Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Alweer een 240... (nu met meer turbo)
Bedoel je nou dat je het hart uit de velg hebt geslepen en er andersom ingelast hebt?
Vet, maar hoe krijg je dat exact goed?

En die velgen zijn inderdaad heel vet. Van wat voor auto komen ze? Ik zoek al een tijdje grote stalen velgen maar groter dan 16" kan ik niet echt vinden (wel met een verkeerde ET).
Antwoord
Erikhans schreef:Wat is er mis met virgo's :Smile

te klassiek
Antwoord
nick740 schreef:
Erikhans schreef:Wat is er mis met virgo's :Smile

te klassiek
Okay ,duidelijk Wink

Die diepe stalen velgen lijkt ook erg mooi 8)
Vind persoonlijk de spoorbreedte van de 240's achter wat te smal.
zit zelf te denken om er 2 cm.(per kant dan) tussen te plakken.
Antwoord
DopdeDouwer schreef:Bedoel je nou dat je het hart uit de velg hebt geslepen en er andersom ingelast hebt?
Vet, maar hoe krijg je dat exact goed?

En die velgen zijn inderdaad heel vet. Van wat voor auto komen ze? Ik zoek al een tijdje grote stalen velgen maar groter dan 16" kan ik niet echt vinden (wel met een verkeerde ET).
Dat zijn toch peugeot velgen??
Ja met die virgo's is het wel een echte sleeper. ;D
Antwoord
PB240 schreef:Dat zijn toch peugeot velgen??
Ja met die virgo's is het wel een echte sleeper. ;D

Ik heb er twee bij de peugeot dealer gekocht om eens te testen. De ET is verkeerd en dan heb je 2 opties. Spacers kopen (gedaan, maar achter ziet dat niet zo mooi uit).
Plan is twee omlassen voor de achteras en 2 met spacers voor de vooras.

Het is even wat prutsen om het center eruit te slijpen, maar de grap komt als je het dan om wilt draaien en terug wilt plaatsen.. het schiet er de hele tijd verkeerd in..

Om het goed recht te zetten pakken we een oude naaf/veerpoot en zetten een meetklok er op. Hopelijk is het met een hamer of iets anders dan weer goed recht te krijgen.
Dan lassen en nameten en naar de bandenboer.

Ik ben niet van plan ze zwart te laten, dat heeft een te hoog winterbanden gehalte... wik ze zilver hebben.

Ik denk dat ik een setje R888 van Toyo erop gooi Wink maar dat is ietsje te duur Big Grin
760 | Groen | Snel
Antwoord
Hier nog een filmpje van hoe alles het nu doet op 0,5 bar boost (6-7 PSI op metertje)

http://www.youtube.com/watch?v=PZvJyb31Xxo

als ik de stopwatch van begin wanneer de teller begint te bewegen (bij 15 km/h) en dan bij 105-iets op de teller stop te meten lijkt het ergens 7.iets seconde te zijn. Ooit maar eens met een iets betrouwbaar ding meten. Maar in ieder geval snel zat nu om leuk mee te rijden.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Cool 8) ;D , altijd als ik je topic en voortgang lees kriebelt het bij me om verder te gaan dan standaard...
ik zou trouwens gewoon een stopwatch op je dashboard filmen dan zie je achteraf wat er gebeurd...

Overigens kan je met je filmsoftware ook prima berekenen hoeveel tijd je 0-100 duurt. ;D

Have fun en gefeliciteerd... 8)
[img][/img]
Antwoord
Zo. weer tijd voor een update

De turbo werkt nog steeds goed. had in het begin wat problemen met afslaan na rijden met turbodruk. Geen lekken gevonden, afstellen van stationair toerental/gasklep-stop hielp goed, probleem nu verholpen. Ook de koeling aangepakt, de originele radiateur trok het niet goed meer. 2e hands van Ruben er in voorlopig totdat ik weet wat ik met de radiateur en intercooler ga doen. Aan einde zomer de thermostaat van 82 graden er uit gehaald en die van 87 er weer in, de motor kwam niet echt goed op temperatuur op de snelweg leek het. Verbruik op E85 is nu zo 12-13 L/100 km (zomer-winter). Zou op benzine dus een goede 10L/100 km moeten zijn of net nog wat minder.

