7 March 2011, 22:52
Je gaat wel heel enthousiast aan het slopen.......
Emissie Control: Ik neem aan dat je de pulsair bedoelt. Die 4 aansluitingen onder je uitlaatspruitstuk? Die zitten met een soort vork en een boutje vastgeklemd. Ik meen dat die gaatjes in je kop 10 mm groot zijn. Je kunt daar een rond plaatje van die diameter in leggen en met het bestaande vorkje weer vast zetten. Even op de dikte letten, dat ze ook echt klem komen te zitten. (anders puft'ie met elke opening van een uitlaatklep)
De B21A-carb is wrs kleiner dan de Solex die er nu op zit. Dat houdt in dat je niet het vermogen gaat halen dat je normaal gesproken met de Solex zou halen. Nog even over nadenken....
As vervangen voor ontsteking. OK, blok komt blijkbaar uit een 7XX. Probeer op de sloop een verdeler voor dit blok incl. sensor te vinden (voor op de zijkant). Het blok heeft elektronische ontsteking, daar zou ik lekker gebruik van proberen te maken. Als er een Heron-kop op zit is je compressie hoger. De originele ontsteking heeft o.a. een klopsensor en regelt de ontsteking bij als het ding pingelt. Dat doet'ie zodanig, dat je zonder problemen met Euro95 kan rijden. Met de huidige benzineprijzen lijkt me dat niet echt vervelend.
Je woont niet zo gek ver bij me vandaan. Ik wil best eens langs rijden om de setup onder m'n motorkap te laten zien. Misschien dat je er nog ideeen mee opdoet.
Emissie Control: Ik neem aan dat je de pulsair bedoelt. Die 4 aansluitingen onder je uitlaatspruitstuk? Die zitten met een soort vork en een boutje vastgeklemd. Ik meen dat die gaatjes in je kop 10 mm groot zijn. Je kunt daar een rond plaatje van die diameter in leggen en met het bestaande vorkje weer vast zetten. Even op de dikte letten, dat ze ook echt klem komen te zitten. (anders puft'ie met elke opening van een uitlaatklep)
De B21A-carb is wrs kleiner dan de Solex die er nu op zit. Dat houdt in dat je niet het vermogen gaat halen dat je normaal gesproken met de Solex zou halen. Nog even over nadenken....
As vervangen voor ontsteking. OK, blok komt blijkbaar uit een 7XX. Probeer op de sloop een verdeler voor dit blok incl. sensor te vinden (voor op de zijkant). Het blok heeft elektronische ontsteking, daar zou ik lekker gebruik van proberen te maken. Als er een Heron-kop op zit is je compressie hoger. De originele ontsteking heeft o.a. een klopsensor en regelt de ontsteking bij als het ding pingelt. Dat doet'ie zodanig, dat je zonder problemen met Euro95 kan rijden. Met de huidige benzineprijzen lijkt me dat niet echt vervelend.
Je woont niet zo gek ver bij me vandaan. Ik wil best eens langs rijden om de setup onder m'n motorkap te laten zien. Misschien dat je er nog ideeen mee opdoet.
`88 245, B230K, M47

