Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ik en mijn, misschien bijna Volvo
Helaas, Pindakaas;

Zoals gezegd; vandaag wezen kijken. Na een mooie file vrije rit van 7u. hadden we 800km verslonden(- 25min. eten/drinken/pauze), ja de Volvo V70 2.5T deed zijn werk naar behoren, fijne reis auto. Eenmaal aangekomen moesten we een half uurtje wachten op de verkoper aangezien we te vroeg waren.

De Volvo 244 Turbo Intercooler;
Het was een mooie auto. Er waren snellere nokkenassen geplaatst, nieuwe uitlaat 3"inch (merk zo vergeten, volgens hem roestte het nooit), intercooler geplaatst +-200PK en technisch gezien liep het beestje waanzinnig.

Alles werkte, carrosserie zag er vrijwel vlekkeloos uit, op het voor onder spatscherm van de voorkant na; steenslag(van dat leuke spul wat in Zwitserland ligt tegen het doorslippen in de winter van auto's) en de achterklep zaten lichte vegen op. Al het hang en sluit werk deed het perfect. Dorpels/wielkasten/deuren/rond de ruiten roest vrij. Onderdelen van de onderkant vd auto waren verzonken en zagen er goed uit.

En toch.. zijn we niet overstag gegaan, dit met de volgende reden;
De auto kost €5000,- + €1000,- totale kosten invoer= €6000,-.
Daarbij, de deuren waren netjes gespoten/gelast/nieuwe stukken ingezet, echter er was te zien dat ze aangepakt waren, dit zou ook +-€500/€1000,- kosten om wederom strak te krijgen.
Tot slot; Meneer was niet bereid tot verlagen van de prijs... Over het algemeen vind ik, de vraagprijs krijg je vrijwel nooit.

Ik ben er met de achterliggende gedachte heen gegaan dat deze auto in uitmuntende staat zou zijn. Ik ben voorgelicht door middel van foto's die direct na de restauratie waren gemaakt; alles dus smeervrij, perfect condities. De Zwitserse vriend had alleen niet verteld dat hij al 2jr. rond reed..

Conclusie;
De auto was zijn geld absoluut waard; €5000,-. Echter er kwam een €1000,- totale invoer kosten overheen en die had ik eigenlijk gereserveerd voor het optimaal maken van de auto. Mijn budget is helaas niet toereikend genoeg voor zo'n bedrag.

Dus, heren/vrouwen forumleden; de zoektocht is wederom geopend!

Antwoord
Goede keus om hem dan toch te laten staan, en verder te zoeken naar een auto naar je eigen wens Wink

succes met de zoektocht ! Smile
Antwoord
Fanatiek als ik ben;

Volvo 240 Turbo Intercooler stationcar 1983 ; als je dit invoert op Marktplaats.nl.

Kent iemand deze toevallig? Ik ben hem ooit eens perongeluk ergens tegengekomen maar weetniet meer waar.

Groeten!
Antwoord
heeft, volgens mij, al eens eerder op marktplaats gestaan een klein jaar geleden. fotos waren toen gemaakt bij het water.
was in ieder geval dezelfde kleur. gewoon gaan kijken, ziet er netjes en stoer uit.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Tis in elk geval geen Pullmann interieur maar een bogstandard 240 interieur. Dit is Pullman/velours (hmm, lekker zacht): http://link.marktplaats.nl/250278707
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
jammer dat je voor niets naar zwitserland bent geweest.....

Diegene die jij op marktplaats hebt gezien is paarsmetallic, daar moet je van houden....

op blocket staat nu een hele mooie originele witte 245 turbo voor iets van E6500. zie aanraders marktplaats./ebay topic.

Je zou eens een kijkje kunnen nemen bij de auto van Bart, ik heb er zelf ook een heleboel bekeken voordat ik er eentje heb gekocht.

http://link.marktplaats.nl/242593944

Dat is misschien ook nog een aardige, als je flink wat van de prijs afkrijgt (ziet er wel ok uit, maar niet super bijzonder met een niet origineel leren interieur, middenarmsteun en nog wat kleine dingetjes).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ticcie schreef:jammer dat je voor niets naar zwitserland bent geweest.....

Diegene die jij op marktplaats hebt gezien is paarsmetallic, daar moet je van houden....

op blocket staat nu een hele mooie originele witte 245 turbo voor iets van E6500. zie aanraders marktplaats./ebay topic.

