Berichten: 1.404
Topics: 41
Lid sinds: Mar 2005
rij je op LPG??
verdamper??
stappenmotor?
luchtfilter?
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Berichten: 723
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2005
Nee, het is gewoon een benzinemotor. Heb je tips? Hij doet het dus niet altijd. Ik heb net wel benzine in Duitsland getankt met octaangehalte 91. Moest kunnen volgens het boekje, maar............misschien is dat de oorzaak.
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Ben niet zo'n goede sleutelaar als de rest: maar omdat je beschrijft dat het onregelmatig voorkomt: kan het niet een (lucht)slang zijn die beetje los zit (valse lucht)??
79-er 242 GT B23e
Berichten: 723
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2005
Ik ben helemaal geen sleutelaar, maar dit is wel het minste wat ik kan nakijken. Als er iets te zien is, is het ook gemakkelijker aangeven aan de garage. Volgens mij valt e.e.a. nog onder de officieuze garantie. Je kunt ook moeilijk bij de garage aankomen met: 'Af en toe doet hij het niet, maar nu wel!"
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Berichten: 42
Topics: 2
Lid sinds: Dec 2005
Hans Nicolai schreef:Je kunt ook moeilijk bij de garage aankomen met: 'Af en toe doet hij het niet, maar nu wel!" 
Echt waar? Is toch heel normaal?
lik
hier om beetgenomen te worden

<br />De emoticons hier zijn onderkoeld...<br />
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
Begin vorig jaar ook een tijdje lopen knoeien met de auto die vaak afsloeg zodra je het gaspedaal los liet en /of uit wou laten rollen ,
Het werd steeds erger totdat het helemaal te triest voor woorden was , blijkt het de luchtmassa meter te wezen :evil: . probleem opgelost.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Berichten: 723
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2005
Conclusie.......het kan dus van alles wezen, maar wel typisch een probleem waar meer 240's mee kampen. Vandaag weer niets aan de hand. Bij elkaar plm 100 km. gereden met veel stadswerk en dus ook veel stationair, geen vuiltje aan de lucht (en ook nergens anders)!!
Ik zal dit weekeind een aantal genoemde dingen checken en nog eens een weekje wachten.
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Berichten: 723
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2005
Inmiddels al weer 1200 km. gesnort, totaal is mijn 240-je drei keer afgeslagen. Heb slangen e.d. zekeringen nagekeken en geen mankementen gevonden. Tot nu verder tevreden. Laatste verbruiksstand 1 op 10,6 bij plm 300 km 130kmh. Toch niet slecht met dat koude weer.
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Berichten: 723
Topics: 23
Lid sinds: Dec 2005
Volvo 940 lpt Polar estate 1998 255.000km<br />Volvo 245 DL 1990 315.315+km.<br />Volvo 245 DL automaat DV-49-VF uit 1979 (verkocht in 1997)=> gesloopt?!?<br />Volvo 242 DL ??-UV-?? uit 1978 (ingeruild voor meer ruimte)<br />Ook Honda Goldwing GL1000 uit 1978
Http://www.goldwingforum.nl
Berichten: 237
Topics: 9
Lid sinds: Apr 2005
Mooi hoor Hans! Check mijn kenteken eens (net verkocht)
79-er 242 GT B23e