15 February 2011, 15:33
pepijnwk schreef:Waar ik me meer zorgen over maak is waar dat water blijft en dat het dak toch weer niet dicht is.....Iemand een tip hoe je kunt vaststellen of je koppakking lek is?Hmmm.. Die Tip hoor ik ook graag. Mijn nokkenas ziet er heel mooi schoon uit (B230E). Maar mijn peilstok laat bovenin die buis een leuk schuimkraagje zien. Hoewel ik daar wel eens van gehaard heb dat het vaker voorkomt met LPG aangedreven motoren.
Kachel kan onder hte vloerkleed worden gechecked.
Water ia de pomp is een hele moeilijke verwacht ik? Vooral als het langzaam gaat.
Vriend van mij had een behoorlijk water probleem en verloor op een keer 1 ltr elke 100-150 km in zijn 850 10-klepper. Druk op het systeem gezte maar was allemaal OK. Blijkbaar ging de kop lekken bij opwarming want nu met een ruilmotor (280kKm) en alle andere onderdelen van de oude is er geen waterverlies meer en de motor loopt een stukje rustiger.
Overigens beweren de 850 specialisten dat de 5-cilinder nooit een gescheurde kop kan hebben :-[ Dus wel... ??? :o
245 GLE automaat 1979, B230E/AW03-71
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..
244 DL 1982 wit “de Belg” B19A
244 DL 1977 Blauw onderweg naar spuiter met B230FB/AW03-71L
944 II 1996 B230FK/M90 (Verkocht)
P1800ES 1972 Blauw
Volvo toch ..

