Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
aantal vragen mbt mijn nieuwe 145
#41
[Afbeelding: thumb_big_20090629232359354704849.jpg]

Volgens mij heb je helemaal gelijk, ik kan geen plastic blokje ontdekken. Bedankt voor je moeite! Ik kon het 'deksel' van de carb ook amper vastpakken tijdens het demonteren, gloeiend heet dat ding.

Foto van het complete blok:

[Afbeelding: thumb_big_200906292329211362664320.jpg]
Antwoord
#42
Dat ziet er nog best uit zo, qua slangen, draden e.d. Waarom zit er een koppelstukje in de slang van dat 'eitje' op de zijkant v/h blok naar het filterhuis?

Deksel v/d carb zit ook een kwart slag gedraaid. Die uitstulping naast de zwarte dop moet ri. filterhuis.

Het isolatieplaatje is ca. 5 mm dik.

Er hoort ook een klein hitteschildje tussen uitlaatspruitstuk en vlotterkamer te zitten. Da's gewoon een ijzeren plaatje formaat bierviltje.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#43
Die koppeling zal er opzitten omdat de slang niet lang genoeg is denk ik.

Volgens de vorige eigenaar is de motor gereviseert en hebben ze toen het blok ook omgebouwt van een dubbele carb naar een enkele carb. Zo te zien hebben ze hierbij dus nog al wat steekjes laten vallen.

Wat betreft die naald, ik heb dat zwarte schroefje aan de zijkant erin gedraait en er zat blijkbaar nog wel wat draad in want na 2 slagen zat hij vast. Het aandrijen van dat schroefje heeft echter geen enkele invloed op de naald, die zit nog steeds een beetje los. Ik snap niet wat je bedoeld met het 1mm te laag hangen van de naald. Om de naald zit een circlip. Hij wordt door een veer omhoog getrokken tot hij met de circlip tegen de schuif aan zit. Ik kan de naald 5 mm naar onder trekken en dan kan je het nummer aflezen wat op de naald staat: B1BE

Antwoord
#44
Ik mis op de foto de "hot-spot" voor de koude loop. Over koud gesproken, vol gas bij een koude motor...?! Behalve de carburateur behandel je de hele motor met respect. Laat um eerst de olie maar eens rond pompen tot deze warm is en dan pas vermogen vragen, laat staan een koude motor over de emmer trappen.

En de carteroliedamp, daar heb ik al lang geleden een filtertje op gezet. Er gaat geen enkele "warme"slang meer naar het luchtfilter. Inlaatlucht moet koel zijn (iets anders dan te koud..!)en zeker niet vet, t'is geen tweetakt.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#45
Dat B1BE staat volgens mij op alle 175CD's
Als je boven in het koperen gedeelte van de naald kijkt, dan zie je dat daar draad in zit.
In de onderkant gasschuif zit ook draad.
Je kunt de naald de gasschuif indraaien. Als je dit doet totdat je niet verder kunt draaien, dan komt de uitsparing in het koperen gedeelte overeen met gaatje aan de zijkant in de gasschuif. Daar kun je vervolgens dat schroefje indraaien. Als het goed is krijg je hem dan goed vast.

De naald is verder niet af te stellen.
Antwoord
#46
Hey dirk bedankt, hij zit nu goed vast, althans dat koperen gedeelte maar het is dan toch normaal dat je de naald nog wel kan bewegen?
Ik denk dat hier verder niet zoveel aan mankeerd dus heb het teruggezet.

Vervolgens dit ding aan de zijkant losgehaald. Zat ook nog maar met 1 schroef vast ???
Behoorlijk zwart allemaal, hoort dit zo? Ook zit er een gaatje in zie foto:

[Afbeelding: thumb_big_20090630104900456568140.jpg]
normaal?
Antwoord
#47
Naald kun je gewoon blijven bewegen inderdaad.
Antwoord
#48
Ik bedoelde dat de naaldhouder vlak met de schuif moet. Mooi dat-ie nog vast ging. B2AF is de naald voor enkele Stromberg tot 1970, B1CC van 1971 tot 1976. B1BE is voor de dubb Stromberg op de B30 (Volvo 164). Maar goed, hij loopt erop, Volvo's zijn niet veeleisend.

Dat kastje is de temperatuur compensator, er horen twee O ringetjes nog bij, zo niet geeft-ie een hoop valse lucht. Daarvoor zit de CO stelschroef, net zo'n waardeloos ding. Allebei krijgen ze lucht via een boring aan de filterkant.
Het gat voor die temp comp kan je gerust dichten met een rubber stopje of zo. De oudere Strombergs hadden geen CO en geen temp comp kastje, zie het als primitieve emissie reductie apparaatjes.

Die revisie zou ik met een korreltje zout nemen, ik denk dat ze de dubbele carb eraf gehaald hebben om te verpatsen, een willekeurige Stromberg erop gezet en dat was het.
De hoeveelheid olie die zo te zien langs de carterventilatie omhoog komt hoort niet bij een gereviseerde motor.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
#49
Die B1BE's zijn ook gebruikt voor de B21a's toch?
Antwoord
#50
Ik tik maar een beetje lui over van Scandcar maar die hebben alleen een BIEE voor de B21. B1EE natuurlijk, typefout, leesfout, wie zal het zeggen. In mijn 140 Haynes staan alle naalden maar dat ligt niet hier.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Opwaarderen van m'n "nieuwe" 144. Jambon 1.450 604.491 1 July 2013, 15:38
Laatste bericht: Boele
  nieuwe banden merk Camac volvo142 11 14.105 30 May 2013, 10:37
Laatste bericht: Jambon
  van je (nieuwe) buren moet je 't hebben... patrick2wd 11 8.928 29 October 2012, 13:42
Laatste bericht: patrick2wd
  stuurhuis revisie vragen ton76 13 13.342 21 August 2012, 18:24
Laatste bericht: ton76
  enkele vragen mbt 142 patrick2wd 8 5.980 21 March 2012, 11:16
Laatste bericht: patrick2wd
  wat nieuwe olie allemaal kan doen... patrick2wd 33 27.002 7 November 2011, 17:07
Laatste bericht: Boele
  Rallye-dash: enkele vragen keter 44 29.348 15 June 2011, 16:08
Laatste bericht: keter
  144 uit 1970. Technische vragen... jippooo 59 37.371 7 February 2011, 22:36
Laatste bericht: Marc1970
  Groot onderhoud b20 van mijn 145 Bert145 30 23.393 19 January 2010, 23:34
Laatste bericht: Bert145
  Automaat inbouwen in mijn 164 (71') waz 12 11.333 7 January 2009, 02:36
Laatste bericht: waz

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)