@cvt240turbo: Bedankt voor die tip van de brandblusser en het gezichtsmasker. Daar zat ik laatst ook aan te denken inderdaad. Even kijken binnenkort. Tijd om de lijst eens na te kijken.
Masker vind ik ook een goed idee. Zeker voor mij aangaande allergiën
En inderdaad was dat ook de reden dat minstens ÃÂ
ÃÂ
n vaste sleutelavond te gaan claimen. Anders komt het niet van de grond.
De spuiter zal ik nog eens aanschieten binnenkort. En dan eens vragen of hij over een poosje wil langskomen als ik aan de gang ben en de koets is wat kaler. Want inderdaad. Een goed endresultaat begint bij het vroeg betrekken van dat soort mensen.
Coaching zit wel snor. De auto heb ik gekocht in november 2003. Tot vorig jaar had ik HELEMAAL geen budget en tijd om er in te steken. De start was ook even lastig. 2007 heeft totaal in het teken gestaan van de techniek. Dat viel achteraf vies tegen. Maar uiteindelijk kijk ik er toch zeer positief naar. Ik heb er veel van geleerd door zo veel mogelijk zelf te doen en me te omringen met 'deskundigen' die mij ook vaak geholpen hebben. (waarvoor dank) Dat heeft mij veel zelfvertrouwen gegeven om verder te gaan tot de stappen die ik nu ga nemen. Aanvullend heb ik onder anderen ontdekt dat je NIET dit soort tijdrovende en vooral geldrovende zaken moet gaan doen als je de auto nodig hebt (bijna) dagelijks. De situatie is daarom nu sowieso ideaal met de leaseauto. De leaseauto geeft me, buiten onafhankelijkheid van mobiliteit, de rust en de tijd om weloverwogen aan de Volvo te gaan werken. Bovendien kan ik hem mooi misbruiken als 'servicewagen' omdat het een stationwagen betreft.
@volvo200liefhebber: inderdaad. Uitdeuken, strak maken en spuiten is bijna alleen weggelegd voor de professionals. Simpelweg omdat het behoorlijk wat capaciteiten van je vergt die je feitelijk echt alleen kan leren als je het veel doet. En bovendien een portie aanleg hebt in combinatie met onderricht. Spuiten ga ik zeker niet doen. Strakmaken...ik denk het ook niet. Maar we zullen zien t.z.t.
@jos245: ik begrijp je gedachtegang wat betreft de kwaliteit en het eindresultaat. Maar gelukkig beschik ik over de gunstige combinatie van de eigenschappen geduld en perfectionisme. Anders was ik ook niet gestart met het project om de k-jetronic eruit te mikken en over te stappen op Megasquirt (lees het topic maar eens door hier). Terwijl ik tot aan dat specifieke moment eigenlijk toen nog niet eens wist waarvoor contactpunten dienden. En het is me ook gewoon gelukt. Inclusief een andere kop monteren. Op straat toen nog. Dat project aangaande Megasquirt, of eigenlijk fase in het project, maar op zichzelf een project door complexiteit, stel ik uit. Na de carosserie en de motorrevisie wordt dat naar een hoger niveau gekrikt! (jaja!!)
Inderdaad, zaken zoals spuiten enz laat ik doen. Maar lassen lijkt me geen probleem. Zeker als ik weet dat ik collega's met een universitaire achtergrond, welke meestal iets te theoretisch ipv praktisch zijn gebleven, hele kevers tip-top heb zien lassen in een jaar tijd in de eigen garage. Daarnaast heb ik vroeger vaker gelast, maar vaak maar simpele dingen helaas. Ging altijd prima. Niet altijd even mooi. Maar ik leer snel met een lasttoorts in de hand, zo heb ik gemerkt. Daarnaast heb ik nog een broer met diverse lasdiploma's die ik ook af en toe eens om raad kan gaan vragen. Woont helaas 250km verderop dus kan niet meehelpen.
De auto moet gewoon kwalitatief hoog worden aan het eind van de rit. Als voorbeeld zou ik het project van Ticcie willen noemen. Alleen neem ik zelf ook nog het laswerk tot mijn rekening, iets waar Ticcie anders voor gekozen heeft. Daar zal hij wel zijn redenen voor gehad hebben en dat respecteer ik ook gewoon. Maar ik kan het denk ik wel en het lijkt me leuk om er meer van te leren.
We gaan het zien. Eerst
de SAAB 900 van vriend/buurjongen) lopend krijgen. Dat is topprioriteit nu even. Daarmee begin ik nu aardig wat k-jettronic ervaring te krijgen. Sterker nog, het s he-le-maal niet moeilijk alleen zien er veel lui enorm tegenop zoals ik ook had. Begrijp me goed. Ik ga het niet terugbouwen in de Volvo want ik vind Megasquirt of kdFI veel mooier persoonlijk. Leuk project!
Woensdag moet het hok lopen is geplanned. Daarna tijd voor de Volvo. Dan ga ik het interieur eruit sleutelen. Hopelijk aankomend weekend nog.