Nee dat is mijn speeltuin komende weken ;D
Het is een beginnend bedrijf, ik doe daar de hele installatie, heb al gevraagd naar de palletstelling, als ze wat overhouden na het opbouwen dan mag dat voor een leuke prijs weg.
Dus ik hou je op de hoogte.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
update Golf: Staat nu ff te rusten onder een dakje in België. Intussen zit er stuurbekrachtiging op, nieuwe schijven met dito blokjes, nieuwe uitlaat van voor tot achter except downpipe. Nieuwe vacuumslangen rond de carb. Alles weer op en top! :-) Wordt vervolgd.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
"Ik en mijn niet-volvo"....
Binnenkort krijg ik ook een nieuwe tankpas met wielen..., maar twijfel nog altijd of ik prive-km ook met een seat ibiza wil rondrijden, ik hou niet zo van bijtelling...
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
Klopt ja en begrijp ik ook wel. Ik hou ook niet van bijtelling, maar van dat bedrag kan ik waarschijnlijk normaal gesproken net brommer rijden.
En ik heb geen sores, kan altijd overal heen rijden zonder na te denken of ik het tankbedrag wel kan pinnen of na te denken of ik dat ding al een beurt moet geven of dat hij het wel zal doen. Mijn ouders wonen 230km verderop. Dus dan is dat wel erg makkelijk en luxe zo kan ik je zeggen.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Ja dat is waar, maar aan de andere kant klopt ook mijn volvohart. Dat me probeert te vertellen dat ik beter het maandelijkse bijtellingbedrag in de 144 kan pompen. Dan staat die er ook opeens spik en span bij... :-\
En zonder wegenbelasting, 80 euro verzekering per jaar en 40ct/liter LPG is dat tot nu toe goedkoper geweest.
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
DopdeDouwer schreef:twijfel nog altijd of ik prive-km ook met een seat ibiza wil rondrijden, ik hou niet zo van bijtelling...
Rijden ook (zijn dan wel met tweeën) een leasewagen. Kan niet anders zeggen dat ik het eruug handig vindt en een geruststellend idee is (zij rijdt er in). Wanneer de wagen het niet doet o.i.d. kan ze zich zelf behelpen en hoef ik niet in actie te komen. Met de vorige lease Ferrari (Peu 206 SW) zijn we 8 x weggesleept,ââ¬Â¦ dan ben je blij dat het niet je eigen auto is (3x startmotor, 1x waterpomp, 1x dynamo en nog wat elektrisch geneuzel). De Megane die we nu rijden is alleen nog maar een nieuw stuurhuis ingekomen en de cd speler doet het zo nu en dan niet maar verder houdt hij zich aardig (op lpg al 85000 km).
Maar karakter zit er niet in, en dat is wel 1 van de dingen die auto rijden nou juist zo leuk maakt. Andere overweging kan zijn om je auto te sparen met die pekel op de weg, merk dat mijn 245 daar niet echt happy van wordt,ââ¬Â¦
Maar ja, er is maar 1 die zoôn beslissing voor je kan maken,ââ¬Â¦
Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
;D ;D ;D ;D ;D
heb twee auto's op de zaak staan: een Fiat Excudo en een Samba ;D ;D ;D
met de CX heb is er nog NOOIT in de 5000km dat Carol 'm heeft iets gebeurt dat ie niet functioneerd, zelfs alle electra werkt ;D ;D
de 245 Tic welke ik gebruik heeft op een kapotte dynamo al ruim 12000 km dat ik haar heb ook geen problemen gehad.
tank alle voitures op pasje van de zaak, wegenbelasting nul, verzekering op 1 grote hoop (â⬠225,- per jaar!)
en met mijn oude 404 uit '63 heb ik ook nog nooit ( 1x :-\ :-\ :-\ , lekke band en geen reservewiel, LPG onderbouw :

) enige gebreken gehad.
Frans of Engels of Zweeds, je moet mazzel hebben of je een maandag of de rest week auto hebt ;D ;D ;D ;D
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
PP! schreef:je moet mazzel hebben of je een maandag of de rest week auto hebt ;D ;D ;D ;D
Idd!
Bij de Peu was het op een gegeven ogenblik zelfs erg hilarisch. Wanneer de sleepdienst het SOS centrum van ING Carlease weer eens belde en de man bij ING (op zôn plat Amsterdams) roept ââ¬Å ooo daar hebbe weer de 19-LH-KR weer, nou sleep maar af en breng dôr maar naar dôr vervangend vervoerââ¬Â
Zaal idd een auto van de 1e maandag ochtend van het nieuwe jaar zijn.
Al met al moet je het dus treffen, oud of nieuw, klassiek of modern,ââ¬Â¦
Berichten: 6.731
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Voordeel van een auto van je werk is dat je 'm ook "niet-prive" kan rijden. Je mag per jaar slechts 500 privÃÂ km's rijden. Dan kost het je niets, vergelijkbaar met hoe Ticcie zijn auto rijdt. Dat heb ik afgelopen anderhalf jaar braaf volgehouden; zowel de 144 als de Ibiza hebben geen problemen gehad.
Nadeel is dat je voor prive km's aangewezen bent op je volvo. Dat heeft de mijne zonder pijn en moeite gedaan, heelaas houdt de roest me nu tegen. Mocht je vanuit je werk ergens heen willen rijden, moet je dus eerst naar huis om je auto om te wisselen, dat kan wel eens vervelend zijn.
Ik wist tot nu toe niet wat de auto me exact aan bijtelling kostte. Maar ik ging voor het vergelijk uit van de bijtelling van een collega die ca. 160 euro kwijt is. Ten eerste wilde ik niet in een SDI (63PK) rijden omdat de volvo met z'n B20je uit 1970 zelfs sneller is. Daarnaast is het toch 170 euro die ik liever aan andere dingen besteed, zoals zelf lekker rommelen met de volvo.
Ben benieuwd wat de nieuwe seat (wat mooiere en snellere) me per maand netto kost. Dan hak ik de knoop wel door. Hij komt pas in februari dus heb even de tijd.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
ik heb geen keuze. Ik moet leasen. En privÃÂ er niet mee rijden kan, maar dan heb ik twee hokken voor de deur staan. En dat is ook niet echt wat kan ik je zeggen in de stad. Plus het voordeel weegt niet op tegen de nadelen zeker in mijn geval, Ik rijdt veel privÃÂ.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"