Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Aangenaam: wij en onze 144!
Stuk installatiedraad om de bumper misschien?

In het echt hangt de achterste demper aan de kofferbakbodem en het laatste stuk pijp aan de chassisbalk, elk met twee rubbers. De voorste demper heeft ook twee rubbers, de voorpijp hangt met een steun aan de versnellingsbak. That's it.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Als we je uitleg lezen, zit alles goed. Maar tijdens het starten tikt de uitlaat wel tegen het chassis. Ik weet niet of dat voorheen ook al zo was. Het enige is: op de uitlaat zit die 'haak' waar je de rubbers achter haakt, en daar bovenop zit een soort kommetje. Hier hoort denk ik een stootrubber in maar dat hebben we niet. Maar daar kunnen we wel een tijdelijke oplossing voor bedenken.

Zodra de motor mooi loopt hangt de uitlaat vrij stil. Ik vraag me alleen af hoe het gaat als we over een hobbel rijden.

Oja en de klem die we hebben gekregen is iets te groot (waar de pijp aan de demper vastzit), dus we hebben de oude er weer opgedaan. We denken er nu aan om een stukje lood erom te vouwen, want dat ligt hier nog, dan pas de klem erom te doen, volstaat dat als tijdelijke oplossing?

Edit: nieuwe ruitenwisserbladen, voor het eerst (rol)gordels, een nieuwe 70amp accu, een nieuw stuk uitlaat met rubbers, we gaan vol goede moed op weg naar huis! Lekker warm in de auto want klussen in de sneeuw is me niet enorm bevallen moet ik eerlijk zeggen.

We hebben nog wel ontdekt dat er een scheur in de middendemper zit, binnenkort inderdaad maar eens een algemene check. Bedankt voor de uitleg en tips!
Antwoord
D'r hoort inderdaad een rubber dop in dat kommetje te vallen, zonder zal het best lekker rammelen af en toe. Draai een ouwe binnenband om de beugel aan de chassisbalk heen voor nood. Tie-wraps, plakband, stroomdraad, allemaal onmisbare items in de oudere auto.
Voor een stuk lood heb ik nog geen nut kunnen ontdekken, te zacht, te glibberig.
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Intussen zijn we al 200 km naar huis gereden, het ging gelukkig allemaal prima. En dat met lood! Dat was ook duidelijk een korte termijn oplossing. Binnenband, daar had ik niet aan gedacht. Gaan we doen!
Antwoord
Hallo, inmiddels een paar weekjes verder!
De eerste demper van de uitlaat bleek erg te lekken, dus die zijn we nu aan het vervangen. Tijdens het vervangen viel er iets van de auto af, achter het wiel, ik denk om de klappen van het wiel op te vangen. Het is van rubber, maar ik begrijp niet hoe het ooit bevestigd was. Weet iemand hoe dit heet, en hoe het vast zat?

[img width=450 height=600]http://i233.photobucket.com/albums/ee182/mereitje/rubber.jpg[/img]
Antwoord
Dat zijn dus de in het andere topic besproken stootrubbers die ver inveren van de achteras oopvangen. Die rubbers rotten los van de metalen strip waarmee ze bevestigd worden.
Soms is het al voldoende om ernaar te wijzen en ze vallen al naar beneden Wink
Antwoord
Haha, dan wijzen we nooooit meer! Telkens een nieuwe erop zetten, of is het met normaal rijden eigenlijk overbodig?
Antwoord
Sorry voor de bump maar die auto ken ik! Was van de buurman, stond hier altijd in de straat op het parkeerterrein. Ik heb nog wel ergens een foto met mijn 144 naast de jouwe.
Ik kan me herinneren dat vooraan aan de passagierskant een gat in de bodem zat, is dit inmiddels dichtgelast?

Een foto als bewijs: Smile

[img width=800 height=600]http://image.bayimg.com/oaoakaacc.jpg[/img]
Antwoord
Hee, wat een leuk berichtje!
Toen je het stuurde waren wij met de 144 op vakantie in Zweden, het ging helemaal perfect, en gezien het gebrek aan gas veel op benzine gereden: ging super!

Wij hebben de Volvo in Hazerswoude van iemand gekocht, maar ik herken het niet van de foto, dus ik denk dat jij misschien bij een eigenaar daarvoor in de straat woont? Van een gat weten wij niets, maar er is wel veel gesmeerd op erg veel plekken, als het niet goed is gegaan zullen we het snel genoeg merken denk ik.. Inmiddels rijdt de Volvo als een zonnetje, er waren uiteraard wat dingen niet in orde toen we hem kochten, maar nu is het echt een betrouwbare auto. Met uitzondering van.. de roest. Het is onze dagelijkse auto dus ook hier staat hij buiten. We moeten sparen en dan willen we hem eigenlijk helemaal mooi maken. Maar dat is nog toekomstmuziek...!

Overigens krijgen we de laatste tijd geheimzinnige berichten onder de ruitenwisser, waaronder een cd met leuke liedjes over Volvo, en een mooie foto van een donkergroene 244.. erg leuk, maar we zijn ook heel nieuwsgierig wie het is!
Antwoord
De foto is gemaakt in Kollum, mijn buurman was dan inderdaad de vorige eigenaar. Fijn dattie goed rijdt nu. Zweden is tenslotte ook z'n natuurlijke habitat Smile

Die van mij wil inderdaad ook wel roesten, al gaat het niet zo rap als met andere auto's. Ik heb ook geen geld om er wat aan te laten doen en zelf ben ik niet handig genoeg voor dat soort klusjes. Is eigenlijk ook niet zo erg, een beetje roest misstaat zo'n oude auto niet.

Je Volvo heeft een stalker ;D Welke nummers staan er zoal op die CD? Misschien kun je de foto es inscannen en in het topic "Gespot!" plaatsen ofzo.

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 2.434 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Onze "nieuwe" volvo 240 estate rhoek 4 3.451 17 April 2013, 16:38
Laatste bericht: paulb
  aangenaam, Tijdrovers is de naam tijdrovers 18 13.435 11 September 2012, 12:15
Laatste bericht: Rubicon
  Onze rode 240 polar uit 93 dannyswart 7 7.714 21 August 2012, 11:33
Laatste bericht: BartWillem
  Leven met onze 245 (was: 245 logisch vervolg op onze 2CV) landloper 75 37.333 12 June 2012, 14:02
Laatste bericht: landloper
  Onze nieuwe kinderwagen Hein T 30 16.456 30 July 2011, 10:01
Laatste bericht: rients
  Update: Onze toekomstige "schoolbus" MyFirstVolvo 9 4.787 4 September 2009, 23:03
Laatste bericht: TheSaint77
  Onze eerste Volvo Boxerman 17 8.826 1 August 2009, 21:51
Laatste bericht: Boxerman
  aangenaam M@urice 18 9.976 4 May 2008, 13:27
Laatste bericht: Dirk242
  aangenaam schande 8 5.281 24 February 2008, 04:19
Laatste bericht: TheSaint77

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)