Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
veranderingen APK??
#1
van het Peugeotforum geript:
Goudenleeuw schreef:Binnenkort stuurt minister Peijs de Tweede Kamer een brief waarin ze uiteenzet hoe de APK er vanaf 2006 uit dient te zien. Naar verwachting beantwoordt ze daarin ook de hamvraag: gaat de frequentie naar beneden of niet. VVD is voor, PvdA is tegen. Het CDA wacht de brief af.

?We moeten de verkeersveiligheid niet opofferen aan de hype rond de verlaging van de administratieve lasten.? Lia Roefs, woordvoerder verkeersveiligheid van de PvdA is duidelijk. Ze ziet niets in verlaging van de keuringsfrequentie. ?Naar ik heb begrepen, zien mensen de APK ook niet als een last, maar als noodzaak. Komt bij dat ik merk dat mensen bezuinigen op auto-onderhoud. Op zo?n moment minder gaan keuren, is een heel slecht idee.?
Eddy van Hijum, woordvoerder van het CDA is minder stellig. ?Natuurlijk staat verkeersveiligheid voorop. We wachten af wat minister Peijs daarover in haar brief te zeggen heeft. Als ze overtuigend kan aantonen dat er op dat gebied geen concessies hoeven worden gedaan, dan kan wat ons betreft de frequentie omlaag. We gaan ervan uit dat ze dat grondig onderzocht heeft. Als er aanwijzingen zijn dat er afbreuk wordt gedaan aan verkeersveiligheid, dan zullen we zeer terughoudend zijn met een eventuele verlaging. We hebben in het verleden ook altijd de boot afgehouden bij voorstellen van bijvoorbeeld VVD?er Hofstra om de APK-frequentie te verlagen.?

De VVD heeft recent bij monde van Ruud Luchtenveld opnieuw voorgesteld de frequentie te verlagen. Van 3-1-1 naar 5-2-2 zelfs hetgeen wil zeggen dat een auto pas na vijf jaar voor het eerst de verplichte APK ondergaat. Een onrealistische voorstel omdat de Europese Unie een minimumfrequentie van 4-2-2 voorschrijft. Eerder pleitte de VVD voor een frequentie van 3-2-1.
BOVAG vindt verlaging van de APK-frequentie een slecht idee omdat daarmee de verkeersveiligheid verslechterd. Mensen rijden van APK naar APK, aldus BOVAG, en stellen onderhoud zo lang mogelijk uit. Bovendien heeft recent onderzoek uitgewezen dat burgers de APK niet als een administratieve last beschouwen en tevreden zijn met de APK in zijn huidige vorm.

bron: http://www.bovagkrant.nl
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#2
Citaat:Geplaatst: Vr Dec 02, 2005 12:55 Onderwerp: APK REGELGEVING VERANDERT NIET !!!!!!!!

--------------------------------------------------------------------------------

Gepubliceerd in Automobiel Management 02.12.2005 12.55 uur ;



Voorlopig geen vermindering APK
De huidige keuringsfrequentie blijft vooralsnog ongewijzigd. De overheid versimpelt wel de regels voor de APK.


Uit het Voertuigreglement vervallen 29 keuringspunten. De reductie van het aantal keuringspunten levert een besparing op van 18,6 miljoen euro. De huidige keuringsfrequentie blijft vooralsnog ongewijzigd. Als motief noemt de overheid de onzekere gevolgen. Een lagere APK-frequentie schaadt naar verwachting de verkeersveiligheid en richt door een hogere uitstoot milieuschade aan. De hogere kosten door een onveiliger verkeer wegen waarschijnlijk niet op tegen de besparing op de APK-kosten. Wel vindt een wetswijziging plaats om de frequentie in de toekomst eventueel te kunnen wijzigen
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#3
en nu in het KNAC blad>
[Afbeelding: apk_2006_1.jpg]

[Afbeelding: apk_2006_2.jpg][/quote]
dus>
auto's ouder dan 30 jaar: om de twee jaar APK!!! Big Grin
en auto's voor 1960:niet meer nodig!! Big Grin
ga er wel van uit dat dat elk jaar opschuift, dus volgend jaar auto's van 1961 enz.. Tongue
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#4
Er zijn helaas niet zo heel veel Volvo's 240 van voor 1960 meer over...
Antwoord
#5
neeeh, maar 30 jaar lukt net, dus dan maar om de twee jaar APK :lol:
orte Bochtenridder Smile &amp; Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Antwoord
#6
Ik vind persoonlijk ieder jaar APK wel zo'n veilig idee. Van mij hoeft het niet anders.
Antwoord
#7
Ik dacht ook eigenlijk dat dit er nog steeds niet door is en waarschijnlijk ook niet komt...!?
Antwoord
#8
wij apkaaen ook

als je ziet hoe sommige oude auto's in 1 jaar kunnen afgetakeld zijn.

het ene jaar gaan ze met hakken over de sloot en het volgende jaar past het niet op het apk vel van wat er aan mankeerd.

dan zou de regering zich wel eens achter zijn oren krabben.

gewoon ieder jaar apk

dan heb je iedereen veilig op de straat.
Antwoord
#9
Ik ben bang dat dit ook weer ten koste van de "echte"liefhebber gaat. De profiteurs rijden met en handelen in onveilige auto's, er gebeuren ongelukken en voor je het weet draaien ze alles terug en verzwaren zelfs de eisen voor oldtimers.
Het is ieder jaar wel spannend, maar laat het maar zo.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
Antwoord
#10
APK is toch een wassen neus, helaas.
En als je ziet wat er soms aan nieuwe auto's mankeert voor APK Confusedhock:
Beste is gewoon aanhouden, maar de regels voor oldtimers versoepelen lijkt me. Zoals roetmetingen / uitstoot etc. Veiligheid etc is wel van belang dat dat regelmatig gecontroleerd wordt.
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  volgend jaar veranderingen m.b.t. kentkenbewijs en schorsen jos245 2 4.130 24 July 2013, 21:32
Laatste bericht: v700r
  Veranderingen 245 doorheen de tijd Blaylock 3 3.629 9 January 2013, 23:36
Laatste bericht: Dopski

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)