de motor nu netjes op en loopt ie stukken soepeler. Nu nog ff controleren of de LC-1 wel op de goeie waardes ingesteld staat. Want het lijkt (tijdens install van MSextra code) alsof dat afwijkt tov de standaard voltages die de LC-1 afgeeft. Maar hij lijkt t nu superstabiel te doen!! En dat is m geraden ook! ;D Nu kan t echte tunen beginnen! "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
18 February 2008, 19:23
kutje !
Je moet draad eerst door de behuizing heen halen, dan stekkertje eraan krimpen, en dan terug trekken en in de behuizing klikken. ist zo simpel ? JA ! .......... maar je moet het even weten natuurlijk
19 February 2008, 11:57
Nederzweed schreef:vervelendje ! jahaah...dat dacht ik later ook al. Maar toen was t te laat. Ik haat die dingen. > > Waar krijg ik die rare terminals?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
19 February 2008, 19:22
19 February 2008, 20:56
ik stem ook voor nieuwe sensor!
temperatuursensoren worden niet preciezer als ze ouder worden, vervangen dus. (hoe is de temp sensor in het blok?) welke stekker moet er op de GM IAT sensor? zon stekkertje als op de injectoren? Die heb ik nog heel wat liggen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
20 February 2008, 20:29
Jw240 schreef:ik stem ook voor nieuwe sensor! nee volgens mij eentje van Delphi. Kijk maar:
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
22 February 2008, 16:32
Gisteren nogal wat runs gedaan samen met Dr. Turbo. Hij als piloot, ik als co-piloot/assistent. Dat ging wel leuk. Ook effe de MS2 van Jelmar getest erop. Ging goed maar daar kom ik later nog op terug.
Boven de 3000rpm hebben we enorme problemen. Dus ik vermoed dat de VR-sensor toch echt gehandicapt is. Anders weet ik t ook niet. Dat is het enige dat ik kan verzinnen op dit moment. Verder hebben we geconstateerd dat het wel leuk is zo om in te spuiten met MS. Maar dat het toch echt handiger (en verstandiger) is als we de ontsteking ook onder de pet van de MS krijgen. Dit is niks. Je gokt maar wat die ontsteking doet. Ge hebt er geen grip op en ziet niks. Wat betreft de MS2: stonden we ineens stil. Midden op een dikke kruising. Vóór een metrolijk. Lekker dan. Dus wij allebei; benzine op??? Metertje stond vrij laag..zeg maar te laag. Dus ik snel 80m verderop snel een litertje of 10 gehaald. Starten...niks. Wij nadenken. Dus andere MS er maar aan. Niks. Ineens had ik m. De zekeringen checken naast de MS-relais!! En ja hoor...de injectoren hadden net iets te veel gekregen en daardoor was de 5A zekering er uitgeklapt. Poeh hey. Voor niks naar t tankstation gegaan dus. Jammer maar helaars. :-\ Dus nu denk ik dat we de VR-sensor vervangen en direct proberen EDIS of iets dergelijks in te bouwen. Oja, en dan is je auto echt zover dat het allemaal afgeregeld kan...sterft je laptop!!!! > >
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
22 February 2008, 21:03
Je zou niet zeggen dat ik 200 heb gereden :-X
22 February 2008, 21:24
ik neem aan dat je IN een 200 hebt gereden ipv 200km/u met AJ's 245 ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99 |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|