1 March 2011, 12:36
Gisteren weer bezoek gehad van de vrienden van de wegenwacht nadat de volvo na 35km probleemloos rijden er weer helemaal mee ophield (precies net zo lang kunnen rijden als een paar dagen geleden). De wegenwacht constateerde dat de brandstofpomp-relais geen stroom ontving van de accu (poort 30 op het relais). Hier moet altijd spanning op staan, ook al is de sleutel uit het contact. Onder de motorkap even gekeken naar het 'verdeelstation' waar 1 draad vanuit de accu wordt opgesplitst in 3 andere draden. Dit rechthoekige ding zit rechts tegen de zijkant van de motor ruimte. Hierna stond er weer spanning op pool 30 van het relais en kon ik weer naar huis rijden.
Het lijkt er dus op dat de verbinding tussen dit verdeelstation en het relais af en toe hapert, waardoor de spanning van het relais valt en de pomp ermee ophoudt. Blijkbaar moet de verbinding eerst warm worden of zo voordat deze ermee ophoudt, want het wegvallen doet zich meestal na ong 30 km voor.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van ÃÃn zo'n draad in de kabelboom, of zijn er andere oplossingen om het slechte contact tussen accu en relais te verbeteren?? (ik zou wellicht rechtstreeks een draad kunnen trekken om de bestaande verbinding helemaal te bypassen?
Het lijkt er dus op dat de verbinding tussen dit verdeelstation en het relais af en toe hapert, waardoor de spanning van het relais valt en de pomp ermee ophoudt. Blijkbaar moet de verbinding eerst warm worden of zo voordat deze ermee ophoudt, want het wegvallen doet zich meestal na ong 30 km voor.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van ÃÃn zo'n draad in de kabelboom, of zijn er andere oplossingen om het slechte contact tussen accu en relais te verbeteren?? (ik zou wellicht rechtstreeks een draad kunnen trekken om de bestaande verbinding helemaal te bypassen?