Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
doen??
hallo,
ik ben sjemmie.
Ik denk dat ik een volvo 145s uit 73 ga kopen.
Ook als me dit door jullie eventueel ernstig afgeraden wordt, want....ik vindt em mooi.
hij is niet al te hard(carrosserie) de bodem/chassis vrij netjes.
ook al ben ik geen complete leek:
heeft er iemand nog handige tips voor me voordat ik em aan ga schaffen?
dingetjes die typisch volvo zijn waarvan als er zich dergelijke symptonen van vertonen je ernstig over de aanschaf moet twijfelen?
alvast bedankt.
oh, ja...
ik heb een lasbedrijfje, dus kijk niet op van wat serieus verrotte carrosserie/chassis-delen...

gr.
sjemmie.

ps.
goed forum, overzichtelijk en duidelijk gecatagoriseerd (Y)

Antwoord
Ligt er aan wat je ervoor gaat betalen. Op LPG, nog paar weekjes APK, 500 euro, dan mag er best een gat inzitten, zo koop ik mijn auto's ook. Verder is een 145 net een gewone auto, als je het stuur loslaat moet-ie rechtuit gaan en als je remt dito. De voortrein dus, die is vrij gevoelig voor gare rubbers.

Techniek is allemaal te fixen. Originele details daar wordt ik altijd blij van, stoelen, vloerbedekking, raampjes die open (en weer dicht) kunnen, gewoon om het rijdend museum idee een beetje vast te kunnen houden.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Ik zou toch verder zoeken naar een 245, die zijn er ook al vanaf 75? Qua comfort niet te vergelijken, echt een werled van verschil die 200 t.o.v. de 100 serie
Antwoord
ja...comfort...betere techniek etc.
maar ik vindt die 145 nu eenmaal mooier...
ben toch voor de knusse lijnen van de 145.

moet een boel aan gebeuren, maar daar ie de prijs ook naar.

een beetje redelijke 245 LPG vond ik eigenlijk niet onder de 4000

daarnaast heb ik een andere auto die als werkpaardje kan dienen tot de 145 weer klaar is.

oh ja, dr zit gewoon tot 05 2010 APK op, en dr zijn hoopie dingen aan vernieuwd (met name motorisch) verder istie al lpg, en lijkt de huidige eigenaar een liefhebber pur sang...
ik laat julie de afloop wtene
gegroet:
sjemmie.

Antwoord
De voortrein van de 240 is ook 100 keer beter, enzovoorts, enzovoort. Maar de 140 heeft meer glimmende onderdelen.

Alhoewel, die van 1973 zijn al een flink stuk saaier dan de oudere.

HÃÂt belangrijkste argument voor mijn 144's is dat ik er wijdbeens in kan zitten (ik had voorheen regelmatig terugkerende nachtmerries van auto's die steeds verder krompen tot mijn benen vast zaten, huuuu). Kom daar maar eens om tegenwoordig, met die kleine priegelpedaaltjes.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Bestickering op de 245? Dat doen wij zo: dens245polar 4 2.918 8 September 2013, 13:10
Laatste bericht: dens245polar
  " Hoop werk gedaan" , voor mijn doen Sjaakie 8 4.969 8 June 2010, 10:19
Laatste bericht: frox
  Het zijn de kleine dingen die het doen: rechter buitenspiegel en zwart wieldopje ***t_blijft_behelpen*** 3 3.191 20 May 2010, 10:07
Laatste bericht: Arjan.
  Ik dacht: laat ik ook 'ns een keer gek doen. jos245 44 21.285 27 March 2008, 02:43
Laatste bericht: jos245
  Alsof ik nog niet genoeg te doen had... nico_v 26 12.554 5 November 2007, 09:52
Laatste bericht: Walter S

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)