1 March 2011, 20:27
Eindelijk nog eens tijd voor een update. Was al even geleden. De Philips hobby nam de laatste maand nogal de overhand. 
De turbo is dus nog steeds niet ingeschreven. Papierwerk is allemaal in orde, maar de keuring werkte even niet mee. De olielekkage was gelokaliseerd. Pakking vervangen maar nog steeds olielekkage. Maar toch in mindere mate.
Nog maar eens alles bestudeert en uiteindelijk uitgevonden dat een olie koelleiding ook olie laat lopen tijdens het rijden waardoor de hele onderkant onder de olie komt te zitten. Ik heb een heleboel nieuwe onderdelen bestelt ter vervanging (dan ben ik zeker dat het goed is) en vandaag telefoon gekregen dat alles binnen is. Dit weekend weet ik dus ook alweer wat gedaan.
Hopelijk is het dan opgelost en kunnen we eindelijk een blanco keuring krijgen en de auto inschrijven.
Ik heb ondertussen ook niet stilgezeten. Met de betere weersomstandigheden in het vooruitzicht heb ik de winterbanden terug opgeborgen en de auto's terug op zomerbanden gezet.
De 760 staat dus weer op z'n multi-x en en de 740 staat nu op de sirius velgen van mijn ex-turbodiesel.
![[Afbeelding: p1010202m.jpg]](http://img25.imageshack.us/img25/9392/p1010202m.jpg)
Ik had hier ook nog steeds die amerikaanse koplampen liggen die ik in de blauwe ging monteren voor z'n ongeval. Ik wist niet wat gedaan zondag en heb ze dan maar ter hand genomen en in de turbo gezet. En het resultaat mag er zijn vind ik:
![[Afbeelding: p1010196j.jpg]](http://img88.imageshack.us/img88/520/p1010196j.jpg)
![[Afbeelding: p1010192.jpg]](http://img855.imageshack.us/img855/5030/p1010192.jpg)
![[Afbeelding: p1010201o.jpg]](http://img121.imageshack.us/img121/5485/p1010201o.jpg)
En nu maar hopen dat ze deze niet afkeuren.

De turbo is dus nog steeds niet ingeschreven. Papierwerk is allemaal in orde, maar de keuring werkte even niet mee. De olielekkage was gelokaliseerd. Pakking vervangen maar nog steeds olielekkage. Maar toch in mindere mate.
Nog maar eens alles bestudeert en uiteindelijk uitgevonden dat een olie koelleiding ook olie laat lopen tijdens het rijden waardoor de hele onderkant onder de olie komt te zitten. Ik heb een heleboel nieuwe onderdelen bestelt ter vervanging (dan ben ik zeker dat het goed is) en vandaag telefoon gekregen dat alles binnen is. Dit weekend weet ik dus ook alweer wat gedaan.
Hopelijk is het dan opgelost en kunnen we eindelijk een blanco keuring krijgen en de auto inschrijven.

Ik heb ondertussen ook niet stilgezeten. Met de betere weersomstandigheden in het vooruitzicht heb ik de winterbanden terug opgeborgen en de auto's terug op zomerbanden gezet.
De 760 staat dus weer op z'n multi-x en en de 740 staat nu op de sirius velgen van mijn ex-turbodiesel.
![[Afbeelding: p1010202m.jpg]](http://img25.imageshack.us/img25/9392/p1010202m.jpg)
Ik had hier ook nog steeds die amerikaanse koplampen liggen die ik in de blauwe ging monteren voor z'n ongeval. Ik wist niet wat gedaan zondag en heb ze dan maar ter hand genomen en in de turbo gezet. En het resultaat mag er zijn vind ik:
![[Afbeelding: p1010196j.jpg]](http://img88.imageshack.us/img88/520/p1010196j.jpg)
![[Afbeelding: p1010192.jpg]](http://img855.imageshack.us/img855/5030/p1010192.jpg)
![[Afbeelding: p1010201o.jpg]](http://img121.imageshack.us/img121/5485/p1010201o.jpg)
En nu maar hopen dat ze deze niet afkeuren.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Mijn Volvo's

