Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
v70 classic tov 245
#11
jberg schreef:wat zijn de punten waar ik op moet letten bij aanschaf? en wat mag een goede 245 van rond 83 kosten?

Ik neem aan dat je met een "goede" klassieke 245 een roestvrije bedoelt Wink

Er zijn verschillende mgelijkheden:

ten eerste: een roestvrije origineel Nederlandse ben ikzelf nog niet tegen gekomen.
Maar er worden er massa's geimporteerd.


De goedkoopste optie is zelf naar Noord-Zweden en er daar een kopen.Prijzen tot zelfs onder de 1000 euro.

En andere betaalbare optie: op Marktplaats adverteren een paar gasten die in Zweden wonen en van daaruit 245's verkopen: prijzen rond de 3000-3500 voor een roestvrij exemplaar.

Zelf een kopen via een Amerikaanse website en laten verschepen naar Nederland. Amerikaanse zijn qua carosserie vaak de beste maar hebben wel vaak een gesmolten of gescheurd dashboard en de lak is door de zon aangetast. Ik ben er nog niet uit wat het verschepen etc. kost maar het kan in de papieren lopen vrees ik.


Kopen bij een bedrijf: verschillende Volvo specialisten en mensen die zich zo noemen hebben er een aantal te koop. Prijzen en kwaliteit varieren enorm. Ik heb slecht opgeknapte exemplaren gezien waar nog gerust 5000 euro voor wordt gevraagd. Op het moment dat je zo'n auto hebt gekocht kun je al 3 a 4000 euro afschrijven.
Met wat geluk kun je bij een bedrijf ook een goeie vinden voor 5000 euro, maar ga ALTIJD op je eigen kennis af en niet op de praatjes die ze erbij verkopen.
Het feit dat iemand zich Volvo specialist noemt is nog geen enkele garantie dat ie je een goeie 245 oldtimer verkoopt.

Tot slot is er de categorie bedrijven die 10000+ vragen voor een mooie opnieuw gespoten 245.
Dit is een optie als je geld teveel hebt en niet weet waar je er mee naar toe moet.[Afbeelding: bigsmilevo2.gif]


Antwoord
#12
Citaat:hoeveel anders rijd een 245 tov een v70? qua (geluids)comfort en wegligging?
ik heb eigelijk wel zinnigheid aan een turbo, kan dat een beetje op gas? (lees wat gemengde berichten hier)

wat zijn de punten waar ik op moet letten bij aanschaf? en wat mag een goede 245 van rond 83 kosten?

Ikzelf rij ook dagelijks V70 en hier voor de deur staat ook nog een gedeelte van de 200-clan (245 en 262C) en nog wat ander volvo "gespuis"(V70n en 740).
Om op je eerste vraag een antwoord te geven: Dag en nacht. 245 is een hele fijne auto maar als je hem langs een V70 zet is het gewoon een dweil.
Het zijn hele goede auto's die betrouwbaar en voor hun leeftijd veilig zijn maar een V70 is gewoon nieuwer en dus beter.
Een V70 is stiller, heeft meer comfort, is veiliger, heeft een betere wegligging, heeft betere stoelen, de ergonomie is beter, heeft geen piepjes of kraakjes in het interieur, schakeld lekkerder, heeft een lekkere 5pitter en deze auto's zijn ook heel betrouwbaar.

Voordelen van een 245: belastingvrij verkrijgbaar, de looks, de relatief gemakkelijke techniek (alhoewel je met het 850forum ook heel erg ver komt) en de achterwielaandrijving

Maar het is gewoon een feit hoe ouder een auto wordt hoe meer problemen je kan tegenkomen. Het kan gaan van kleine futiliteiten tot wat serieuzere problemen. Natuurlijk hangt het allemaal af van de staat van onderhoud maar de auto's hier thuis worden bijvoorbeeld allemaal evengoed onderhouden en krijgen regelmatig hun controle en toch heeft de 245 het afgelopen 2 maanden 3x laten afweten terwijl de V70 het laatste 1 1/2jaar het geen enkele keer heeft laten afweten.
Het is natuurlijk wat jezelf wil maar ik heb elke morgen een auto nodig waarvan ik vrijwel zeker kan zijn dat hij elke morgen start en me op de plaats van bestemming brengt zonder noemenswaardige problemen. Een 245 kan dit natuurlijk ook, er zullen hier vast wel mensen op het forum zitten die dit ervaren, maar dan moet de auto in hele goede staat zijn.
Als ik jou was: V70 houden voor het dagelijks vervoer en voor het weekend/klus/plezier een belastingvrije 245 Turbo

Mvg Sander
245 GL => B230F  aka De Rooie

Antwoord
#13
jberg schreef:zou het onderhoud van een 245 1200euro meer per jaar bedragen?

Zie: Topic: Onderhoudskosten per kilometer.

