Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Boele's 1800E opknappen
Eind Mei is het gebeurd. Ik moest redelijk abrupt remmen voor een paar autos voor me op een N-weg. Toen reed er iemand met een Volkswagen Caddy achterin. De eerste drie dagen ontzettend last gehad van mn nek. Nu nergens meer last van. Op het moment dat het gebeurde stond ik toch wel met tranen in mijn ogen. Ik heb voor mijn 1800 ontzettend lang gespaard (en nog steeds) Ik studeer namelijk nog steeds..
De 1800 heb ik weg laten slepen naar Dries Bakkenes. Aangezien ik hem nog aan het opknappen was had ik hem ook nog niet laten taxeren. Gelukkig heeft Dries ervoor kunnen zorgen dat ik toch een goede schadevergoeding heb kunnen krijgen van de tegenpartij. Inmiddels is mn 1800 weer rechtgetrokken bij een kennis via de V44 vereniging. Nu wordt het alleen even kijken waar ik welke onderdelen het best kan kopen. Uiteindelijk komt het allemaal wel goed. Ligt een beetje aan het budget hoe snel ik weer met mijn auto kan sturen..

Hieronder een foto van de 1800 vlak na de aanrijding, en van het rechttrekken:
[Afbeelding: IMAG0012.jpg]

deze van de trekbank:
[Afbeelding: 001.jpg]
en deze:
[Afbeelding: 002.jpg]

Het plan is om de 1800E weer op te knappen en gelijk enkele modificaties te doen.
Hierbij moet gedacht worden aan:
- 17'' Polaris velgen
- Bilstein schokdempers
- Spaghettispruitstuk 2,5''
- Afvlakken van de kop + nieuwe zetels monteren
- Alle rubber bussen vervangen voor PU
- Kuipstoelen monteren e.d.
-Volvo R-frontspoiler
Groeten, Boele
Antwoord
Afgelopen week ben ik bezig geweest met het motorblok erin hangen + het monteren van het 2,5inch 4-2-1 spaghettispruitstuk.

Het blok op zijn plek hangen was relatief eenvoudig. Het spaghettispruitstuk is echter een stuk lastiger. Wanneer het spruitstuk gemonteerd zou zitten, heb ik +- 5mm speling bij de rechter draagarm. Dit lijkt mij echt te weinig voor wat betreft het inveren. Ik wil nu gaan proberen om de desbetreffende buis ovaal te maken (hierdoor behoudt hij zijn grootte) waardoor hij op zijn minst 1cm speling heeft voor het evt. schudden van de motor.
[img width=800 height=596]http://i948.photobucket.com/albums/ad329/bbraaksma/November/december/spaghetti4.jpg[/img]

Groeten, Boele
Antwoord
Lelijke deuk. De gevolgen van zoiets kom je jaren later nog tegen, allerlei lasnaden verschuiven, haarscheurtjes overal, laklagen barsten en komen los, jakkes.
Ik zou de dorpels en balken flink vullen (afvoergaten dichtstoppen en gieten maar) met Owatrol, was, olie, verdunde zinkverf, of wat je maar kan verzinnen aan roestpreventie.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Marc1970 schreef:Lelijke deuk. De gevolgen van zoiets kom je jaren later nog tegen, allerlei lasnaden verschuiven, haarscheurtjes overal, laklagen barsten en komen los, jakkes.
Ik zou de dorpels en balken flink vullen (afvoergaten dichtstoppen en gieten maar) met Owatrol, was, olie, verdunde zinkverf, of wat je maar kan verzinnen aan roestpreventie.

Hij wordt compleet kaalgeschuurd. De spuiter wil alleen goed werk afleveren, anders wilde hij er niet aan beginnen. Gaat dus wel een flinke zak geld kosten, daarom doe ik het demonteren/monteren zelf. Vind ik eigenlijk ook een stuk leuker om te doen.
Bussen owatrol staan al klaar!
Groeten, Boele
Antwoord
Citaat:Ik wil nu gaan proberen om de desbetreffende buis ovaal te maken (hierdoor behoudt hij zijn grootte)

Ik wil niet mierenneuken, maar een ovale buis heeft wÃÂl minder doorlaat dan een ronde buis hoor.
Neem maar een frisdrank-fles oid en druk deze maar iets in, dan gaat het niveau van de vloeistof omhoog.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
erg zuur dat je auto zo in elkaar heeft gezeten. Maar zo te zien ben je positief ingesteld! Succes met het opbouwen.
Mijn project: http://volvo142-deluxe.blogspot.com/ <br />Mijn rijdende klassieker: Volvo 164
Antwoord
Ik had jouw topic op het Volvo-forum al gezien. Erg jammer, inderdaad! Het siert je dat je niet bij de pakken gaat neerzitten en deze Volvo terug weer zal trachten te redden. Veel succes!
[Afbeelding: 5a7b8f07-b135-4c27-9c11-feb5959cb6b9_zps20839fa6.jpg]
Antwoord
Wat ziet dat er naar uit zeg dat die zo gekreukeld is Sad

Dat kleurtje past ook erg goed bij een P1800 en die Polarissen zullen hem een net wat moderner tintje geven Smile

Succes verder met het opknappen!
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
Via de website http://www.bccp.nl heb ik een rol hitte werende tape gekocht van ''Cool it''
Deze glasvezelband zorgt ervoor dat de hitte van het uitlaatspruitstuk met 70% wordt verminderd. Aangezien de verdamper van de lpg installatie 10cm hiervandaan gemonteerd zit, leek mij dit een goede aankoop. Ook zou het een minimaal voordeel moeten leveren in het vermogen. (lucht blijft heter in het spruitstuk)
[Afbeelding: spaghettiintape2.jpg]

Nu is het een kwestie van dichtbouwen en dan kan hij EINDELIJK naar de spuiter! Is overigens -2 in de garage Sad
Groeten, Boele
Antwoord
Je moet er wat voor overhebben ;D, maar het ziet er nu al goed uit.
Word in het voorjaar weer genieten.
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Knettergek deel 2,een Volvo 265 GL overdrive opknappen volvo200liefhebber 12 8.164 24 August 2009, 10:15
Laatste bericht: abbabak

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)