Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Even voorstellen Hans en zijn Volvo 240 Turbo
Jw, ik wil graap LPG gaan rijden en dan is een electronisch gestuurde motor volgens mij beter.
Bovendien heb ik niet zoveel vertrouwen in een versleten K-Jettronic.
Ik kan die motor kompleet kopen met turbo en al. Mijn turbo hangt net zoveel olie buiten op het huis als er in.
Bovendien wl ik de motor er zowieso uithalen om eea te laten spuiten ivm roest (lees omgeving accu)
Wat zou een redelijke prijs zijn voor zo'n motor ?
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Prijzen zijn overigens per dag werk, excl. BTW
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Antwoord
Dat maakt het een compleet ander verhaal Tongue
1986 Volvo 360 - Koni, PU, B230F...en roest
1992 Volvo 960, B204FT, M46, zwart volleder, 412
1993 Volvo 245 - B230FT, M47, green, Bilstein, Polaris, 2.5" exhaust, 412
1995 Volvo 960 Ambassador line, B6254F, M90, beige volleder, 412
Antwoord
Ey hans hulp nodig met laswerk?

de belg gaat naar de spuiter dan zal ik me wel gaan vervelen zeker ;D
Antwoord
ArjenT,

Dat lassen van mij is een ramp, puntlasboor in mijn bovenbeen ( Makita in de achteruit, dan komt ie wel weer uit je vlees...............) splinters in ongeveer elk lichaamsdeel. Niks voor mij dus. Verder heb ik het beredruk op mijn werk en heb alleen de zondag momenteel vrij. Dus als ik het laswerk gedaan wil hebben moet ik het uitbesteden. De kans dat ik kan helpen bij het laswerk is bijna 0. Uitbesteden dus. Als je laswerk zou willen doen omdat je je verveelt lijkt wellicht leuk tenzij de eigenaar in geen velden of wegen te vinden is. Dat ik graag de lassert voor zijn moeite wil betalen mag duidelijk zijn. Verder kan het niet bij mij thuis want de Volvo staat op het pad en er zitten al genoeg slijpseltjes in de auto van mijn vrouw en die van de buurvrouw.......
Wat ik tot nu toe van Lasklus gezien heb ziet er profi uit. Als ik uitreken wat hij dan per uur rekent zou dit zo'n 40 euro per uur zijn (excl. BTW en materialen) Totaal 4 dagen ( er zit natuurlijk altijd wat tegen bij zo'n oude auto?! BTW erbij en zo'n € 250 aan Klokkerholm plaatwerk, dan kom ik op zo'n € 1.750,--. Wel binnen een week de auto klaar.............
Niet dat ik haast heb, maar het buitenklus-seizoen is behoorlijk kort............
Antwoord
HansDAF schreef:Jw, ik wil graap LPG gaan rijden en dan is een electronisch gestuurde motor volgens mij beter.
Bovendien heb ik niet zoveel vertrouwen in een versleten K-Jettronic.
Ik kan die motor kompleet kopen met turbo en al. Mijn turbo hangt net zoveel olie buiten op het huis als er in.
Bovendien wl ik de motor er zowieso uithalen om eea te laten spuiten ivm roest (lees omgeving accu)
Wat zou een redelijke prijs zijn voor zo'n motor ?

ah ja dan zou ik zelf ook naar zoiets kijken. De 940 injectie kun je trouwens relatief makkelijk gebruiken als je een 240 motorkabelboom van een ~89-92-er neemt. Die plugt zo in de grote stekker op het schutbord voor de starter/dynamo/oliedruklampje. De rest gaat met een grote plug aan de passagierskant door het schutbord en daar zitten de computers en een aantal draden naar de brandstofpomp, km-teller etc. Er zijn wel een paar kleine aanpassingen die deze kabelboom nodig heeft voor turbo gebruik (voorweerstanden injectoren - 5 draadjes) en de luchtmassameter verplaatsen. Alle sensoren+computers+injectoren van de 940 turbo nemen dan.
Enige dat problemen kan geven is dat je geen snelheidssignaal hebt in een 240 van voor 1986 ivm met de mechanische km-teller aansluiting. LH wil dat signaal hebben. Bij een heel aantal mensen gaat dat goed zonder, andere hebben weer wat gedoe met stationair toerental. Zelf bij 2-3 auto's geen problemen gehad maar dat is niet gegarandeerd.

Prijs blok? tsja, niet lopend te zien? koppakking stuk? hangt er vanaf hoe lang het al stil staat en hoe goed de verkoper te vertrouwen is. als je alles kunt hebben met de computers enzo. blok met wat aanbouwdelen 200-250 als het echt nog goed is, rest (turbo, computers etc) max 200, dat is wat ik er zo voor over zou hebben, maar als het allemaal nog echt netjes is weer wat meer, als het minder geschiedenis heeft en zelf uitbouwen is minder...
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Kosten van het lassen van niet mee, maar vind ik ook niet belachelijk. En het werk dat ie heeft gedaan ziet er echt goed uit op de foto's. Iemand met liefde voor z'n vak en ook de nodige kennis en kunde. Ik zou het doen als je het geld hebt.

