5 January 2011, 16:11
Volvodiesel schreef:Oef!! De eerste stap is al probleemloos gezet. Nog drie stappen te gaan.
Vandaag langsgeweest bij de douane in Aalst en daar hebben ze vlotjes mijn auto ingevoerd. Een heel vriendelijke dame heeft mij geholpen en alles direct in orde gebracht. Waarvoor mijn dank natuurlijk.
Volgende stap is het gelijkvormigheidsattest. Dat kan ik blijkbaar op 2 manieren doen. Ofwel via de officiele verdeler (Volvo dus) of via de autokeuring. Straks even naar beide bellen en kijken wat de snelste oplossing is.
Nog even een woordje van dank aan Rubicon die me heel wat tijd eeft bespaart met haar uiteenzetting van de importprocedure hier in België. Duizend maal dank daarvoor.
Ik ben zeer benieuwd hoe dat gaat lukken.
Zo te zien heb je geen origineel Nederlandse nummerplaten meer erop en waarschijnlijk ook de originele Nederlandse inschrijvingspapieren niet meer. Ik had die destijds nodig bij het invoeren van mijn Super Polar. Toen was het zo dat de in te voeren auto met originele platen en papieren aangeboden moest worden tijdens de invoerkeuring die zeer overdreven was. Er werd zelfs nog gekeken of de diameter van het stuurwiel wel klopte. Na heel veel zoeken hadden ze het eindelijk gevonden, mijn Super Polar werd afgekeurd omdat het groot licht niet intens genoeg was! Maar goed, dat is alweer een paar jaar geleden, de regels zijn hopelijk wat soepeler geworden.
Succes!
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)