Voor de rest kan ik me helemaal vinden inbovenstaand verhaal.
Ook hier staat een V70n voor de deur naast de '92-er 245.
Elke ochtend weer een moeilijke keuze, die toch vaak in het voordeel van de 245 uitvalt.

Idd, V70(D5) NAAST een 245 is de beste oplossing.
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#14
Postma 245 GL schreef:voor 1200 euro zou je elk jaar wel een 245 kunne vinden met een jaar apk,...

Nu is dit natuurlijk geen vergelijk.
Een 245GL voor 1200 euro zal veelal heel wat anders zijn dan de 850 die Jan Willem nu bezit

Bovendien ben ik in mijn reactie uitgegaan van de informatie die Jan Willem in zijn vraag gaf.

Empirisch kan ik enkel tot de conclusie komen dat de 240 (240 D6, 240 DL 2.3 LPG en mijn huidige 240 SP) duurder zijn in onderhoud dan een mijn S70. Vandaar mijn welgemeende opmerking dat je het verschil tussen wel of geen wegenbelasting al snel kwijt zou kunnen zijn aan onderhoudskosten.
>Sad
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
#15
niet geheel mee eens:
je betaald voor een 245 uit +/- 1992 & ouder ongeveer €120,- aan verzekering per jaar (WA) ;D ;D
krijg je met een 800/v70 niet voor elkaar ;D
dus uiteindelijk kost het met gewoon onderhoud, geen wegenbelasting, en weinig verzekering zeker minder Wink Wink+ de onderdelen zijn zowiezo goedkoper Big Grin
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#16
Citaat:dus uiteindelijk kost het met gewoon onderhoud minder

Da's dus de pest, oudere wagens hebben meer nodig dan gewoon onderhoud.

Mijn ervaring voor wat betreft klassiekers:

Een (semi)-klassieker rijden is gewoon niet goedkoop.
Het geld wat je bespaart door geen wegenbelasting te hoeven betalen en weinig verzekering, is (in veel gevallen) bij lange na niet genoeg om de kosten voor reparaties te dekken.
Er is altijd wel 1 onderdeel van de honderden/duizenden onderdelen, wat het begeeft, zodat je weer eens mag sleutelen.
Belastingvrij (245) rijden is op dit moment enorm in trek, getuige de vele advertenties op o.a. MP (en de veel te hoge prijzen die daar dan vervolgens bij schijnen te horen).
Belastingvrij rijden = sleutelen = kosten maken.

[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
#17
yep, maar hobbies kosten hoe dan ook €€€€€ :Smile
en je afschijving op een V70 oid id ook niet gering ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord
#18
@Ruuds70

Maar ook ik spreek uit ervaring,... Wink Wink Wink

Hebben een nieuwe Peu 206SW gehad je wilt niet weten wat voor ellende we daar mee gehad hebben,... waterpomp, 3x startmotor, dynamo, rondom nieuwe deurrubbers wat elektrisch geneuzel al met al 8x weggesleept,.... Nu een Megane station, 55000km nu mee gereden en alleen nog maar een compleet nieuw stuurhuis gehad,...

Ben wel van mening dat wanneer je klassieker gewoon regelmatig z'n onderhoudt geeft en alles een beetje bijhoudt, de kosten hiervan binnen de perken kunnen blijven.

Maar Ruud, verder heb je wel gelijk, wil je echt goedkoop rijden koop dan geen klassieker. En al helemaal geen Volvo k'kan namelijk wel goedkopere opties bedenken :-\

Goed punt van PP verder, wanneer je kosten per km wil berekenen dan hoort hier de afschrijving ook bij. Probeer volgende excel maar eens in te vullen:
http://www.microsoft.com/netherlands/ond..._auto.aspx

Verder moet je gewoon ook een beetje geluk hebben Wink


[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#19
Hee JW! Ook welkom hier 8)

Zo te lezen heb je al aardig wat tips waarmee je wel wat kunt Wink


Succes met de zoektocht!


Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
#20
weet het niet hoor, maar als je
Citaat:.. Nu een Megane station, 55000km nu mee gereden en alleen nog maar een compleet nieuw stuurhuis gehad,...
en je accepteerd dat :Smile :Smile :Smile :Smile
ben aan m'n 14-of 15 Volvo toe inmiddels , en pas 1 keer bij de hand gehad, let wel,na 280.000km!!! en 18 jaar oud Wink
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Ervaringen met classic-car-parts ? jos245 7 5.427 20 September 2019, 09:33
Laatste bericht: jos245
Video Volvo V70 Classic kopen Dijkman85 8 9.209 24 September 2018, 08:59
Laatste bericht: Dijkman85
  Brussels bureaucrats want to make modified and most classic cars illegal jos245 4 5.136 17 April 2016, 04:31
Laatste bericht: jos evers
  V70 classic aanhanger afbeelding gezocht Rhino 6 5.371 3 March 2012, 15:49
Laatste bericht: Black Moose
  240 classic Bill 7 8.612 28 February 2009, 23:57
Laatste bericht: Bill

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)