28 November 2010, 12:49
Overigens blijf ik mijn eerdere idee dat winter/sneeuwbanden vooral in sneeuw voordeel hebben. Ik denk dat als je goed kijkt naar de data van die onderzoeker dat je zult zien dat het verschil vooral zichtbaar is in winters dat er goed sneeuw ligt. Anders is zijn conclusie niet te rijmen met die Duitse bandentest waaruit bleek dat zomerbanden het beter/evengoed doen BEHALVE in sneeuw/ijs.
Zoals vorige winter, en deze lijkt ook lekker glibberig te worden. Dus als je het risico op no-claim schades op wilt verkleinen monteer je sneeuwbanden vóór de sneeuw valt. Wat zullen de bandenfitters het druk hebben. Daarom heb ik twee 144's, ÃÃn met sneeuwbanden voor als het sneeuwt, en ÃÃn met banden voor als het regent.
Ik heb psycholoog Heino een mailtje gestuurd, eens kijken wat-ie in z'n databestand nog meer kan vinden.
Zoals vorige winter, en deze lijkt ook lekker glibberig te worden. Dus als je het risico op no-claim schades op wilt verkleinen monteer je sneeuwbanden vóór de sneeuw valt. Wat zullen de bandenfitters het druk hebben. Daarom heb ik twee 144's, ÃÃn met sneeuwbanden voor als het sneeuwt, en ÃÃn met banden voor als het regent.
Ik heb psycholoog Heino een mailtje gestuurd, eens kijken wat-ie in z'n databestand nog meer kan vinden.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969