20 September 2009, 20:59
Dus die kan je gerust weglaten,Ok ik ga proberen ze recht en in model te krijgen.
Zo niet,,,,, dan maar niet.
Thanks.
Zo niet,,,,, dan maar niet.
Thanks.
|
VOLVO 245 TURBO en nu een 244GL
|
|
20 September 2009, 20:59
Dus die kan je gerust weglaten,Ok ik ga proberen ze recht en in model te krijgen.
Zo niet,,,,, dan maar niet. Thanks.
26 August 2010, 21:22
Mede-volvofans, ik heb een vraag.
Als ik m'n tank zo'n beetje half-leeg begint te raken, hoor ik een redelijk luid zoemend geluid. Nou vermoed ik dat de in-tankpomp de geest heeft gegeven :-\ Als dit zo is, hoe lang mag/kan je daar mee doorrijden? Erik
27 August 2010, 00:36
Antwoord-in-een-opwelling: Tot'ie het niet meer doet.....
Als je zeker weet dat het je in-tank pomp is, tik dan een ander op de kop. Niets zo l*llig als midden in de nacht langs een verlaten rijksweg wachten op de WW....
`88 245, B230K, M47
27 August 2010, 05:05
Het geluid is niet mechanisch.
Het is de cavitatie die je hoort.Er worden dampbellen gevormd in de zuigleiding van de H.D.pomp omdat daar de onderdruk (te) groot wordt. Na het passeren van de hogedrukpomp klappen deze bellen in elkaar wat dan dat typische geluid geeft. Klinkt erger dan dat 't is , maar op de lange duur wordt toch je hogedrukpomp opgegeten. Voorlopig maar met een volle tank blijven sturen.
Volvo Amazon , 1966 B230FK , 15G op 0,6 bar.
27 August 2010, 09:59
Dat klinkt inderdaad als de opvoerpomp (in de tank). Bij mijn 240 hoor ik de pomp ook enigszins caviteren.
Ik ben van plan dit te doen: http://www.pbase.com/stealthfti/itp 740 turbo in-tank pomp.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
27 August 2010, 19:41
@ edwin, Duidelijk verhaal
Ik dacht dat er iets in de pomp kapot was ,wat aanloopt en je het alleen hoort als de tank halfvol is, of minder @Jw240 zo'n zwaardere pomp (740) is dus beter voor de opvoerpomp, omdat deze dan minder arbeid hoeft te verrichten althans , dat begrijp ik uit het verhaal bij de foto's. Bedankt voor de info
27 August 2010, 21:17
Ja klopt, de pomp zal minder (snel) caviteren. cavitatie is niet zo goed voor onderdelen en het is gewoon een irritant geluid.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
13 February 2011, 14:52
We hebben er ÃÃn bij, en wel een 244 GL voor m'n vrouw ;D
[img width=800 height=600]http://www.mijnalbum.nl/Foto-SVOVMFAN-D.jpg[/img] [img width=800 height=600]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZFG8OS76-D.jpg[/img] [img width=800 height=600]http://www.mijnalbum.nl/Foto-GP37JLAM-D.jpg[/img] [img width=800 height=600]http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZDOAE4U4-D.jpg[/img] [img width=800 height=600]http://www.mijnalbum.nl/Foto-DBGCWEMY-D.jpg[/img] Deze is van '82 en rijdt (ook) op gas
13 February 2011, 15:46
Wat een mooie auto! Mag je vrouw er ook in rijden? Ik had ook altijd extra auto's onder het mom van "dan is die voor jou". Puntje bij paaltje reed ik er in en was er mee bezig. Maar veel plezier met de auto!
13 February 2011, 22:15
Ze had een peugeot 206, maar ze kwam zelf met het idee 8)
Dus wie ben ik ,om te zeggen dat niet te doen ;D Moet nog een stuurbekrachtiging op, Virgo's en vast nog een paar dingen. |
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|