Dat is zeker geen standaard 740 kwaal !!
Ik heb nog een 740 16V staan, die staat al denk bijna driekwart jaar buiten (daarvoor 3 maanden in een kas), en zelfs die vertoond niet zulke plekken.
Ligt dus maar net aan hoe er met een auo om gegaan is.
Maar harry ik zou als ik jou was een andere motorkap zoeken, dat zal voordeliger zijn dan deze (laten) maken & spuiten.
Berichten: 1.124
Topics: 25
Lid sinds: Feb 2007
Zo,deze motorkap is behoorlijk aangevreten door roest :o
Als je toch laat spuiten neem dan meteen een roestvrij exemplaar.
Deze rotte laten oplappen zal na verloop van tijd toch weer roestblazen gaan vertonen is mijn ervaring :-\
Berichten: 518
Topics: 43
Lid sinds: Nov 2006
De veerpootbrug zit er op. Ik merk het verschil duidelijk, veel betere wegligging in de bochten, minder onderstuur. Rotondes zijn veel sneller te nemen.
Bezigheden vandaag.
45. rubbers stabilisatorstang vernieuwen
46. Veerpootbrug monteren
47. Onderspoiler voor opnieuw gespoten (wordt morgen gemonteerd)
Hoop morgen het gat in de uitlaat dicht te kunnen lassen, moet daarna maar eens kijken wat ik aan de motorkap ga doen. Heb ook 10 nieuwe moeren voor de kleppendeksel besteld, zitten nu allerlei verschillende moeren op. Daarnaast de wielen laten balanceren en de auto laten uitlijnen. Ga ook nog even nieuwe (sloop) deurpanelen monteren + nieuw mattenset. Halverwege volgende week moet de auto voldoende zijn opgeknapt.
Volvo 740 tic '84.
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Ziet er mooi uit. Maar die kap is inderdaad wel opmerkelijk. De 740 is toch altijd verzinkt. Heb hiervoor een tijdje een 740 gehad, waarbij door een hoge drukspuit (auto wassen) de verf van de achterklep gedeeltelijk was weggeblazen. De zinklaag was gewoon te zien. Enkele jaren later nog steeds geen roest!
Maar zoals velen al hebben aangegeven, een nieuwe kap is een stuk makkelijker / voordeliger.
Berichten: 974
Topics: 44
Lid sinds: Apr 2005
volgens mij zijn ze pas na 1988 gaan verzinken maar ook die kunnen zelfs nog gaan roesten
maarja een auto van 88 is ook alweer 20 jaar
maar ziet er netjes uit die 740
Volvo S70R B5234T4 M59
Berichten: 518
Topics: 43
Lid sinds: Nov 2006
Ik heb inmiddels een andere motorkap gemonteerd, staat een stuk mooier nu.
Volvo 740 tic '84.
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Ook al de juiste kleur, of moet dat nog komen!?
Berichten: 518
Topics: 43
Lid sinds: Nov 2006
In de juiste kleur, er zit een klein beetje steenslag op + een klein deukje dat er inmiddels voor 90% uitgehaald is. Ik heb de paraventplaat ook meteen vervangen, de oude had namelijk twee krassen. Het voorfront + motorcompartiment is nu klaar. Ik zal morgen wat laatste pics plaatsen. Rest mij nog een lange testrit + het opslaan van de auto in een Friese loods. Ik ben dus niet overal aan toegekomen, maar de auto is zeker beter geworden.
Volvo 740 tic '84.
Berichten: 450
Topics: 55
Lid sinds: Aug 2006
Klinkt goed en er is inmiddels al een hoop gedaan. Zijn zelf nu al twee jaar met onze auto bezig en deze week hopen wij hem eindelijk af te kunnen ronden met een goed werkende lpg installatie. Alles op zijn tijd dus ;D
Berichten: 518
Topics: 43
Lid sinds: Nov 2006
De volvo is klaar om te worden gestald. Morgen zal ik nog een paar laatste pics plaatsen, dan heb ik voor mezelf ook een mooi overzicht van de werkzaamheden tot nu toe.
48. Nieuwe vloermatten.
Volvo 740 tic '84.