2 March 2011, 11:27
OK, het is inmiddels even geleden dat ik hier heb gepost. De auto heeft in de tussentijd stilgestaan (droog...) en afgelopen weekend heb ik voor het eerst weer actie ondernomen. De borstels van de dynamo waren inderdaad op, dus vervangen door een gebruikt exemplaar. De accu ook vervangen, door een sterker exemplaar en voila; de auto rijdt als een zonnetje.
Maarrrr.... Nu echter het volgende probleem (zucht
): de spanning, gemeten op de accu, is te hoog! Geen 13,8, maar ongeveer 16 volt. Hoe kan dat nou weer?! Betekent dit dat de dynamo toch naar z'n grootje is? Of zijn de koolstofborstels schuldig?
Ik ben dus niet zo'n held in deze afdeling en aangezien ik dat ding weer de weg op wil hebben ben ik erg benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben!
Maarrrr.... Nu echter het volgende probleem (zucht
): de spanning, gemeten op de accu, is te hoog! Geen 13,8, maar ongeveer 16 volt. Hoe kan dat nou weer?! Betekent dit dat de dynamo toch naar z'n grootje is? Of zijn de koolstofborstels schuldig?Ik ben dus niet zo'n held in deze afdeling en aangezien ik dat ding weer de weg op wil hebben ben ik erg benieuwd wat jullie hierover te zeggen hebben!