29 May 2009, 11:59
Ik zou een FB nemen, dunne koppakking etc. Lijkt me heerlijk rijden.
En meer mogelijkheden voor verdere aanpassingen
En meer mogelijkheden voor verdere aanpassingen
760 | Groen | Snel
|
Dirk242 - "De bruine"
|
|
29 May 2009, 11:59
Ik zou een FB nemen, dunne koppakking etc. Lijkt me heerlijk rijden.
En meer mogelijkheden voor verdere aanpassingen
760 | Groen | Snel
29 May 2009, 12:22
Waarom een injectiemotor voor LPG? Met de B230K (met of zonder Heron-kop) heb je meteen een compressie van 10,5:1, je zet je Stromberg inlaatspruitstuk erop en klaar.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
29 May 2009, 12:38
Gewoon de kop eraf, af laten persen op rechtheid laten controleren en eventueel alles even goed laten checken wat betreft klepspeling en lagers enz. Als alles goed is gewoon goed terugplaatsen. Wat ook nog kan is dat je motorblok niet helemaal recht is op het pasvlak. Maar om nou direct het hele motorblok te vervangen is ook weer een hoop werk natuurlijk. En wat koop je dan?
Ander kopje erop is ook zo gepiept mocht deze niet goed zijn. Ik zou het mezelf niet te moeilijk maken, maar doe het wel direct in een keer goed. Nu zie je dat je met de shit komt te zitten na korte tijd. Ik heb zelf ook zoiets. Maar aldoende leert men!! "Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
29 May 2009, 13:04
Dirk242 schreef:Het maakt me eigenlijk niet zoveel uit (iets snellers is natuurlijk super), als ik m'n LPG maar kan behouden. Je kunt met een B230 (met LH) zelf LSi er op zetten (voor een groot stuk). Dat is dampgasinjectie, mooi systeem, en gebruikt dat signaal van LH. En verder lijkt het me toch handig de mogelijkheid te hebben om op benzine te rijden.... FT=Turbo FB=geen turbo, maar goeie 8V kop. Komt in de vroege 940. Dan heb je mooi 2,3L blok met injectie (dus kun je nog op benzine rijden), en een beter LPG systeem (zuiniger etc.)
760 | Groen | Snel
29 May 2009, 17:46
De B230K is gelverd vanaf modeljaar '85 in de 2 en 7 serie.
Het blok heeft mijn inziens eerder na- dan voordelen tov een B230A: complexe en zeer gevoelige Solex carburateur,Heron kop= verbrandingskamer in de zuigers ipv in de kop,resultaat is dat het geen vrijloper is en bij een gebroken distririem vaak zowel schade aan de kop als aan de zuigers geeft. Wat mij betreft: doorzoeken naar een B230A
29 May 2009, 18:40
Je wilt toch geen carburateur? Nog niet in 100 jaar... K-jet lijkt me wel ok, maar iets van elektronische injectie is het beste
Je neemt een B230F of B230FB.. zorgt dat de verdeler op de goede plek komt te zitten (Nicky weet inmiddels hoe dat gaat). Koop een 240 LH2.4 Kabelboom met de ECU en EZK en hang een benzinepomp in de auto. Heb je gewoon 120 (en de FB=131?) pk, draait mooi op gas (kun je eerst verder met je verdamper, en ooit naar iets van dampgasinjectie) Gebruik de huidige bak eerst, en kijk dan een keer naar een M47 (moet je wel iets verzinnen voor het snelheidssignaal) of zoiets, zit lekker veel bij (kabelboom is bruikbaar, maar zou toch een 240 kabelboom nemen): http://link.marktplaats.nl/255124936
760 | Groen | Snel
29 May 2009, 19:20
Dirk242 schreef:Een B230A, weer een nieuwe. Wat is hier dan weer anders aan? Carburateur 10,3:1 compressie 112pk 192Nm Wat is toch het probleem met een LH blok? Desnoonds installeer je de computers nog niet, en begine je op gas te rijden (met je verdamper)
760 | Groen | Snel
29 May 2009, 19:32
Met je B21A ben je (alles theoretisch) aan 107 pk, en valt niet 1-2-3 op te voeren. De B230F en K, allebei ruim voorradig bij de crossers, maken 113-115 pk en meer koppel want het is gewoon 200 cc meer. Met LPG kan je de compressie zo hoog maken als je wilt, en je hebt aan een gasklep genoeg, dus de B230K met de Stromberg erop, wordt weer een B230A. Desnoods monteer je de A nokkenas uit de B21 ook erin. De meeste B230K's komen uit 740's wat nadelig is voor de stroomverdeler, die moet je verhuizen, zoals deze: http://link.marktplaats.nl/252936765. Ik denk dat dit soort blokken voor 100 euro weggaan, compleet met bak. De Heron kop heeft nummer 1000631, de gewone 1000530.
Als je met injectie aan de gang gaat zou ik ook een FB (of FX) zoeken qua vermogen, maar die rijden meest nog gewoon rond. Dit zou er eentje kunnen zijn: http://link.marktplaats.nl/253868285, deze zou een 1000531 kop moeten hebben. De FD is een F met Pulsair, zelfde vermogen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
29 May 2009, 20:14
wat is het verschil tussen een 530 & een 531 kop>??? ???
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83 V70 t-5 ' 99
29 May 2009, 20:33
Marginaal, maar de 531 laat wel meer lucht door.
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/He...31_530.htm http://www.turbobricks.com/forums/showth...p?t=144345
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Het bruine bakbeest | Paul Oud | 11 | 6.749 |
5 December 2013, 16:51 Laatste bericht: Paul Oud |
|
| Dirk242 - "De bruine 2.0" | Drk | 210 | 89.700 |
11 February 2012, 11:05 Laatste bericht: Dopski |
|
| Dirk242 - "Den Blauwe" | Dirk242 | 258 | 109.298 |
11 February 2012, 11:01 Laatste bericht: Dopski |
|
| Dirk242 - "De witte" | Dirk242 | 76 | 36.972 |
4 October 2008, 13:24 Laatste bericht: Jelmar |
|