De motorswap zou ik dan weer niet doen. Het is een beetje een persoonlijke keuze, maar je kan prima een goede LPI (dampgas) installatie plaatsen ( a la Zonnehuis en Bozzma) waarmee je geen kans meer hebt op een backfire. Dan kun je nog met je K-Jet op benzine rijden in geval van nood en rij je met computer/lpginjectoren als je normaal op lpg rijdt.

Wel cool dat je doorzet!
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Antwoord
Ik ben het met Ticcie eens, goed laswerk mag wat kosten en is een basisvoorwaarde voor je hele auto.

Stel dat je een set velgen koopt of een versnellingsbak waar je achteraf spijt van krijgt,......dan slaak je een zucht, koopt spullen die wel naar je zin zijn en monteert deze.
Het wordt gekker als je je carrosserie (de basis dus) laat verprutsen voor bijvoorbeeld de helft van het geld dat Patrick vraagt.
Als je daar ontevreden mee bent is het over en uit, de auto is voorgoed verwoest en al het spuitwerk en strakmaken is over de balk gegooid.Je moet dan wel heel sterk in je schoenen staan wil je alles ut laten slijpen en nóg eens goed laten lassen.

Ik ken een jongen die zijn 140 liet lassen, werkelijk onbeschrijfelijk hoe hij hem terugkreeg!!!!
De deuren sloten allen nog als je ze optilde tijdens sluiten, de verbindingen (lassen wil ik ze niet noemen) hadden meer weg van een maanlandschap of pindarotsje dan lassen.Nergens was lasprimer toegepast zodat er na 3 weken al roestwater uit de onbehandelde naden liep etc. etc.

OK OK er zijn ook middenwegen, ik weet het. ;D ik wil alleen maar waarschuwen het goed te (laten) doen of gewoon niet te doen.
De eerlijkheid gebied trouwens te zeggen dat ik Patrick van Lasklus ken via het forum http://www.hetlasforum.nl/ .
Ik heb geen enkel zakelijk of persoonlijk belang om wie dan ook aan hem te "koppelen".

Wel kan ik je melden dat Patrick op het lasforum altijd snel ,correct, vakkundig en enthousiast over komt.Dat vind ik persoonlijk ook wat waard Smile .Afgelopen winter heb ik voor een collega z'n golf 1 gelast, zo'n beetje hetzelfde lijstje als wat Hans opsomde, en redde het niet in een week...... T'is gewoon veeeel werk om het netjes te doen, maar dan heb je ook wat Big Grin

Antwoord
Ik ga een afspraak maken met Patrick, het voelt goed en wil eindelijk wel eens af van dat verschrikkelijke gepruts van mijzelf en de vorige eigenaar. Zoals jullie al zeiden, als de basis niet goed is, heeft de rest weinig zin. Wachttijd bij Patrick is 7 weken, mede door de vakantietijd. Ben erg benieuwd welk merk plaatwerk hij wil. Ik heb begrepen dat er nogal verschil in pasvorm is, maar hij mag het zeggen.

Na mijn vakantie ga ik naar de motor kijken. Hij staat op marktplaats, motor met automaat, 235.000 km, zit nog in een rode 940 (1997) Iemand ervaring met een B230ft met automaat ? De man woont in Hilversum, iemand van hier soms ? (Aardige vent trouwens, heeft er veel verstand van) Hij heeft ook nog een motor liggen met LPI, maar met storingen...... Ik kon de hele auto krijgen voor een paar centen, maar heb aan alle andere delen helemaal niks. Bovendien als ik een complete 940 mee naar huis neem, denk ik dat mijn ega een "system shut down" krijgt. Is het verstandig om ook de dynamo, startmotor aircopomp, koelers etc mee te nemen? Of heeft iemand van hier iets aan de overgebleven spullen?

Ben nu lekker op vakantie op Kreta, wat denk je wat, 0 Volvo's !?!? Niet erg, kan ik lekker van m'n turbootje dromen in de zon met 35 graden en een heerlijk windje uit zee.

Antwoord
Rijd zelf ook in een 245 turbo met b230ft motor, met dampgasinjectie.
Start gewoon op benzine, en schakeld automatisch over op gas.
Ben zeer tevreden hierover,geen backfire of andere storingen.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 45 6.798 21 May 2025, 00:57
Laatste bericht: IVARIO
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 659 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen V70 III 2.0 D3 philippehopman 0 393 31 August 2024, 17:43
Laatste bericht: philippehopman
  Even voorstellen Didier911 0 676 2 July 2024, 21:33
Laatste bericht: Didier911
  Voorstellen : De Turbo Intercooler Kogelman 3 1.123 7 June 2024, 18:14
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen Jort 3 1.208 3 May 2024, 08:24
Laatste bericht: henqui
  Voorstellen _gijs_ _gijs_ 4 1.338 25 April 2024, 06:31
Laatste bericht: _gijs_
  Voorstellen: '83 Big Nose Kogelman 52 17.378 3 April 2024, 19:41
Laatste bericht: Kogelman
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 5.672 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 1.170 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)