16 January 2011, 13:52
En weg!
Ik heb het "te mooi" willen doen. Bij de oude uitlaat is de dubbele voorpijp en het deel naar de eerste demper 1 geheel. Vanaf het punt waar de dubbele pijp samen komt, loopt de tussenpijp naar beneden richting straat om pas bij de eerste demper weer omhoog te komen. Dat hangt dus echt onder de auto (Ik loop vanmiddag wrs langs een zus van de mijne, waarbij dat goed zichtbaar is) en vind ik een smerig gezicht.
Omdat de Simons tussen de voorpijp en de eerste demper een losse pijp heeft, dacht ik dat ik dat wel netjes in de ruimte kon draaien die daarvoor bedoeld is. Optisch helemaal super, maar er stond nu wat spanning op de eerste demper. Die zat dus heel krap met de ophanghaken en het rubber op de bodem. Door de demper iets te draaien kreeg ik net wat meer ruimte en is de startklop weg. Rondom de achterwielophanging heb ik toch voldoende ruimte dus daar niets aan gedaan. Wel iets meer ruimte gemaakt langs de tank. Dat vond ik te krap.
In een ander topic heb ik al eens aangegeven dat ik af en toe bij diep inveren de band aan hoorde lopen tegen de spatbordrand achter. Ik heb toen nog even geopperd de snijschijf in het scherm te zetten. Tijdens een mailuitwisseling met Funs kreeg ik van hem het volgende plaatje (waarvoor nogmaals dank!):
[img width=459 height=600]http://i783.photobucket.com/albums/yy111/Martin245/Volvolvo%20forum/cutting_the_fender.gif[/img]
Is een originele Volvo-oplossing. Dit probleem kwam ook al voor met Virgo's. Binnenkort dus maar eens met een kratje roestpreventiespul en de flex naar de loods. Ik zal m'n best doen om er foto's van te maken.
Ik heb het "te mooi" willen doen. Bij de oude uitlaat is de dubbele voorpijp en het deel naar de eerste demper 1 geheel. Vanaf het punt waar de dubbele pijp samen komt, loopt de tussenpijp naar beneden richting straat om pas bij de eerste demper weer omhoog te komen. Dat hangt dus echt onder de auto (Ik loop vanmiddag wrs langs een zus van de mijne, waarbij dat goed zichtbaar is) en vind ik een smerig gezicht.
Omdat de Simons tussen de voorpijp en de eerste demper een losse pijp heeft, dacht ik dat ik dat wel netjes in de ruimte kon draaien die daarvoor bedoeld is. Optisch helemaal super, maar er stond nu wat spanning op de eerste demper. Die zat dus heel krap met de ophanghaken en het rubber op de bodem. Door de demper iets te draaien kreeg ik net wat meer ruimte en is de startklop weg. Rondom de achterwielophanging heb ik toch voldoende ruimte dus daar niets aan gedaan. Wel iets meer ruimte gemaakt langs de tank. Dat vond ik te krap.
In een ander topic heb ik al eens aangegeven dat ik af en toe bij diep inveren de band aan hoorde lopen tegen de spatbordrand achter. Ik heb toen nog even geopperd de snijschijf in het scherm te zetten. Tijdens een mailuitwisseling met Funs kreeg ik van hem het volgende plaatje (waarvoor nogmaals dank!):
[img width=459 height=600]http://i783.photobucket.com/albums/yy111/Martin245/Volvolvo%20forum/cutting_the_fender.gif[/img]
Is een originele Volvo-oplossing. Dit probleem kwam ook al voor met Virgo's. Binnenkort dus maar eens met een kratje roestpreventiespul en de flex naar de loods. Ik zal m'n best doen om er foto's van te maken.
`88 245, B230K, M47

