20 February 2011, 15:42
Mijn auto staat weer hier weer op zijn eigen plekkie!!! 
Hij is zelf op eigen kracht naar huis komen rijden. Ik had alle maatregelen al genomen; sleepkabel, hesje, kannen koelvloeistof, bordje met â SLEEP â, walkietalkie. Niet eens nodig gehad 8)
Eigenwijs als ik groot ben, ben ik op onderzoek uitgegaan want ik wilde niet geloven dat het weer de koppakking was. Ik had de koelvloeistof weer bijgevuld tot gewenst niveau. Motor gestart want ik moest de parkeergarage uit zien te komen. Even onder de motorkop gespiekt. Niks vreemds. Boven aan de straat naar de 'sleepauto' gereden even overlegd. Besloten om een stukje te rijden tot thermostaat open gaat en dan onder de kap te kijken. Weer niks bijzonders. Toen we een paar km verder waren was er rookontwikkeling. Meteen een parkeerhaven ingereden. En toen na openenen van de motorkap was het opeens duidelijk.
Wat is nou de oorzaak van bovenstaand euvel: Een piepklein lek van een koelslang richting mijn standkachel. De slang loopt onder mijn uitlaatspruitstuk door en pieste bij gasgeven tegen de onderkant van mijn uitlaatspruitstuk aan. En dat verklaarde dan meteen ook de rook. Zolang je niet boven de 80 reed verloor ik geen koeilvloeistof te meten aan de rookontwikkeling achter de auto.
Dus komende week heb ik een klein klusje uit te voeren
Mijn dag kan niet meer stuk!! ;D

Hij is zelf op eigen kracht naar huis komen rijden. Ik had alle maatregelen al genomen; sleepkabel, hesje, kannen koelvloeistof, bordje met â SLEEP â, walkietalkie. Niet eens nodig gehad 8)
Eigenwijs als ik groot ben, ben ik op onderzoek uitgegaan want ik wilde niet geloven dat het weer de koppakking was. Ik had de koelvloeistof weer bijgevuld tot gewenst niveau. Motor gestart want ik moest de parkeergarage uit zien te komen. Even onder de motorkop gespiekt. Niks vreemds. Boven aan de straat naar de 'sleepauto' gereden even overlegd. Besloten om een stukje te rijden tot thermostaat open gaat en dan onder de kap te kijken. Weer niks bijzonders. Toen we een paar km verder waren was er rookontwikkeling. Meteen een parkeerhaven ingereden. En toen na openenen van de motorkap was het opeens duidelijk.
Wat is nou de oorzaak van bovenstaand euvel: Een piepklein lek van een koelslang richting mijn standkachel. De slang loopt onder mijn uitlaatspruitstuk door en pieste bij gasgeven tegen de onderkant van mijn uitlaatspruitstuk aan. En dat verklaarde dan meteen ook de rook. Zolang je niet boven de 80 reed verloor ik geen koeilvloeistof te meten aan de rookontwikkeling achter de auto.
Dus komende week heb ik een klein klusje uit te voeren

Mijn dag kan niet meer stuk!! ;D
Volvo 240DL (Bj. 1983), B21A, AW71-L.
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008)
Ik en mijn Volvo
B21A shortblock + B200ET cilinderkop+ B230K inlaatspruitst + Weber 32/36 DGEV + LPG
210.500km (67.500km sinds aankoop:15-10-2008)
Ik en mijn Volvo

