Hoi!
Alweer een tijdje geleden, maar nu een ervaring rijker. Ik heb namelijk de carburateur gereviseerd
Het verhaal:
Sinds mijn laatste post en 15.000km op gas gereden te hebben liep het beestje niet meer zo fris. Ik kreeg um niet meer afgesteld wat ik ook probeerde. De temperatuurcompensator vond ik ook een keer op de bodemplaat ??? Zelfs na de TC provisorisch te hebben bevestigd mocht niet baten. Het kwam er uiteindelijk op neer dat ik in de stad met de choke in de aanslag moest rijden. En na afgelopen periode wat hortend en stotend voor de verkeerslichten gestaan vond ik het wel welletjes. Ik had nog een rev./pakkingsetje liggen voor de carburateur dus ik als sleutelgroentje heb mezelf wat moed ingepraat :

Alle handboeken, internet en een dosis voorzichtigheid bij de hand en aan de slag!
Voor de revisie:
![[Afbeelding: Foto-FOY67ZP3-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-FOY67ZP3-D.jpg)
De Stromberg in afwachting van operatie:
![[Afbeelding: Foto-A8BVQ64Z-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-A8BVQ64Z-D.jpg)
Zoek de verschillen: (als voorstudie heb ik deze stromberg van een amazone gebruikt)
![[Afbeelding: Foto-GLXEZIMH-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-GLXEZIMH-D.jpg)
De temperatuurcompensator ook wel bekend als het doodskistje
![[Afbeelding: Foto-CYDX6MIA-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-CYDX6MIA-D.jpg)
De welbekende tandenborstel. Mijn zwager is zelfs van mening dat ik de gehele auto poets met een tandenborstel

:
![[Afbeelding: Foto-3QFA3QVR-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-3QFA3QVR-D.jpg)
Alles demonteren en poetsen maar. m.b.v. wasbenzine, terpetine en benzine om de spullen te reinigen:
![[Afbeelding: Foto-HV8CRUJ4-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-HV8CRUJ4-D.jpg)
De gehele carb een dagje laten weken in benzine:
![[Afbeelding: Foto-6U8JOAUC-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-6U8JOAUC-D.jpg)
Alle kleine onderdelen in de ultra-soon reiniger:
![[Afbeelding: Foto-PP3HMR3Z-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-PP3HMR3Z-D.jpg)
Alle schone onderdelen netjes gesorteerd in de bakjes van de lokale chinees

:
![[Afbeelding: Foto-Y6ZQXV6M-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y6ZQXV6M-D.jpg)
Het kleine spul laten weken in de benzine, ultrasoonreinigen en daarna doorspuiten met perslucht. Wel alle zeefjes in de gaten houden anders is het zoeken geblazen(Been there done that :

):
![[Afbeelding: Foto-RXOOTYO3-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-RXOOTYO3-D.jpg)
De carb. na het benzine-bad:
![[Afbeelding: Foto-RUKC4WCS-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-RUKC4WCS-D.jpg)
De carb. weer fonkelnieuw en voorzien van nieuwe pakkingen:
![[Afbeelding: Foto-NKFTH87U-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-NKFTH87U-D.jpg)
Ziedaar de nieuwe Temperatuur Compensator:
![[Afbeelding: Foto-P8T34HOU-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-P8T34HOU-D.jpg)
Meteen ook de luchtslangen en luchtfilterbak gereinigd, vandaar deze grote leegte:
![[Afbeelding: Foto-FLGCTDKB-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-FLGCTDKB-D.jpg)
Na de revisie:
En toen le Moment Suprême het startenââ¬Â¦Ã¢â¬Â¦.Hij startââ¬Â¦hij loopt stationairââ¬Â¦.. en blijft lopen ;D
Voor de kijkers thuis het filmpje:
Filmpje
Na even staan te glimlachen meteen in de auto gesprongen voor de test. Aan het einde van de straat kon de choke al uit en is sindsdien ook uitgebleven. Bij de verkeerslichten bleef ie netjes stationair draaien zonder horten of stoten. Zelfs toen we omschakelden naar benzine gaf ie geen kik. Het voelde meteen weer vertrouwd.
Diezelfde avond kreeg de 240 nog even 250km voor zââ¬â¢n kiezen toen ik naar mijn vriendin zoefde. En no problemoââ¬Â¦.Missie geslaagd!! 8)
Op naar het volgende project!
Gr Hajo