9 June 2009, 13:57
Al tijden was ik stiekum op zoek naar een belastingvrije 245 op grijskenteken 
Maar waarom ???
Wel mijn eerste auto was een Volvo 345 1.4 VAN uit 1984,dus grijskenteken. Mijn tweede auto was een 245 D6 VAN uit 1986 dus ook grijskenteken, met beide auto's veel plezier gehad en goede herrinneringen overgehouden.
Al tijden was ik op zoek maar kwam er slechts enkele tegen in de afgelopen paar jaar,die of kasverrot waren of te duur of net voor mijn neus al verkocht.
Nu was ik zondag wat administratie aan het doen en een paar advertenties aan het bijwerken als er ineens een ad verschijnt op MP waarin een Volvo 245 D6 Overdrive VAN uit 1984 werd aangeboden.
Als je echt iets wilt hebben moet je meteen bellen en dus niet oeverloos mailen zoals velen vaak doen. Ik dus meteen gebeld en een afspraak gemaakt voor die zelfde nog.
Linkje http://link.marktplaats.nl/257064537
Aangekomen bij de verkoper bleek de auto 10 jaar droog in een schuur te hebben gestaan.......
De dieselmotor had volgens de verkoper even gelopen na verse diesel erin gedaan te hebben maar wou daarna niet meer starten, op mijn verzoek een accu erin gezet om te kijken of de distributieriem niet geknapt was,tijdens het starten ging de snaar van de pomp achterop het blok ook netjes rond dus de riem was niet gebroken zoals gevreesd. Dit was eigenlijk nog niet eens mijn grootste zorg,desnoods vervang ik de motor en in gedachte zou dat meteen een D24Tic uit een late 940 zijn met 122 hele fijne pk's :
De koets had op zich de and des tijds best goed doorstaan,alleen waren de achterwielkasten slecht,met name links,verder best netjes,de carrosserie had opmerkelijk genoeg bijna geen krassen of butsen/deuken.
Het interieur was een verrassing: een prachtig beige stoofen interieur waar niets kapot of versleten was
Nu had de auto ook pas 230.000km in zijn loopbaan gemaakt,zelfs alle boekjes en documentatie waren nog bij de auto aanwezig! Prachtig :
Uiteindelijk konden wij het snel eens worden over de prijs en later deze week ga ik hem ophalen.
Nog snel een paar fotootjes gemaakt in de vallende avondschemer:
![[Afbeelding: Foto-RVMYD8WO-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-RVMYD8WO-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-MFRDCIF8-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-MFRDCIF8-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-ISFDBPOF-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISFDBPOF-D.jpg)
Nu dit "monument" er komt zal ik wel een andere Volvo moeten verkopen :'( Want ja ik kan niet alles bewaren :o
De lichtblauwe 244 zal verkocht gaan worden,daar reed ik toch al te weinig mee :-X Dus mocht er interresse voor dit blauwe juweel te zijn laat het gerust weten

Maar waarom ???
Wel mijn eerste auto was een Volvo 345 1.4 VAN uit 1984,dus grijskenteken. Mijn tweede auto was een 245 D6 VAN uit 1986 dus ook grijskenteken, met beide auto's veel plezier gehad en goede herrinneringen overgehouden.
Al tijden was ik op zoek maar kwam er slechts enkele tegen in de afgelopen paar jaar,die of kasverrot waren of te duur of net voor mijn neus al verkocht.
Nu was ik zondag wat administratie aan het doen en een paar advertenties aan het bijwerken als er ineens een ad verschijnt op MP waarin een Volvo 245 D6 Overdrive VAN uit 1984 werd aangeboden.
Als je echt iets wilt hebben moet je meteen bellen en dus niet oeverloos mailen zoals velen vaak doen. Ik dus meteen gebeld en een afspraak gemaakt voor die zelfde nog.
Linkje http://link.marktplaats.nl/257064537
Aangekomen bij de verkoper bleek de auto 10 jaar droog in een schuur te hebben gestaan.......
De dieselmotor had volgens de verkoper even gelopen na verse diesel erin gedaan te hebben maar wou daarna niet meer starten, op mijn verzoek een accu erin gezet om te kijken of de distributieriem niet geknapt was,tijdens het starten ging de snaar van de pomp achterop het blok ook netjes rond dus de riem was niet gebroken zoals gevreesd. Dit was eigenlijk nog niet eens mijn grootste zorg,desnoods vervang ik de motor en in gedachte zou dat meteen een D24Tic uit een late 940 zijn met 122 hele fijne pk's :

De koets had op zich de and des tijds best goed doorstaan,alleen waren de achterwielkasten slecht,met name links,verder best netjes,de carrosserie had opmerkelijk genoeg bijna geen krassen of butsen/deuken.
Het interieur was een verrassing: een prachtig beige stoofen interieur waar niets kapot of versleten was
Nu had de auto ook pas 230.000km in zijn loopbaan gemaakt,zelfs alle boekjes en documentatie waren nog bij de auto aanwezig! Prachtig :
Uiteindelijk konden wij het snel eens worden over de prijs en later deze week ga ik hem ophalen.
Nog snel een paar fotootjes gemaakt in de vallende avondschemer:
![[Afbeelding: Foto-RVMYD8WO-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-RVMYD8WO-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-MFRDCIF8-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-MFRDCIF8-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-ISFDBPOF-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-ISFDBPOF-D.jpg)
Nu dit "monument" er komt zal ik wel een andere Volvo moeten verkopen :'( Want ja ik kan niet alles bewaren :o
De lichtblauwe 244 zal verkocht gaan worden,daar reed ik toch al te weinig mee :-X Dus mocht er interresse voor dit blauwe juweel te zijn laat het gerust weten



Wel zonde van die 244 maar![[Afbeelding: sig3x.jpg]](http://janthea.nl/Volvo/sig3x.jpg)
en de Smurfette (GL Automatic) uit 78