24 October 2010, 12:13
Bij mijn 245 heb ik eigenlijk wel een soort van modificatie gedaan.
Bij het trekken van een kar werd de zekeringkast soms aardig heet door hoge overgangsweerstand / slecht contact.(uiteraard door de extra belasting v.d. verlichting aanhanger.
http://i141.photobucket.com/albums/r66/2...070118.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r66/2...070116.jpg
Daarom heb ik achterin een extra zekeringkast met relais gemaakt voor alle trekhaak-stekkerdoos-functies.
Die zekeringen/relais worden gevoed met een 6 mm2 kabel vanaf de accu, zodoende wordt de standaard zekeringkast ontzien.
Ik snap jouw wens t.a.v. je voorgenomen inbouw, bekijk wel even goed vantevoren of je de grote hoeveelheid draden kwijt raakt.
De steekzekeringkastjes van het universele type hebben vaak 1 ingang en 1 uitgang, de volvo heeft 1 ingang en twee uitgangen.
Ook doe je er goed aan de kabelschoentjes te vervangen die te weinig veerkracht meer hebben.Die zorgen ook voor ellende.
Bij het trekken van een kar werd de zekeringkast soms aardig heet door hoge overgangsweerstand / slecht contact.(uiteraard door de extra belasting v.d. verlichting aanhanger.
http://i141.photobucket.com/albums/r66/2...070118.jpg
http://i141.photobucket.com/albums/r66/2...070116.jpg
Daarom heb ik achterin een extra zekeringkast met relais gemaakt voor alle trekhaak-stekkerdoos-functies.
Die zekeringen/relais worden gevoed met een 6 mm2 kabel vanaf de accu, zodoende wordt de standaard zekeringkast ontzien.
Ik snap jouw wens t.a.v. je voorgenomen inbouw, bekijk wel even goed vantevoren of je de grote hoeveelheid draden kwijt raakt.
De steekzekeringkastjes van het universele type hebben vaak 1 ingang en 1 uitgang, de volvo heeft 1 ingang en twee uitgangen.
Ook doe je er goed aan de kabelschoentjes te vervangen die te weinig veerkracht meer hebben.Die zorgen ook voor ellende.

