4 August 2009, 23:39
De voorkant is wel oud. (paravaan etc.)
|
Verroest
|
|
4 August 2009, 23:39
De voorkant is wel oud. (paravaan etc.)
5 August 2009, 00:09
BartWillem schreef:Wat een verhaal zeg, ik vermoed dat die handelaar gewoon de boel omgebouwd heeft (want er is teveel "nieuw" aan), en er zijn helaas in regio Eindhoven een aantal handelaars die graag rommelen met chassi'tjes en bijhorende cijfertjes enzo. Dus wel, "Wim's classics". Maar zoals Dop al vermeldde, de voorkant is wel '76 ;D ;D, versnellingsbak(5 bak), stuurbekrachtiging en deel achterkant niet :'( :'( :'(.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
5 August 2009, 20:26
Zwarte Flirt schreef:Hmm gevalletje "omgekat" zeer waarschijnlijk.BartWillem schreef:Wat een verhaal zeg, ik vermoed dat die handelaar gewoon de boel omgebouwd heeft (want er is teveel "nieuw" aan), en er zijn helaas in regio Eindhoven een aantal handelaars die graag rommelen met chassi'tjes en bijhorende cijfertjes enzo. Als ik de voorkant zo zie is alleen de paravan omgezet (iets wat ze daar wel altijd doen), de bumper en voorschermen zijn hoe dan ook jonger (is het nieuwere type en die bestonden toen nog niet).
5 August 2009, 21:24
Ben heel benieuwd naar de vervolg foto's
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
5 August 2009, 23:22
Hier zijn ze. ;D ;D
Hier een kijkje in mijn huidige werkplaats. ![]() De slurf zuig de lasdampen af, de ruimte is beperkt dus Jaap en ik lopen elkaar regelmatig in de weg, maar na een paar dagen hadden we de taken verdeeld in lassen en volgende lasplek en vulstukken klaarmaken en dat werkt goed. We hadden met onze nieuwe hulp Ljeff, een verstokt Amazon- en motor-rijder, een halve dag nodig om de laatste halve centimeter te overbruggen en gebruikten uiteindelijk brede spanbanden aan de voorste kriksteunen en de achterwielophanging van de nieuwe bodem om hem op zijn plaats te krijgen. Daarna een derde spanband rond de achterkant om de achterklep weer mooi passend te maken en toen vastlassen ![]() ![]() Hier de bumpersteungaten links en rechts, waarbij ook weer afwijkingen tussen beide constructies aan het licht kwamen, maar het werd uiteindelijk sluitend dichtgelast. ![]() De voorzijde werd ook vastgelast en het verband was weer aardig terug. ![]() ![]() We hebben ons helaas verkeken op de verschillen tussen de oude en nieuwe bodem. De constructie is in 1979 drastisch gewijzigd, waardoor de dicht te lassen openingen groter zijn als verwacht en er ook vaak hoogteveschillen zijn. ![]() ![]() ![]() De grootste gaten ontstonden in de wielkasten omdat beide behoorlijk weg waren gerot. Het werd met kunstig knip en vouwwerk opgelost en daarna gelast. ![]() Even te lang op dezelfde plek lassen en er ontstonden weer nieuwe gaten, dus van een mooie strakke las is geen sprake. Maar straks de slijptol erover, de novorox op het blanke metaal en dan de bussen matzwarte verf van de Action erop leegspuiten. Een aanrader, acrylaatverf droog in 10 minuten en â⬠2 per bus, 2e laag na een uur. Tot slot de LPG tankophanging. We hebben wat nieuwe steunen gemaakt waarin hij kan worden vastgeschroefd. Het pokdadige geval aan de steun is de aardtang van de laskar. ![]() ![]() De oude benzinetank is eruit en beschikbaar voor nop, stuur maar een mail. Hij (nog) niet lek, maar als er binnen een week niemand reageert ligt hij in de schrootbak. ![]() Vrijdag zijn we hopelijk uitgelast en worden de achterwielen en de gastank weer bevestigd. Afwerken gebeurd weer gewoon voor de deur in Dordrecht in de week erop en dan is de totnutoe grootste klus aan de Zwarte Flirt geklaard.
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
6 August 2009, 20:38
Leipe shizzle Gerard !!
Oftwel.. lekker bezugggggggggg 8) 8) ;D ;D
6 August 2009, 23:04
sow.... gevalletje peper in de anus? ;D
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|