Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn 245 Turbo [UPDATED 1-10-2011]
doe nou niet zo moeilijk en bestel een GM IAT sensor, funs heeft ze op voorraad liggen.
;D ja, die zit er nu in! ;D Bung op een plaatje gelast en dat pas gemaakt zodat dat ding precies op de originele plek valt. Helemaal strak! Gaf vanmorgen '-3' aan. En dat klopt wel.

Alleen die vieze connector terminals....

Ik probeerde de kabel daaraan vast te maken. NOT! De dingen wilde de connector niet eens in. Dus dan maar friemelen tot het misschien wel lukt. Nee dan breekt de terminal in twee. Dus daar moet wat beters op verzonnen worden. NU ff profesories de draden aan de IAT gehangen.

Wat je meteen merkt; MegaSquirt regelt daadwerkelijk met behulp van die temperatuur de inspuiting. Waar ik eerst problemen had onder de 6 graden (stotteren, afslaan en inhouden bij koude motor) pakt de motor nu netjes op en loopt ie stukken soepeler.

Nu nog ff controleren of de LC-1 wel op de goeie waardes ingesteld staat. Want het lijkt (tijdens install van MSextra code) alsof dat afwijkt tov de standaard voltages die de LC-1 afgeeft. Maar hij lijkt t nu superstabiel te doen!! En dat is m geraden ook! ;D Nu kan t echte tunen beginnen!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
kutje !

Je moet draad eerst door de behuizing heen halen, dan stekkertje eraan krimpen, en dan terug trekken en in de behuizing klikken.

ist zo simpel ? JA ! .......... maar je moet het even weten natuurlijk Wink
Nederzweed schreef:vervelendje !

Je moet draad eerst door de behuizing heen halen, dan stekkertje eraan krimpen, en dan terug trekken en in de behuizing klikken.

ist zo simpel ? JA ! .......... maar je moet het even weten natuurlijk Wink

jahaah...dat dacht ik later ook al. Maar toen was t te laat. Ik haat die dingen. >Sad >Sad Waar krijg ik die rare terminals?
http://www.rickdonkers.nl Smile
ik stem ook voor nieuwe sensor!
temperatuursensoren worden niet preciezer als ze ouder worden, vervangen dus. (hoe is de temp sensor in het blok?)

welke stekker moet er op de GM IAT sensor? zon stekkertje als op de injectoren? Die heb ik nog heel wat liggen.

240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Jw240 schreef:ik stem ook voor nieuwe sensor!
temperatuursensoren worden niet preciezer als ze ouder worden, vervangen dus. (hoe is de temp sensor in het blok?)

welke stekker moet er op de GM IAT sensor? zon stekkertje als op de injectoren? Die heb ik nog heel wat liggen.

nee volgens mij eentje van Delphi. Kijk maar:

[Afbeelding: show_image_in_imgtag.php?filename=14f443...0&fileout=]
Gisteren nogal wat runs gedaan samen met Dr. Turbo. Hij als piloot, ik als co-piloot/assistent. Dat ging wel leuk. Ook effe de MS2 van Jelmar getest erop. Ging goed maar daar kom ik later nog op terug.

Boven de 3000rpm hebben we enorme problemen. Dus ik vermoed dat de VR-sensor toch echt gehandicapt is. Anders weet ik t ook niet. Dat is het enige dat ik kan verzinnen op dit moment.

Verder hebben we geconstateerd dat het wel leuk is zo om in te spuiten met MS. Maar dat het toch echt handiger (en verstandiger) is als we de ontsteking ook onder de pet van de MS krijgen. Dit is niks. Je gokt maar wat die ontsteking doet. Ge hebt er geen grip op en ziet niks.

Wat betreft de MS2: stonden we ineens stil. Midden op een dikke kruising. Vóór een metrolijk. Lekker dan. Dus wij allebei; benzine op??? Metertje stond vrij laag..zeg maar te laag. Dus ik snel 80m verderop snel een litertje of 10 gehaald. Starten...niks. Wij nadenken. Dus andere MS er maar aan. Niks. Ineens had ik m. De zekeringen checken naast de MS-relais!! En ja hoor...de injectoren hadden net iets te veel gekregen en daardoor was de 5A zekering er uitgeklapt. Poeh hey. Voor niks naar t tankstation gegaan dus. Jammer maar helaars. :-\

Dus nu denk ik dat we de VR-sensor vervangen en direct proberen EDIS of iets dergelijks in te bouwen.

Oja, en dan is je auto echt zover dat het allemaal afgeregeld kan...sterft je laptop!!!! >Sad >Sad
Je zou niet zeggen dat ik 200 heb gereden :-X
ik neem aan dat je IN een 200 hebt gereden ipv 200km/u met AJ's 245 ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.382 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 144 '74 voor school/werk verkeer easy rider 16 17.109 23 June 2020, 19:15
Laatste bericht: easy rider
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.013 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Mijn Volvo 240 (Principessa) ruuds70 145 114.834 28 May 2019, 08:10
Laatste bericht: edwin
  ik en mijn 244 koert4 76 64.515 15 April 2019, 02:24
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)