[Afbeelding: pb074497.jpg]

4 stuks Polaris gevonden. 1 netjes, 2 met beschadigde boutgaten en 1 met slechte lak. Was niet echt omschreven in de advertentie maarja de prijs was er ook naar. Enige is dat 1 beschadigd boutgat echt ugly is, hopelijk is dat netjes te repareren. Hopelijk is opknappen bij wheelcare oid niet al te duur Smile

[Afbeelding: pa264466.jpg]

Ook nog een rsport stuur hier op Volvolvo gekocht:

[Afbeelding: 06082010049.jpg]

Is wel voor een 7 serie dus nog even een andere naaf zoeken. Ik had er al een gekocht maar die was voor de 79-82 modellen en past net niet goed (loopt aan tegen dash).

[Afbeelding: eu50035.jpg]

Afgelopen zomer ook nog naar de Nordschleife geweest, dat was erg leuk. Geen fotos van ik achter het stuur, wel hier op de Parkplatz met de diverse NL/BE/SE mensen die met de Volvos kwamen rijden.
Vanwege de drukte 1 rondje gereden, ging goed ook al zeg ik het zelf. 4 personen in de auto, dus redelijk goed beladen. Geen problemen met de remmen ondanks het harde remmen, alhoewel de goedkope blokjes voelden wel wat gaar aan voor een paar weken. Op de VKB bij Volvogue een setje nieuwe origineel gehaald, erg goedkoop, die moeten er nog op. Koeling hield het ook goed. Erg te spreken over de wegligging, geen moeite met de bochten. De banden vonden het minder leuk maarja, die zijn toch al bijna op.

De motorsteunen hebben wat problemen met de power dus een 3e steun gemaakt van een 440 motordemper:
[Afbeelding: p7294420.jpg]
Werkt wel goed, nu nog de baksteun verbeteren, daar kan ie nog wat stabieler vast zitten.

plannen voor dit jaar:
-Volvogue mudguards monteren (ligt al klaar, gekocht op VKB, een spatbordrand al helemaal ontroest en geverfd)
-polaris met goede banden er op, liefst zo veel mogelijk grip. Helaas zijn banden nog wel erg duur. Maarja. Pay to play.
-wat roest aanpakken en balken met mike sanders vet behandelen. Waar nodig komt er Brantho-Korrux verf.
-beter afstellen
-achteras loshalen, verven, de 2 grote bussen vervangen (zijn al eens vernieuwd maar nu al weer stuk), aluminium deksel op differentieel (betere koeling olie, meer olievolume, handig voor wanneer ik geld kan vrijmaken voor een sper-dif/LSD). Verf en deksel heb ik al haha.
-2e 850 stoel monteren (ligt al klaar)
-Iveco intercooler monteren (ligt al klaar)
-meer turbodruk
-2 extra luidsprekers achterin (ligt al klaar)
-rest vergeten. In ieder geval zo veel mogelijk gebruik maken van wat ik heb.
Antwoord
holy shit man :o dit projectje vind ik echt supper intressant!
Heb je fotos voor en na verlaging ? =)
je gebruikt voor en achter 20 mm spacers. Komt dit mooi uit ?
Antwoord
thanks! ;D

fotos van voor en na verlaging moet ik wel hebben, ik zal even zoeken.

IK heb achter 23? mm spacers gebruikt, maar dat liep aan met de Virgo's. Dat vooral door matige panhardstangbussen denk ik. Nu dus even zonder spaces. Een wielkastrand heb ik enigsinds uitgezaagd naar Volvo specificaties voor hun eigen spacerkit. Dat geeft zo weer een mm of 15 extra plaats. Die rand was toch matig door de roest. De andere kant is nog hard dus die heb ik niet afgezaagd, eens kijken of het gaat passen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Even voorstellen 240 Turbo Brick Japster 2 2.663 16 August 2021, 08:49
Laatste bericht: Yezzz
  amazon turbo edwin 184 153.435 27 January 2021, 23:09
Laatste bericht: edwin
  Pontiac astre Turbo project Joey 3 3.231 21 November 2020, 01:33
Laatste bericht: Dopski
  Mijn Volvo 242 turbo Volvo 142 B23 279 200.014 28 October 2019, 13:47
Laatste bericht: EduardW
  Volvo 244/240 turbo Naciremus 1 3.119 30 November 2018, 19:04
Laatste bericht: UraniumFever
  Brum; de blauwe 245 turbo Schipper 126 104.494 30 May 2017, 23:08
Laatste bericht: Schipper
  De Volvo's van Estoque - '83 245 Turbo & '77 242 Turbo Estoque 779 478.183 6 May 2017, 20:38
Laatste bericht: sander69
  Mijn nieuwe aanwinst!! En alweer rood! KennOne 3 4.991 24 January 2017, 10:22
Laatste bericht: dwarswind
  even voorstellen: Volvo 142 turbo Project jehannes 151 97.578 23 January 2017, 16:12
Laatste bericht: jehannes

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)