7 March 2011, 23:56
De Solex Cisac heet volgens mij ook wel een 34/34 Z11, waar 34 de venturi diameter is, 34 mm tweemaal. Zal wel een nominale maat zijn, maar toch, als je dat vergelijkt met de 1 3/4" venturi van de CD175. 44,45 mm eenmaal, oppervlak pi r2 = 1552 mm2
34 mm geeft 908 mm2, maal 2 = 1816 mm2 maximaal. De Cisac draait meestentijds maar op 1 relatief kleine venturi, zodat je gasklep goed openstaat en weinig verlies geeft.
Op zich een carburateur vol goeie ideeen dus. Inlaatspruitstuk ziet er ook smooth uit. Maar als je het mengstuk er niet voor hebt, heb je er allemaal weinig aan.
Als het een 740 blok is, kan er ook een Pierburg 2b5/2b7 opzitten, ws. erg vergelijkbaar.
Kijk eerst ff in het gat vd toekomstige verdeler, misschien zit de vertanding er wel op.
34 mm geeft 908 mm2, maal 2 = 1816 mm2 maximaal. De Cisac draait meestentijds maar op 1 relatief kleine venturi, zodat je gasklep goed openstaat en weinig verlies geeft.
Op zich een carburateur vol goeie ideeen dus. Inlaatspruitstuk ziet er ook smooth uit. Maar als je het mengstuk er niet voor hebt, heb je er allemaal weinig aan.
Als het een 740 blok is, kan er ook een Pierburg 2b5/2b7 opzitten, ws. erg vergelijkbaar.
Kijk eerst ff in het gat vd toekomstige verdeler, misschien zit de vertanding er wel op.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969

