Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
Ik denk dat je kijkt bij Flywheel.
Ik zou de B20 manual downloaden van
http://www.volvoamazonpictures.se/, en alles tegen elkaardubbelchecken. Deze manual heeft ook het voordeel dat alle maten etc. metrisch zijn opgegeven.
Die carterboutjes hoeven niet erg vast nee. Ws. kan je momentsleutel niet eens zo laag. Beter op gevoel. Smeer wat vloeibare pakking op de boutjes in het kader van overkill.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Berichten: 55
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2009
Ja super site!! Erg interessant die b20 manual. De keerring zit in het huis en ik ga zometeen het huis en de carterpakking monteren zodat de motor er morgen hopelijk weer op kan.
Hebben jullie nog tips hoe je dat keerringhuis nou zo gecentreerd mogelijk gemonteerd krijgt?
Is het trouwens mogelijk om blok+bak in 1x erin te takelen zondar dat je het hele front moet verwijderen?
Gelukkig 2010 iedereen!
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
Bert145 schreef:Ja super site!! Erg interessant die b20 manual. De keerring zit in het huis en ik ga zometeen het huis en de carterpakking monteren zodat de motor er morgen hopelijk weer op kan.
Hebben jullie nog tips hoe je dat keerringhuis nou zo gecentreerd mogelijk gemonteerd krijgt?
Is het trouwens mogelijk om blok+bak in 1x erin te takelen zondar dat je het hele front moet verwijderen?
Gelukkig 2010 iedereen!
Kan wel maar is krap, haal iig je kleppendeksel er af, heb je weer een paar centimeter extra. Er is altijd "ruzie" tussen frontje, voorzijde carter (ff een doek ertussen) en op dat moment achterzijde kop en schutbord (bobine) Zodra je het front bent gepasseerd wordt het carter en voorasbalk vs weer kop en schutbord.
Het kan net maar kan wel. Ooit meerdere malen de motor met bak uit een Amazon gehaald en terug, ging ook net maar das voldoende....
Anders vooras los, alle kabels en leiding afkoppelen en de auto over bak en blok heen terwijl het blok met bak op de vooras blijft staan. Alleen jammer van de remmen, die moet je ontluchten naderhand.
Berichten: 55
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2009
Nou mannen bedankt voor alle adviezen, het blok zit weer in de auto en na een keer of drie starten sloeg hij ook alweer aan.
Ik heb vandaag gekeken en er hangt tot op heden nog geen drup olie onder de auto dus de operatie is geslaagd.
Bij het monteren van de dynamo heb ik nog even de koolborstels bekeken. Deze bleken behoorlijk versleten en zouden eigenlijk vervangen moeten worden. Weet iemand ook waar je die dingen krijgen kunt, omgeving friesland?
Berichten: 1.778
Topics: 78
Lid sinds: May 2007
dynamo en startmotorrevisiebedrijven...
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
Brezan of elke andere goede automaterialen zaak
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 11.638
Topics: 288
Lid sinds: Jan 2009
internet, tis gewoon een Bosch artikel, kijk wel ff of de rotor niet al te veel is ingelopen, anders hebben nieuwe borstels ook geen nut.
Berichten: 55
Topics: 4
Lid sinds: Jun 2009
Ik kan het niet vinden op volvoparts/internet. Wat betreft het inlopen van die rotor, op de dynamo staat in geslagen dat hij in november 1989 nog gereviceerd is hij laadt ook nog toppie maar 1 borstel is echt aan het einde van het eind. Ik wil vant zomer met het monster naar Denemarken met surfkar erachter dus dan moeten de meeste mankementen vooraf wel verholpen zijn.
(uiteraard niet alles anders beleef je ook niks onderweg)
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
UCB400 is een Lucas nummer voor een Bosch onderdeel, nl. deze gecombineerde koolborstel-spanningsregelaar:
http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shop..._id=153455.
Als je nog een externe spanningsregelaar hebt, heb je een andere nodig. Misschien heb je een SEV dynamo, weer een andere.
Vraag eens bij Scandcar als de automat. zaak je niet verder kan helpen.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969