20 January 2006, 22:32
kaasie schreef:dit is pas cool 8) 8) :
Hest summum zou zijn: een 1993+ B230FT onderblok, een 16 kleppen kop van B234F (heeft roestvaststalen kleppen, gaat dus perfect met turbo samen), een M90 bak erin, Megasquirt and spark (dan is het mogelijk om 4 aparte bobines te gebruiken, de stroomverdeler in het blok past niet zonder flnke aanpassingen bij een 16V kop..), een flinke intercooler, mooie T3/T4 turbo, ff mooie uitlaatspruitsukje in elkaar TIGgen, ga maar door! 350 pk minstens
dan pas heb je een motortje
zou er niemand wezen hier in nederland die dit heb??
----------
Ja, wie kan dit maken

Ik heb pas een TIG lasapparaat gekocht, en heb al veel MIG en electrode las ervaring (cursus enzo), dus de uitlaat lukt wel :wink:
Een uitlaatspruitstuk zou wel heel wat moeilijker zijn maar ik wil het wel eens proberen..
16V kop monteren, best veel werk... (stukjes uit zuigers frezen, distributieriemspanner, vanalles...)
Megasquirt, dat komt nog wel een keer, en nu ik er weer aan denk, daar moeten ik nog eens een mooi lijstje van maken als overzicht.
De rest is gewoon betalen en hard werken...
ooit

nah, ik ben wel steeds verder aan het komen met het krijgen van informatie over alles, en meer mogelijkheden mbt metaalbewerking. Misschien gewoon beginnen met een goed onderblok kopen als ik een goede aanbieding vind
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni