16 September 2010, 20:44
Klinkt bekend..........
Ik hoop dat het meevalt!
sterkte
Ik hoop dat het meevalt!
sterkte
|
Even voorstellen Hans en zijn Volvo 240 Turbo
|
|
18 September 2010, 16:02
Zojuist de Volvo nagelopen en tijdens het emailen van de bevindingen kreeg ik toevallig Hans aan de andere kant van de lijn.
Zijn inbreng: "misschien moet ik de auto maar weer ophalen, ik heb nagedacht over wat je zei en als de auto zo slecht is is die het niet meer waard". Ik heb gezegd dat ik daarover niet kan beslissen, dat moet de eigenaar doen en als die hem weer wilde ophalen we een datum via de email konden afspreken, geen probleem. Na het ophangen toch maar even het emailtje afgemaakt waar ik mee bezig was en verstuurd. Zie onder, wellicht dat dit hem weer wat gelukkiger en positiever maakt ![]() Citaat:Hallo Hans,
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
27 September 2010, 08:12
Ondertussen heeft hans zijn bolide weer opgehaald, hij gaat eerst het totale kosten plaatje (incl lassen, afwerken, spuiten, opknappen enz) nog eens goed bestuderen en dan beslissen hoe die verder gaat :'(
Mvg Patrick<br /><br />Volvo restauratie en reparatie!<br />Voor elke lasklus www.lasklus.nl
1 October 2010, 22:35
Heb inderdaad de auto weer opgehaald. Ik bewonder Patrick zijn kundigheid en liefde voor het vak.
Hij is streng maar heeft er wel verstand van. Voelt zich verantwoordelijk voor de verwachtingen die de klant heeft en waarschuwt voor teleurstelling. Zo ook bij mij, schrok me na de eerste keer rot en hij heeft de auto een aantal dagen gehouden voor nadere inspectie. Bleken nog een aantal plekken in de vloer te zitten. Rondom bleek plaatwerk na inspectie niet zo erg als gedacht. Uiteindelijk bleek er 5 dagen laswerk aan te zitten. Toen ik Patrick vertelde dat ik de auto op wilde halen en nog maar eens goed kijken of er na het lassen nog budget overbleef voor het spuiten, stemde hij zonder morrelen in. Ook de uren van inspectie en de stalling wilde hij niets voor hebben (!). Na nog wat nachtjes slapen ben ik naar de spuiter gegaan met de auto. De plaatwerker zag er wel brood in en heb uiteindelijk een prijs afgesproken incl. spuiten (die binnen mijn budget paste). Voor deze prijs realiseer ik me wel dat ik enorm gemats wordt. Ben vandaag even geweest en de auto schiet al aardig op : vloer is klaar, wielbakken zitten er in en ze zijn nu aan het strakmaken. Ik wil graag benadrukken dat als het binnen mijn budget had gepast, Lasklus zeker de moeite waard was geweest. Dat het uiteindelijk anders is gelopen ligt niet aan Patrick, maar aan mijn budget. Heb vandaag trouwens nog een goede investering gedaan. Ik heb vandaag een complete SuperPolar gekocht.Airco leer en electrische ramen/spiegels worden straks overgezet in mijn Turbo. Zal wel een hoop spullen overhouden, de eerste banger heeft zich al gemeld voor de restanten. Probeer morgen nog wel wat foto's te maken.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
1 October 2010, 23:08
Hallo Hans!
