5 January 2011, 17:09
Ik had dan ook het geluk dat er al wat mensen vooraf gegaan zijn aan mij.
Ik heb eerst zoveel mogelijk info gezocht en gevraagd zodat ik geen verassingen zou tegenkomen.
Ik had de wagen al laten uitschrijven in nederland met een exportverklaring erbij. Deze exportverklaring vervangt het deel 3 dat achtergehouden word in Nederland tesamen met de originele Nederlandse platen. Deel 1 en deel 2 kreeg ik gewoon mee en ook een paar apk verslagen. De eigenaar had ook een duidelijk en volledig verkoopscontract opgesteld zoals ik hem had gevraagd.
Ik heb die hele handel bij de douane hier in Aalst afgegeven, ik moest 2 papiertjes tekenen en 15 cent voor het vignet betalen en toen kreeg ik een roos formulier mee. Er is zelfs niemand naar de auto gaan kijken. Ik had hem nochtans met de platen van mijn huidige wagen naar daar gereden voor alle zekerheid. Ik heb die dame toen ook gevraagd wat mij nu nog te doens tond en zij zei dat ik nog een gelijkvormigheidsattest moest halen en dan laten keuren voor verkoop zodat ik hem kan inschrijven (wat trouwens de meest idiote regelgeving is die er bestaat want ik ga de auto helemaal niet verkopen maar goed).
Nu bij de dealer ging het even vlot. Even een kopietje van de Nederlandse papierenpapiertje invullen en klaar.
Het moet niet altijd een afschuwelijke rompslomp zijn.
Ik heb eerst zoveel mogelijk info gezocht en gevraagd zodat ik geen verassingen zou tegenkomen. Ik had de wagen al laten uitschrijven in nederland met een exportverklaring erbij. Deze exportverklaring vervangt het deel 3 dat achtergehouden word in Nederland tesamen met de originele Nederlandse platen. Deel 1 en deel 2 kreeg ik gewoon mee en ook een paar apk verslagen. De eigenaar had ook een duidelijk en volledig verkoopscontract opgesteld zoals ik hem had gevraagd.
Ik heb die hele handel bij de douane hier in Aalst afgegeven, ik moest 2 papiertjes tekenen en 15 cent voor het vignet betalen en toen kreeg ik een roos formulier mee. Er is zelfs niemand naar de auto gaan kijken. Ik had hem nochtans met de platen van mijn huidige wagen naar daar gereden voor alle zekerheid. Ik heb die dame toen ook gevraagd wat mij nu nog te doens tond en zij zei dat ik nog een gelijkvormigheidsattest moest halen en dan laten keuren voor verkoop zodat ik hem kan inschrijven (wat trouwens de meest idiote regelgeving is die er bestaat want ik ga de auto helemaal niet verkopen maar goed).
Nu bij de dealer ging het even vlot. Even een kopietje van de Nederlandse papierenpapiertje invullen en klaar.
Het moet niet altijd een afschuwelijke rompslomp zijn.

142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's