Je zou eens een kijkje kunnen nemen bij de auto van Bart, ik heb er zelf ook een heleboel bekeken voordat ik er eentje heb gekocht.

http://link.marktplaats.nl/242593944

Dat is misschien ook nog een aardige, als je flink wat van de prijs afkrijgt (ziet er wel ok uit, maar niet super bijzonder met een niet origineel leren interieur, middenarmsteun en nog wat kleine dingetjes).

Klopt! Had hem gezien, wil ik deze week even gaan kijken. Prijs is inderdaad wel redelijk aan de hoge kant, wie weet wat er nog af kan. Staat al een redelijke tijd op MP. dus.. Bedankt voor het aanbieden. Zou je me eens de link van blocket kunnen geven? Hij opent niet bij mij!

Groeten,
Sander
Antwoord
http://www.blocket.se/vi/22031527.htm

kijk uit voor kwijl op je toetsenbord ; - 0
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Beste Sander,

Chips, 1.600Km voor nada noppes niets...

Citaat:Over het algemeen kun je aan de telefoon/e-mail stijl vaak zien of je met een serieus iemand/liefhebber te maken hebt. De informatie die verstrekt wordt, het aantal foto's wat gestuurd wordt etc. etc. Dus ben het niet helemaal eens met dat ik bij elke moet kijken. Vaak kan je aan het enthousiastme van de verkoper horen/lezen hoe de auto erbij staat. Daarbij, een enkele vraag als roest wordt, naar mijn ervaring, eerlijk beantwoord.

Tsja, misschien is het natrappen, maar ik had je al gewaarschuwd. De auto in de aanvankelijk door jou schetste staat zou nooit voor €5.000,= van koper verwisselen maar voor duizenden euro's meer. Enfin de auto zoals door jou uiteindelijk aangetroffen is conform de vraagprijs, wil je een auto in concourstaat dan zul je beslist dieper in de buidel moeten tasten!!!

Ga nou eens gewoon alle turbo's in Nederland bekijken, zoveel zijn het er ook weer niet, het kost je zeker geen 1.600Km. Waarschijnlijk moet je voor jouw budget je eisen bijstellen (of toch het budget aanpassen).

Groeten & succes!
Bart
Antwoord
Bartvanrijt schreef:Beste Sander,

Chips, 1.600Km voor nada noppes niets...

Citaat:Over het algemeen kun je aan de telefoon/e-mail stijl vaak zien of je met een serieus iemand/liefhebber te maken hebt. De informatie die verstrekt wordt, het aantal foto's wat gestuurd wordt etc. etc. Dus ben het niet helemaal eens met dat ik bij elke moet kijken. Vaak kan je aan het enthousiastme van de verkoper horen/lezen hoe de auto erbij staat. Daarbij, een enkele vraag als roest wordt, naar mijn ervaring, eerlijk beantwoord.

Tsja, misschien is het natrappen, maar ik had je al gewaarschuwd. De auto in de aanvankelijk door jou schetste staat zou nooit voor €5.000,= van koper verwisselen maar voor duizenden euro's meer. Enfin de auto zoals door jou uiteindelijk aangetroffen is conform de vraagprijs, wil je een auto in concourstaat dan zul je beslist dieper in de buidel moeten tasten!!!

Ga nou eens gewoon alle turbo's in Nederland bekijken, zoveel zijn het er ook weer niet, het kost je zeker geen 1.600Km. Waarschijnlijk moet je voor jouw budget je eisen bijstellen (of toch het budget aanpassen).

Groeten & succes!
Bart

Dag Bart,

Vind dat je een beetje een aparte manier van reageren hebt! Bijna verwijtend/arrogant, begrijp dat je indirect je Volvo wil verkopen.
Natrappen, je hebt volgens mij geen idee gehad hoe de auto erbij stond, dus was puur gebaseerd op speculaties. De auto was gewoon mooi, mooier dan wat ik hier tot zover in Nederland heb gezien. De auto KON WEL voor €5000,- gewisseld worden, echter er kwamen €1000,- totale invoer kosten bij.

Dat de verkoper erniet helemaal eerlijk bij heeft verteld hoelang geleden het was, en ik daarom met een andere gedachte/beeld erheen ging viel wat tegen ja. Dus het waarschuwen slaat nergens op; ene keer heb je geluk, andere keer pech; was 50/50 en de foto's deden vermoeden
http://picasaweb.google.nl/everlosander/...b2For-uHg# dat de auto erg goed bijstond, stond die ook nogmaals iets onder verwachting!

Tot slot, niks noppes nada terug? Nee, heb een heerlijke dag gehad, flink wat kunnen bijpraten/gezien en een boel ervaring weer opgedaan.

Groet,
Sander
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 234.412 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 2.256 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 68.861 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 4.150 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.817 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 2.050 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)