8 November 2010, 11:22
Ik heb met Vredensteins wintrac of zoiets rondgereden en die bevielen me erg goed.
En de Michelins Alpin bevielen ook erg goed.
Ik rij zomer en winter door op de winterbanden en de Vredensteins deden het voor mijn
gevoel iets beter op droog en nat met remmen en bochten.
Nu heb ik er de Federal Hymalaya ws1 eronder hangen en die doen het erg goed op sneeuw
en op droog maar vind ze weinig grip hebben in de bocht met regen en met remmen op nat.
Toen ik ze net had deden ze dat wel erg goed maar op de 1 of andere manier is het nu over.
De Federals zijn in de maat 205 55 16
De Michelins en de Vredensteins waren 195 65 15
Alle drie onder de 945 lpt en de Vredensteins ook even onder de 745 FT
Die Federals werden toen verkocht als winterband maar ondertussen als 4 seizoenen band
en komen uit meerdere testen als slecht uit de bus vanwege tekortkomingen op nat.
Vorig jaar toen half europa plat lag van de sneeuw ben ik er toch zonder problemen mee naar zuid west
Duitsland gereden en weer terug.
Op somige plekken moest ik toch door 20cm sneeuw omhoog en ze gaven geen krimp.
Dus op sneeuw erg goed maar op nat minder.
Volgende keer weer Vredensteins denk ik.
En de Michelins Alpin bevielen ook erg goed.
Ik rij zomer en winter door op de winterbanden en de Vredensteins deden het voor mijn
gevoel iets beter op droog en nat met remmen en bochten.
Nu heb ik er de Federal Hymalaya ws1 eronder hangen en die doen het erg goed op sneeuw
en op droog maar vind ze weinig grip hebben in de bocht met regen en met remmen op nat.
Toen ik ze net had deden ze dat wel erg goed maar op de 1 of andere manier is het nu over.
De Federals zijn in de maat 205 55 16
De Michelins en de Vredensteins waren 195 65 15
Alle drie onder de 945 lpt en de Vredensteins ook even onder de 745 FT
Die Federals werden toen verkocht als winterband maar ondertussen als 4 seizoenen band
en komen uit meerdere testen als slecht uit de bus vanwege tekortkomingen op nat.
Vorig jaar toen half europa plat lag van de sneeuw ben ik er toch zonder problemen mee naar zuid west
Duitsland gereden en weer terug.
Op somige plekken moest ik toch door 20cm sneeuw omhoog en ze gaven geen krimp.
Dus op sneeuw erg goed maar op nat minder.
Volgende keer weer Vredensteins denk ik.
Volvo 145 B230 M47 lpg 1970