ik denk dat je het vrij normaal had gevonden om iets te verrekenen maar... ik hou van me werk en wil hier plezier in hebben. Dat ik er me geld mee verdien om van te leven is een gunst en ben ik erg blij mee, maar zodra ik er geen plezier meer in heb zoek ik iets anders. Dit is dus de reden waarom ik je heb geadviseerd op de manier waarop ik dat altijd doe en waarom je niks hoefde te betalen bij het niet doorgaan. Als ik er zelf (grotere) kosten aan gemaakt heb is het natuurlijk anders, maar de volvo heeft niet echt in de weg gestaan en die uurtjes inspectie zijn een "noodzakelijk" kwaad voordat je een klus pas goed kan inschatten. Ik ben wel zeer benieuwd naar foto's van het uiteindelijke resultaat, vooral omdat ik nu precies weet wat er aan mankeert en hoe het eruit ziet/zag. Geen idee wat de prijs is die je nu moet betalen maar heb je toevallig gevraagd of ze tussendoor foto's maken net als ik doe? Zoja, dan ben ik ook zeer benieuwd naar foto's van het laswerk, met een goed afwerker is er natuurlijk veel te verstoppen. Niet dat ik iemand wil beschuldigen maar het verschil in prijs moet ergens vandaan komen natuurlijk... Net als mijn gegeven voorbeeld met de mercedes toen je bij me was, je hebt APK werk en Restauratie, en restauratie kost nou eenmaal veel tijd en dus veel geld.. Ik hou dit topic nieuwsgierig in de gaten! ![]()
1 October 2010, 23:32
Hoi Patrick,
Natuurlijk had ik het normaal gevonden als je voor je werk wat had gerekend ! Dat je dit niet hebt gedaan pleit voor jou en je vakmanschap. Bij de spuiter (professioneel schadeherstelbedrijf ) wordt het herstel van het plaatwerk gedaan door een ervaren plaatwerker, waarbij ik enorm wordt gematst. Ik begrijp heel goed dat dit niet tot een normale bedrijfsvoering behoort. De aanpak verschilt wel enigzins van die van jou: de dorpels worden er niet volledig uitgehaald, de rechter reservewielbak dan weer wel. Ik ging vandaag langs om het overtollig plaatwerk(lees teveel bestelde plaatwerk) op te halen en werd verrast door de voortgang. Ik had aangegeven dat de auto geen haast had met klaarmaken, alle andere werk mocht voor. Evenwel was er een gaatje in de planning en was de auto al verder dan dat ik dacht....... Probeer morgen langs te gaan om een paar foto's te maken als ik even tijd heb.
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
2 October 2010, 21:58
Heb ik weer, naar de spuiter geweest, accu van fototoestel leeg, helaas geen foto's dus >
> . Probeer maandag weer even. Wel is vandaag de Super Polar gekomen. Is auto met belgische papieren dus geen gezeur met overschrijven ed. Staat nu op de zaak aan de acculader, morgen een nadere inspectie. Zit een B200F in met 190.000 km en 5 bak.Ga de volgende onderdelen overzetten op/in de turbo: Airco Lederen bekleding en bekleding Dashboard bovenzijde met dashboardkast Zwarte deurklinken met zwarte achterklepschanieren ABS (?) Achterlichten Voorruit met rubber Stuurinrichting Veel delen uit motorruimte Overige delen zullen straks hun weg wel vinden naar mede liefhebbers. Er zit bijvoorbeeld een dakrek op die ik schuwlelijk vind, zo'n ding met van de latten op het dak Dacht dat die dingen altijd chroom waren, maar deze is zwart. De velgen weet ik nog niet , er zitten van die honingraatvelgen op met behoorlijke banden Over de rubbers van de achterzijramen heb ik een vraag: dit rubber is duidelijk anders dan wat er in een 85 Ãr zit.Sluiten deze beter af dan de rubbers met losse sierstrips ?
3 October 2010, 12:35
Het magazijn
![]() ![]() [img width=800 height=416]http://img59.imageshack.us/img59/9062/sp01y.jpg[/img] Motor even laten draaien, wordt snel te warm, beide slangen van radiator wel warm,denk thermostaat kapot Even in orde maken, kan ik er straks iemand een plezier mee doen.
3 October 2010, 12:53
Nog een paar foto's
[/URL] [/URL] [/URL]
|
|
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|
| Lijst met mogelijk verwante topics | |||||
| Topic | Auteur | Reacties | Weergaven | Laatste bericht | |
| Eerste Volvo | IVARIO | 45 | 6.798 |
21 May 2025, 00:57 Laatste bericht: IVARIO |
|
| Even voorstellen: Volvo 340 van Wout | Wout_Holsbeek | 5 | 659 |
17 April 2025, 21:00 Laatste bericht: BartJu |
|