Topics: 3
Hallo,
ik heb een volvo 264 automaat.
sind kort functioneert de automaat niet meer 100%, daarom ben ik op zoek naar een handgeschakelde bak
omdat een hand geschakelde bak zuiniger loopt, en ik niet weer problemen met een automaat wil hebben.
thuis hebben wij een brug om de auto op te plaatsen dus sleutelen geen probleem
een aantal dingen wat ik niet weet
1: hoe kan ik het beste de oude automaat bak van de auto sleutelen?
2: welke versnellingsbakken passen allemaal?
3: wat type is een betrouwbare bak?
4: is van een volvo 4 cilinder de bak ook te plaatsen op een 264 ?
Met vriendelijke groet,
Topics: 82
Volgens mij zit je een beetje vast aan het boutpatroon (ri. koppelingshuis) van de V6. En die is meestal met automaat geleverd (luxe). Enige alternatief is de M46 (4 + OD) uit een 264, 265 of sommige 760's.
Als je er een complete 4 cilinder in hangt heb je keus genoeg natuurlijk.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
740 motor
* 2,3L Benzine Motor - Handgeschakeld (koppelingsplaten moeten worden vervangen)
deze is te koop bij mij in de buurt past dit ook in mijn auto.
mijn auto loopt op gas!
Topics: 30
Ik heb binnenkort nog een m 46 4bak met od over, die komt van een b28.
Heb zelf ook nog 2 264's maar ben niet van plan om met een handgeschakelde bak te rijden.
Voor info kun je het beste bellen met 0544-463397
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
Topics: 82
Bij de 740 zit de stroomverdeler achterop de kop en dat past niet in de 240/260 qua lengte. Je kan een 240 verdeler (meestal) wel weer op de 240 plek zetten maar dan moet je hem wel net hebben.
Je hebt afhankelijk vd motor ook het injectiesysteem/carburateurgebeuren en zo nodig, en de aandrijfas, en de pedalen natuurlijk. Ws. het makkelijkst om een complete 240 donorauto op te scharrelen in plaats van hier een stukje en daar een beetje.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
de v6 die in mijn auto ligt is een b27a
ik heb gehoord dat in dit blok nogal wat kinder ziektes zit!
dus als ik nu een versnellingsbak koop voor een v6 en het blok loopt met een jaar kapot dan moet ik, alsnog een 4 cilinder kopen of een v6.
maar als ik dan denk ik doe er een 4 cilinder in omdat die betrouwbaarder is! dan moet ik dan weer een versnellingsbak kopen voor een vier cilinder!?.
vindt nogal lastig welke keuze ik moet maken!
ik heb gistere auto op brug gezet omdat de auto ook al koelvloeistof had gelekt, dus is allemaal wel een beetje vervelend.
Topics: 30
Als je toch voor een vier cilinder gaat, dan zou ik eerder een andere auto kopen 240,740 of 940.
De prv 6 cilinders zijn helemaal zo gek nog niet, ze hebben alleen iets meer tlc nodig dan de bijna onverwoestbare red blocks.
Het is maar net wat voor een type rijder je bent, heb je de 264 alleen voor het goedkoop rijden(belastingvrij lpg), of ben je liefhebber.
Als je de auto alleen als vervoersmiddel ziet lijkt me de v6 idd niet zo handig.
In het verleden behaalde snelheden bieden geen voldoening voor de toekomst
ik blijfd nog steeds mooi in de v6 rijden heb ik besloten.
maar ik denk wel dat ik er een hand bak in doe
omdat ik eigenlijk altijd al in een hand geschakelde auto rijd.
Topics: 22
de V6 heeft officieel een hydraulische koppelingsbediening. die onderdelen (pedaal vooral) zijn heel lastig te vinden, en is niet goedkoop om nieuw te kopen. leiding van een 700/900 serie is bruikbaar, soms de slave cylinder ook (afhankelijk van jaar).
kabelbediende koppeling kan ook, is alleen even opletten dat je de juiste onderdelen hebt. Sommige V6 koppelingshuizen kunnen niet zomaar de kabelbediening hebben.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
deze week testen wij nog even de druk van de automaat en we kijken systeem nog na misschien dat we dan een indificatie van het probleem kunnen
maken.