23 December 2010, 00:17
Zo ik heb de Volvo weer terug van de spuiter. Hij ziet er wederom weer schitterend uit. Hij is helemaal weer overgespoten.'s avonds opgehaald en an de zijkant van heet huis gezet " op de Dam " in het gras. Dan kun je de volgende dag wegrijden wel vergeten!!!! Er ligt veel sneeuw in Peize en de achterwielen spinnen als een gek met, toch nog heel goede, zomer banden. Met wat duwen en trekken de auto toch weer van de plaats gekregen en meteen winterbanden eronder. Ik dacht dat ik nog vier goede had maar dat viel tegen een was echt schuin weg en een ander was eigenlijk met 2a3mm ook niet meer geschikt. Dus maar twee nieuwe eronder. Ja in deze tijd zijn ze wel iets duurder. Ik heb nu nokian nieuwe achter en voor nog goede vredestein snowtrac 2 allen in de maat 195/65 R 16. Dat rijdt een stuk beter zo! Ik heb trouwens gehoord dat in ditweer je eigenlijk met twee grindtegels achterin moet rijdemet achterwielaandrijving. Dat lijkt me niet eens zo'n gek idee om wat gewicht op de achterwielen te krijgen. Hopelijk komende dagen wat bruimte om hem verder aftebouwen.