Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Volvo 240 Super Polar (Principessa)
Trouwens: heel vreemd dat in Belgie de Rijksdienst zijn monopolie op APK keuringen mag handhaven, terwijl de Nederlandse RDW onder druk van Europese regelgeving zijn APK monopolie op invoerauto's op moest geven.

Volgens mij ligt hier nog een klus voor Neelie ;D
Citaat:maar waarschijnlijk een massa probleem

De schakelaar schakelt niet naar massa , maar schakelt 12 volt naar de acht.rijlampen.
Het probleem was toch het spontaan branden van de a.rijlampen?
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
VolvoMafia schreef:eerste lekke band? Das zonde, kapot gereden? Of spijker oid erin, in de wang dan?

Die schakelaars willen wel eens vastzitten (het schakelgedeelte dan, niet de moer) door al het vuil, effe schoonmaken en ze doen het vaak weer. alleen eruit is een ander verhaal...

Ruud, moet je in BE dan niet naar de garage voor de keuring maar naar een overheidsinstantie? Lekker omslachtig... Mag je dan niet ter plekke je lichten afstellen, als je weet hoe dat moet? En als je dan toch naar Jacobs gaat, misschien hebben ze ze al binnen Wink :-*

In BE moet je naar een 'onafhankelijk autokeuringsinstituut, en Jacobs had nog geen enkel dekentje ???

Hebben me wel de lampen gratis afgesteld en de monteur vond mijn Principessa een "Ferme auto", was er helemaal vol van! Leuk toch?

De herkeuring was een plakje cake en negen euro's armer.

Inderdaad lekker omslachtig en nee ze helpen je niet, ze grinniken alleen Sad
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
edwin schreef:
Citaat:maar waarschijnlijk een massa probleem

De schakelaar schakelt niet naar massa , maar schakelt 12 volt naar de acht.rijlampen.
Het probleem was toch het spontaan branden van de a.rijlampen?

Oke,
Ik heb het voorlopig even opgelost door de lampen eruit te draaien. Kijk na de einde jaarsdrukte eens naar dit euvel.
Maar wel bedankt!

In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
kijk, da's nou een goeie Belgische oplossing voor een probleem!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Bij ons vaste apk-adres stellen ze de lampen en eventueel de carb. bij tijdens de keuring,kost niets extra ;D
volvo200liefhebber schreef:Bij ons vaste apk-adres stellen ze de lampen en eventueel de carb. bij tijdens de keuring,kost niets extra ;D

Da's wel het minste wat ze kunnen doen voor het geld ook, vind ik persoonlijk.
tja...ach. Er zijn nog steeds boerenkinkels aan het sleutelen in autobedrijvenland. Helaas. Wink

Waarom ga je niet eens naar Rutten in Houthalen-Helchteren. Zowieso vele malen beter en goedkoper dan Kallen in Geleen. (waar ik zelf ooit werkte)

Maar wat is de kilometerstand van je 240 nu op dit moment?
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Ticcie schreef:kijk, da's nou een goeie Belgische oplossing voor een probleem!

Je hebt gelijk Wink
Ik heb een tussenweg gekozen en heb er een lampje ingedraaid, heeft men voor de helft last ervan en ik heb weer voor de helft achteruit rij verlichting als ik achteruit rij ;D
TheSaint77 schreef:tja...ach. Er zijn nog steeds boerenkinkels aan het sleutelen in autobedrijvenland. Helaas. Wink

Waarom ga je niet eens naar Rutten in Houthalen-Helchteren. Zowieso vele malen beter en goedkoper dan Kallen in Geleen. (waar ik zelf ooit werkte)

Maar wat is de kilometerstand van je 240 nu op dit moment?

Weet je Arie Jan, toen we de C70 onlangs kochten zijn we bij eerst bij Kallen geweest. Die maakten een offerte foutje in ons nadeel en dat wilden ze volledig op ons afschuiven. Nicolle's besluit stond toen volledig vast: 'daar zien ze ons niet meer'.
Bij Rutten in Roemond zit ik nu nog op een offerte te wachten, dus die zien me ook liever niet meer met drie Volvo's in onderhoud komen, denk ik dan maar.
Bij Jacobs in Dilsen kregen we koffie, veel advies, was ik welkom met drie Volvo's (maakte niet uit waar ze ook gekocht werden) en helaas voor hun een te hoge offerte voor de C70.
Bij Hooftman kregen we een perfecte offerte, maar da's wat ver voor het onderhoud van drie Volvo's.......helaas. Dus kochten we daar de C70 Wink en gaan we voor onderhoud naar Jacobs in Dilsen. Rutten in Houthalen is voor mij weer net te ver, ik zou dan eerder naar ACL Hasselt gaan. (voorheen Keldermans, daar kocht ik mijn eerste 240 Grand Luxe Diesel).

De 240 heeft bijna 39.000 km op de teller staan. Dus met de stand van de oude teller (164.812 km) erbij is dat bijna 204.000 km. Met de nieuwe motor (vanaf 188086 km) heb ik alweer een dikke 15.000km gereden.

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.431 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.863 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.151 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970
  Voorstellen met volvo 265 Wouter265 1 2.507 18 July 2021, 08:48
Laatste bericht: pepijnwk

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)