23 February 2011, 18:19
De handrem is onderdeel van de zelfstellende werking van de achterremmen. Onder de handremsleutel zit een tandwieltje en een gekartelde pal, die telkens opklikt en zo de remsleutel verlengt.
Om de remschoenen terug te stellen moet je dus die gekartelde pal ontspannen en terugduwen.
Je zult nu merken dat het rempedaal veel verder zakt, paar keer handrem aantrekken en het systeem staat weer 'aan'.
Blijft tobben met die remtrommels achter (weer een reden om blij te zijn met mijn 144's). Als je er aan gaat werken en/of dingen vervangen kan je er net zo goed ook gelijk twee nieuwe wielremcilinders instoppen, die zijn meest ernstig verroest.
Net als de vaste remleidingen, laat er nieuwe koperen voor op maat maken.
Om de remschoenen terug te stellen moet je dus die gekartelde pal ontspannen en terugduwen.
Je zult nu merken dat het rempedaal veel verder zakt, paar keer handrem aantrekken en het systeem staat weer 'aan'.
Blijft tobben met die remtrommels achter (weer een reden om blij te zijn met mijn 144's). Als je er aan gaat werken en/of dingen vervangen kan je er net zo goed ook gelijk twee nieuwe wielremcilinders instoppen, die zijn meest ernstig verroest.
Net als de vaste remleidingen, laat er nieuwe koperen voor op maat maken.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

