1 January 2011, 12:37
Jw240 schreef:oef, lastige storing. misschien enkele diodes in de dynamo stuk, de resterende krijgen dan meer te verwerken en oververhitten op ten duur.
Heb je de krukaspositiesensor eens nagekeken? (zag ik zo snel niet staan in de text). Die geven ook problemen met opwarmen/afkoelen. het signaal dat er van af komt kan wat zwak zijn, dat gecombineerd met wat spanningsvariaties op het boordnet kan misschien ook voor problemen zorgen.
Dank voor je bijdrage. Het was misschien niet duidelijk genoeg opgeschreven door mij, maar de BDP sensor heb ik als eerste vervangen door een splinternieuwe. Door eentje van Scantech. Denk niet dat dat het probleem is want de symptomen zijn gelijk.
En wat de diodes betreft dat lijkt mij sterk, aangezien dit de derde (!) dynamo is die er nu op zit die dezelfde verschijnselen teweeg brengt. De eerste heb ik betrapt op niet altijd laden maar ook snoeiheet, de tweede deed niks, maar dat kan doordat de koolborstels vast zitten door het liggen op zolder (3 jaar) en de derde geeft een mooie laadstroom maar wordt opnieuw gloeiend heet. Spreekwoordelijk dan, want hij is niet echt rood, maar je het ding na een poosje echt niet vast houden. Bij een andere vergelijkbare auto gekeken. Kan t gewoon wel.
De trekhaakbedrading staat nu als hoofdverdachte op de lijst. En dan gaan we maar eens grondig aan het meten vanaf de pluspool accu en pluspool dynamo terug het boordnet in...zie ik wel tegenop
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"