Berichten: 1.555
Topics: 42
Lid sinds: Jan 2007
Marc1970 schreef:Marginaal, maar de 531 laat wel meer lucht door.
http://wwwrsphysse.anu.edu.au/~amh110/He...31_530.htm
http://www.turbobricks.com/forums/showth...p?t=144345
zoals ik het begrijp alleen bij het inlaattraject, toch?
maar past een 531 ook zonder probs waar eigenlijk een 530 zit??
Land Rover 110. 200TDi ' 84
BMW E23 ' 83
V70 t-5 ' 99
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
LH installeren is pretty easy. Bij Nicky zat alles perfect aangesloten maar heeft het door een kapotte sensor even geduurd voordat er gestart komt worden. Leuke B230F/FD/FB zonder turbo, met injectie kan er relatief goedkoop in. gooi je de kat er uit, goede chipping, ooit nog een leuke nokkenas, dan is 140-150 pk echt niet onmogelijk (afhankelijk van LPG systeem), en met een (relatief lichte) 240 gaat dat heel lekker.
B21 weer fixen kan ook. alles kan
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 2.372
Topics: 22
Lid sinds: Jul 2005
Dirk242 schreef:Jelmar, bedankt voor je aanbod. Is je station een 9 of een 7 serie? Ik weet nog niet goed wat ik moet doen.
Het aanbod van Ruben lijkt me nog steeds het meest interessant.
Nu wil ik eigenlijk de komende tijd toch wel gewoon blijven rijden en niet de auto stil weg zetten. De auto misfired namelijk nogal wat.
Contactpuntjes zijn vervangen en staan goed, dit helpt echter niks. Verdelerkap + rotor zijn zgan en zien er goed uit.
Back/misfired een auto ook als de kleppen niet goed staan? Dit moet namelijk weer een keer gebeuren. Misschien dat het daar aan ligt.
Bij vol gas doet de auto het goed, bij rustig gas geven of constant gas loopt de auto moeilijk en komen er zachte knallen uit de uitlaat.
vacuum vervroeging in orde?
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Berichten: 9.910
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Gewoon de kap vd verdeler halen, vacuumslangetje van verdeelstuk halen, kijk naar de grondplaat (daar waar de contactpuntjes opzitten) terwijl je aan het slangetje zuigt. Je ziet dan de grondplaat verschuiven als het goed is.
Ploppen uit de uitlaat kan ook van valse lucht komen, maar ik zou de ontsteking eerst nalopen. Kleppen moeten wel extreem mis zijn, de motor gaat daar eerst flink van schudden stationair, en dat zou je wel gemerkt hebben (kleingeld vliegt in het rond).
Zit de hele stroomverdeler wel goed vast, hele mechaniek gesmeerd, geen speling? Ik heb nooit zo'n last van verlopende ontsteking, heel soms de puntjes.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
Chapeau
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Goed zo!
Berichten: 487
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2007
Waar gaat de vakantie naartoe?!
Berichten: 2.476
Topics: 125
Lid sinds: Dec 2006
Weet nog een 245 die dan van de spuiter terug komt 8)
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..